[=TERUG] Vermist katertje

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Dank je Sandra W. Ja het is inderdaad haar woord tegen het mijne.
Mijn schoonvader is jurist dus als het (god verbied) daar op aankomt kan hij ons helpen met de brief en eventueel de rechtzaak. Bedankt voor je aanbod in ieder geval.

De politie vertelde me zojuist dat men hier inderdaad niets aan kon doen. En dat het enige middel van dwang inderdaad een civiele rechtzaak is. Ik hoop dat het niet zover moet komen maar ik heb het er wel voor over.

Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen

Groetje,

Leonie
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vermist katertje

Bericht door Boomer »

Poeh zeg !! Wat een hele vervelende zaak :(
Ik zou niet weten hoe je dit kan oplossen. Hopenlijk glipt hij daar een keer naar buiten en loopt hij naar huis.

Heb je nu wel aangifte gedaan van diefstal ? Ik zou dat zowiezo doen. Je weet nooit of je het nodig hebt. Ook al wil de politie het niet opnemen, ik zou het gewoon eisen.

Ik wens jullie heel veel sterkte
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Tony is terug !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vanmorgen hoorde ik gemiauw voor mijn deur. Niet zo gek in onze buurt maar het kwam wel erg bekend voor! EN DAAR STOND HIJ!!!

Hij is gewoon terug komen lopen! De schat! Als dat geen teken is weet ik het ook niet meer!! We hebben hem gelijk binnen genomen.

Ik weet niet wat er nu gaat gebeuren maar ik ben echt niet van plan Tony weer af te staan! pffff. Hij had een bandje om, zo eentje die niet los kon schieten. Als hij aan een tak was vast komen te zitten had hij zichzelf op kunnen hangen! brrrr

groetjes,
een blije en beetje bange Leonie
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vermist katertje

Bericht door rieneke »

oh wat vind ik dit geweldig !!!!!!!!! :grin: :grin: :grin:
binnenhouden en zandzakken voor de deur!
ben zo blij voor je :grin:
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vermist katertje

Bericht door tacuma »

Tony wil duidelijk liever bij jullie zijn! Wat geweldig dat die schat zelf weer naar huis is gekomen!
Ik vraag me af of die vrouw zo brutaal is om er nog achteraan te gaan...
Ik duim voor je dat het niet zo is. Inderdaad lekker binnenhouden nu!

Fijn weekend gewenst (het jouwe zal niet meer stuk kunnen!),
groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vermist katertje

Bericht door Sandra W »

Ik denk dat deze dame misschien geschrokken is van je vasthoudendheid en daarom maar de deur open heeft gezet zodat je kat terug kon lopen, want anders zou het toch wel heel erg toevallig zijn :???:. Hoe dan ook, van harte gefeliciteerd en hou je kat nu maar lekker binnen :grin:!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vermist katertje

Bericht door tacuma »

Hallo Leonie,

Bovendien zijn de rollen nu helemaal omgekeerd: laat die vrouw maar eens bewijzen dat het
haar katertje is! Nu sta jij veel sterker met je dierenartsrekeningen, dierenpaspoortje, chip-
bewijs e.d. Als ik die vrouw was, zou ik niet zover durven gaan, omdat duidelijk is wie nu de
troeven in handen heeft!

Is Tony trouwens een kat die wel binnen wil blijven?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ok, er zijn weer een boel nieuwe dingen gebeurd.

Zaterdag ochtend was Tony dus weer terug gekomen naar mijn huisje. Maar nu heeft die vrouw aangifte willen doen van diefstal van een kat. Dat kan niet omdat wij niet eens weten waar zij woont of hoe zij heet. Nu komt er een of andere mediation met een buurtagent... Ik ben over de telefoon bedreigd door de vriend van deze vrouw. De gemoederen zijn hier en daar hoog opgelopen. Ik ben op het bureau langs geweest om over de situatie te spreken en die man zegt dat het geen zaak van de politie is maar dat ze wel willen helpen in deze situatie te bemiddelen. Wel zij die man van de politie dat het zou kunnen oplopen tot een civiele rechtszaak en dat als die mensen écht kwaad willen ze ook aangifte kan laten doen van dierenmishandeling omdat ik Tony heb laten castreren. :-(

Ik ben volledig bereid mee te doen aan die mediation en als ze kan bewijzen dat het haar kat is ben ik wellicht zélfs bereid de kat (onder voorwaarden) weer over te geven aan deze mensen. (horror!) Ik ben niet onredelijk maar ik wil gewoon weten wat hier in godensnaam aan de hand is. En ik wil wat het beste is voor de kat! Ik wil hem niet kwijt maar ik ben bang van een rechtszaak :???:

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt, laat staan dat ik had verwacht dat zoiets mij zou overkomen.

Ik heb die kat niet gestolen maar opgenomen om voor hem te zorgen! Het doet pijn dat die mensen denken dat ik gewoon uit egocentrische redenen de kat heb gekat-napped. rechtelijk gezien sta ik nergens geloof ik. Dat zij de agent tenminste. De dierenambulance waar mijn vrienden de kat hebben opgegeven is een organisatie die niet is aangesloten bij de gemeente. De melding doet er dus niet toe. Ik had de kat moeten aangeven bij de politie of het asiel. Dat wist ik niet :(

Waar ik helemaal bang van werd is dat die man op het politiebureau vroeg of ik een rechtsbijstandverzekering heb :???:

Tony is nu inderdaad gewoon binnen. Hij vind het niet echt leuk en slaapt een hoop maar het is een echte buitenkat. Ik laat hem nu 's nachts uit aan een tuigje. dat vind hij ook niet echt leuk maar hij tolereert het en zo kan hij tenminste een beetje spelen met zijn vriendje van een paar huizen verder. Wel is hij erg gestressed maar dat zou ik ook zijn als ik hem was...
Hij eet goed en verder heeft hij niets bijzonders.

Ik wordt helemaal gek van de zenuwen. Wie had dit ooit verwacht?!

Dank jullie voor de steun, jullie zijn echt geweldig!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vermist katertje

Bericht door rieneke »

het is een heuse nachtmerrie waar je in verzeild bent geraakt :shock:
ik ben geen juriste, sandra zal daar misschien meer over kunnen zeggen.
maar die agent lijkt me toch wat negatief.
jij hebt het beestje vermagerd, onder de vlooien opgenomen, en ik las ook nog iets van verwondingen?
en voor zover ik begrijp heeft mevrouw tony nooit als vermist opgegeven?
ik werk op de dierenambu in leiden.
als ik je daarmee help, stuur me dan even een pm met gegevens wanneer hij ongeveer gemeld is, naam enz. dan probeer ik het betreffende formulier te achterhalen.

ik zou ook eens gaan vragen bij het juridisch steunloket, achter het station.
heel veel sterkte meis!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Vermist katertje

Bericht door Piekje »

Nou wat naar!! Gelukkig heeft Tony de weg naar jou terug gevonden. Dat is zeker een teken. Wat ik mij steeds afvraag tijdens het lezen van dit topic is, hoe zij aan jouw telefoonnummer is gekomen. Of stond die in een adreskokertje?

Ik zou Tony inderdaad ook nog binnen houden voorlopig. Je weet nooit waar deze mensen toe in staat zijn..
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vermist katertje

Bericht door Sandra W »

Wat een narigheid, echt ongelofelijk dat mensen dit doen :shock:! Persoonlijk zou ik voet bij stuk houden en laat ze maar komen met die rechtszaak, dat is toch meestal alleen maar bluf!

Je kunt ook, als het allemaal echt vervelend wordt, je kat een tijdje naar vrienden of familie doen tot alles overwaaid is en dan zeggen tegen die mevrouw dat hij ontsnapt is en dat je echt niet weet waar hij is :eshifty:. Dit is natuurlijk geen juridisch advies ;-), maar nood breekt hier wetten vind ik!

Ik wens je veel sterkte en als je ergens (juridische of andere) hulp bij nodig hebt dan hoor ik het graag!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
loonsy
Lynx
Lynx
Berichten: 191
Lid geworden op: 24 jul 2008 12:31

Re: Vermist katertje

Bericht door loonsy »

Ik wacht in ieder geval tot die mediation. Ik wil nu wel weten wat er nou ver#mme allemaal aan de hand is. Ik weet niets van die mensen en zij weten (door het foldertje dat ik had verspreid) alles over mij!!! Brrr. veel te eng allemaal. Ik moet morgen bellen naar die agent die gaat mediaten en dan zie ik wel verder.

Ik moet inderdaad niet bang zijn voor een rechtzaak maar ik weet niet waar die mensen helemaal toe in staat zijn.
Ik ga inderdaad wel even langs dat loket waar je het over had Sandra. dat is een heel goed idee.

grom,

Dank en groetjes Leonie
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Vermist katertje

Bericht door Sandra W »

loonsy schreef:Ik ga inderdaad wel even langs dat loket waar je het over had Sandra. dat is een heel goed idee.

grom,

Dank en groetjes Leonie
Dat goede idee kwam van Rieneke, ere wie ere toekomt :grin:.

Ik vind ook dat die agent het veel te negatief ziet, want jouw juridische positie is veel sterker dan die van die mevrouw (echt geloof me maar!). Laat je niet gek maken door de loze dreigementen van die vriend, dat geeft alleen maar aan met wat voor volk je te maken hebt en houdt voet bij stuk! Laat je ook niet overhalen door die agent om de kat zomaar terug te geven, want waarschijnlijk weet hij niets van het civiele recht! Sterkte!

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vermist katertje

Bericht door tacuma »

Wat een nare ontwikkelingen allemaal! En ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je schrikt
als er met een rechtszaak gedreigd wordt, en vooral ook als je telefonisch bedreigd wordt. Gatsie!

Heel verstandig dat er mediation zal plaatsvinden; zorg dat er iemand met je mee gaat om je
te steunen. Als die vrouw haar katertje nergens als vermist opgegeven heeft, heeft ze geen
enkel bewijs; bovendien zorgde ze er blijkbaar helemaal niet goed voor, want hoe kon Tony er
anders als een zwervertje uitzien?!

Ik hoop en duim dat het allemaal goed zal aflopen voor jullie; jullie én Tony verdienen dat! Sterkte!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
lievelijn
Cheetah
Cheetah
Berichten: 804
Lid geworden op: 22 sep 2008 19:50
Locatie: Roosendaal

Re: Vermist katertje

Bericht door lievelijn »

wat vervelend zeg! ik hoop inderdaad dat jullie er met de mediation uitkomen, als is het maar omdat je jezelf dan weer veilig kan voelen in je eigen huis. heel veel succes!
Gesloten