Waarschijnlijk vond hij het nog machtig leuk ook

Babybrokjes zijn alleen voor piepjonge kittentjes die net leren eten geschikt, voor de oudere kittens kun je beter kittenbrokjes geven aangezien er in de babybrokjes erg veel calorieën zitten. Van deze kittenbrokjes kun je een onbeperkte hoeveelheid geven. Na de castratie/sterilisatie kun je beter op volwassenbrokjes overstappen.Sweatsticky schreef:Ik gebruik RC babycat voor mijn kitten...ze eet de hele dag door kleine beetjes...
Ik pas het eten wel af, ze mag 70 gram hebben...en daar doet ze 24 uur mee...als het op is voer ik wel bij, maar het gaat tot nu toe goed met deze hoeveelheid...
Binnen vijf minuten het eten opeten is niet zo erg en daarbij kauwen katten inderdaad niet op al hun brokjes, maar als het echt schrokken is kun je beter wat knikkers door zijn brokjes doen. Hierdoor gaat de vaart er uit aangezien hij dan meer zijn best moet doen om de brokjes te pakken. Je hoeft daarbij niet bang te zijn dat hij per ongeluk een knikker opeet.nona_toma schreef:Daarbij nog een volgende vraag: binnen 5 minuten heeft hij zn eten op! Het valt me op dat hij lang niet op alle brokjes kauwt en ik vroeg me af wat dit kan betekenen. Verder heeft hij geen problemen met ontlasting e.d. Maar is dit een probleem voor de kat?
ps. ik heb al ervoor gezorgd dat hij dmv zo'n bal de brokjes apart krijgt en elke dag gooi ik wat brokjes waar hij keihard achter aan rent en netjes op eet, wel of niet goed?
Babybrokjes zijn alleen voor piepjonge kittentjes die net leren eten geschikt, voor de oudere kittens kun je beter kittenbrokjes geven aangezien er in de babybrokjes erg veel calorieën zitten. Van deze kittenbrokjes kun je een onbeperkte hoeveelheid geven. Na de castratie/sterilisatie kun je beter op volwassenbrokjes overstappen.