We hebben ons katertje laten testen en hij heeft het niet. Het zijn allebei binnenkatten (appartement) en hebben sinds dat we ze hebben geen andere kat aangeraakt. Evi heeft de aids dus in het asiel opgelopen, of voordat ze in het asiel kwam Volgens de dierenarts is de ziekte overdraagbaar dmv bloed-speeksel contact, bloed-bloed contact en er is een hele kleine kans dat het via speeksel-speeksel contact kan. Onze katten kunnen ontzettend goed met elkaar opschieten en liggen regelmatig bij elkaar. Zij bemoedert hem heel erg en likt hem dan ook vaak. Spelen doen ze ook, dan rennen ze elkaar achterna, gaan dan liggen en tegen elkaar aan trappelen, om vervolgens een paar seconden later elkaar weer te gaan likken

Het probleem is dat ze soms nogal wild met elkaar spelen, en hoewel er tot op heden niks is gebeurd ben ik bang dat ze elkaar tijdens het spelen per ongeluk pijn doen met alle gevolgen van dien (elkaars wonden likken).
Op dit moment ben ik werkloos maar ben wel op zoek naar baan (kan financieel gezien ook niet anders). Zowel mijn vriend als ik ben er dan niet om op ze te letten. Uit elkaar houden overdag is erg lastig omdat de 1 dan in de slaapkamer moet en de ander in de woonkamer. Ze elkaar dan wel horen en krabbelen dan ook onder de deur door en mauwen naar elkaar. Dat is dus geen optie. De andere is om de 1 in de gang te doen en de ander in de slaapkamer. Ze kunnen elkaar dan echter nog wel horen en mauwen dan ook (dit hebben we s'nachts vooral gedaan maar het was echt geen doen omdat de kleine aan 1 stuk door mauwt).
Meer kamers hebben we niet (behalve de wc en een kleine badkamer) en we hebben ook niemand die Evi in huis kan nemen. Ik ben echt wanhopig aan het worden want ik wil eigenlijk niet het risico nemen dat ze allebei ziek worden. Maar als ik niet op tijd onderdak voor Evi vind moet ik haar misschien laten inslapen. En ook al weet ik dat ze van binnen heel erg ziek is, als ze dan weer aan het spelen is en bij me op schoot komt kroelen moet ik al huilen bij de gedachte.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft of een adres weet van iemand die haar zou kunnen opvangen? Ik ben bereid om alle kosten voor haar verblijf gewoon te betalen. Een ander asiel of grootschalige opvang is eigenlijk ook geen optie. Omdat ze in het asiel ook gepest werd door de andere katten omdat ze gewoon veel te lief is. Ze had daar ook al een wondje in de nek opgelopen door 1 van de katten (misschien dat ze ook zo besmet is geraakt).
Wie oh wie kan me een beetje helpen?