Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Re: Versvoedingen en 'barfen'

Bericht door sandy »

Hier krijgen ze 2 keer per dag, maar dit zijn volwassen katten, kittens moet je zo ongeveer 6 tot 8 keer per dag een klein beetje voer voorzetten.
Ze krijgen van mij 100 gram per dag en doen het daar prima op.
Ik ga morgen mengen met haaksbarf en kijken of ik ze daar op over kan zetten gezien dit compleet is.
Het gaat als het goed is verkocht worden bij faunaland hier waar ik altijd kom dus ik ben daar zeer content mee :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

San, ben benieuwd naar je ervaringen!

Hier zitten ze met heel veel, maar ze knokken er niet om en eten zo rustig. De brokken staan er wel bij, maar gaan een stuk minder snel.
Ik ben lange dagen van huis en moet het overlaten aan hen, maar ben in het weekend begonnen en ze aten echt beheerst. Niet iedereen is er ook weg van.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nou, eerste ervaring mengen met rodi is heel goed bevallen!
Bij Missy de moeilijkste eter, werkt het perfect als ik die strooisnoepjes van felix er overheen doe.
IK ga dus morgen daarheen en kijken of hij meer heeft en gaat bestellen, dan ga ik afmengen en krijgen ze volledig haaksbarf.
Deze die ik gratis kreeg was konijn...sterke geur en smaak en als ze dat al goed eten, zij het gemengd maar de smaak is er toch, dan voorzie ik weinig problemen.
Tot zover..

Erg lastig typen met een Jessie waarvan dat niet mag :hm:
Kattenbella
Tijger
Tijger

De carnibest gaat er steeds beter in, ik zie steeds meer dieren echt lekker smullen.
Ik geef gewoon twee kilo een beetje verspreid overal. Is natuurlijk niet echt veel op 34 dieren ;-)
San, vinden ze het anders niet lekkerder met de edelgist eventueel? De rodi viel dus ook goed in de smaak. Ik denk dat het een kwestie van wennen is. Hier vinden ze de carnibest toch het lekkerst.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Op Missy na vinden ze haaksbarf geweldig, zou het niet eens hoeven mengen met rodi.
Voor Missy als ik die felixsnoeopjes er overheen doe, eet ze het ook goed.

Carnibest zou ik ook ideaal vinden maar helaas denkt mn portemonnee daar anders over.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Rodi is ook prima San! Ik heb de mazzel de carnibest in de aanschaf te kunnen delen waardoor het betaalbaar wordt.

De harksbarf klinkt ook goed. Ze eten het goed en niks mis mee zo te horen!
Boomer
Jaguar
Jaguar

Bericht door Boomer »

Carnibest en haaksbarf zijn eigenlijk hetzelfde. Alleen is haaksbarf ietsjes groffer en meer keus in smaken.
Hier vinden ze de zalm van haaksbarf niets, verder eten ze alles.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Rodi is wel goed Bel, maar ik moet er een kalksupplement bij gebruiken omdat rodi geen bot gebruikt in hun voer.
Ik heb ze dat een tijdje terug is gevraagd, vandaar dat ik over ga op haaksbarf.
Dat is toch ook net iets beter voor de tanden omdat het vrij grof is en rodi eigenlijk te fijn.

Fijn dat je zo aan je carnibest kan komen :grin:

Hier zijn ze gek op zalm dus daar voorzie ik niet zoveel problemen mee ;)
Miranda
Panter
Panter

Bericht door Miranda »

Ik heb een keer iets uit de supermarkt meegenomen (volgens mij was dat Rodi) en vond dat echt enorm stinken. Heb je ook versvoer wat een klein beetje minder stinkt? Waarbij ik niet over mijn nek hoef te gaan? ;-)
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hmm ik vind rodi helemaal niet stinken, heb je mischien rodi pens meegenomen? Dat stinkt gewoon altijd wel.
In de supermarkt verkopen ze meestal alleen smuldier, dat stinkt dus wel en is kwalitatief slecht.

Ik moet nog ongeveer 2 weken geduld hebben voordat ik aan de haaksbarf kan beginnen, heb een aardige bult besteld alvast in elk geval :grin:
Kattenbella
Tijger
Tijger

De rodi die ik ken stinkt ook helemaal niet en de carnibest ook niet, dat ruikt nergens naar. Vergeleken met blikvoer al helemaal niet. Ik weet niet meer welke rodi ik had, volgens mij was het lamshart, kan dat?
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Dat kan ja, ik heb altijd lamshart, lam en rijst, rund met groenten, vlees en geen van die variaties stinken.
Nyncke
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door Nyncke »

Je hebt verschillende versvoeren

Smuldier maar ook kun je bij dierenwinkels vaak allerlei dingen vinden
carnibest, bibi, haaksberg.

Je zou ook eens kunnen overwegen te gaan barfen, mijn katten vinden het geweldig. En ze stinken nooit.
sandy
Tijger
Tijger
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik heb dat een korte tijd gedaan maar er gaat voor mij gewoon teveel tijd en werk inzitten om een goed uitgebalanceerd dieet voor te zetten.
Ik moest alles malen met een handmolen omdat er 2 zijn die echt geen botje aanraken en de andere 2 het maar soms leuk vonden om botten te kraken.
Dus vandaar, en haaksbarf lijkt mij een perfect alternatief.
Kattenbella
Tijger
Tijger

Heb je de haaksbarf al? En......
Plaats reactie