Alles over de kattenbak

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rieneke »

het is het beste de bakken een flink eind uit elkaar te zetten.
succes ermee!
Gebruikersavatar
Piekje
Lynx
Lynx
Berichten: 159
Lid geworden op: 05 dec 2004 23:18
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Piekje »

Wat bedoel je met een flink eind? Paar meter uit elkaar of in een andere ruimte?
Liefs Piekje
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door rieneke »

in een andere ruimte zou het mooiste zijn :smile:
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door evaleeuw »

jobey schreef:ik gebruik nu van de Albert Heyn, schep en schoon. Heel makkelijk. Maar dit soort dingen is gewoon uitproberen. De katten willen nog wel eens kieskeurig zijn met kattengrid.

Ja die is purrrrfect!!! Heb hem laatst gekocht omdat SdeB even te ver weg was. Ruikt heerlijk! Gelukkig vond Ari het helemaal niet erg om in een keer over te stappen :cathappy:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door jobey »

gelukkig maar. Ik kreeg in het kittenpakket ook een soort kattengrid erbij (naam ff kwijt) Maar daar moesten ze niets van hebben.

En gelukkig maar want het is heel duur en het zijn allemaal witte korrels, dus wanneer ze op de bak waren geweest zag je allemaal witte pootjes. HAHA spookjes katten
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door sadewi »

Iemand al ervaring met de Catsan Smart Pack?
Exclusief bij Blokker voor €8,99

Ben wel benieuwd, maar ga bovenstaand bedrag niet per week uitgeven!

Gebruik momenteel houtkorrels, werkt prima in de zomer als ze veel en lang buiten zijn,
maar werkt minder als ze er vaker op gaan, merk ik nu.
Ben dus weer zoekende..
Dappie rules!
Marijn
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2008 14:27

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Marijn »

Ik heb sinds een half jaar de IDEALE kattenbakkorrels ontdekt... Cat's Best Eko Plus. Het is wat duurder in de aanschaf, maar zo zuinig in gebruik dat het niet duurder uitkomt dan 'gewoon' grit. Het is gemaakt van hout , is klontvormend, ruikt fris, en kan door het toilet gespoeld worden, dus geen gesjouw meer met de vieze kattebakinhoud. Zelfs het vieze spul, wat je er gemakkelijk als een bal uitschept, ruikt niet! De katten waren er meteen gek op, het ruikt wat denneachtig... Ik bestel het online bij Zooplus, die het thuisbezorgen, en betaal dan 22 euro voor 40 liter. Ben met drie katten nog niet eens op de helft van de zak van begin juni... NOOIT MEER IETS ANDERS!!! :eclap:
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Leonie89 »

hmm zijn er ook kleinere zakjes? :lol: dat door de wc spoelen lijkt me zeker wel wat.. wij kunnen alleen de kattenbak uitscheppen als de afvalzak bijna vol zit, anders ruikt het hele huis naar poep :???: de kattenbak staat naast de wc, dus het zou ideaal zijn..
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door jobey »

sadewi schreef:Iemand al ervaring met de Catsan Smart Pack?
Exclusief bij Blokker voor €8,99

Ben wel benieuwd, maar ga bovenstaand bedrag niet per week uitgeven!

Gebruik momenteel houtkorrels, werkt prima in de zomer als ze veel en lang buiten zijn,
maar werkt minder als ze er vaker op gaan, merk ik nu.
Ben dus weer zoekende..
haha, Houtkorrels vonden mn katten niks, ik gebruik gewoon de schep en schoon van de Albert Heyn. Bij intratuin en dergelijke hebben ze ook altijd wel heel veel keus
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Marijn
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 okt 2008 14:27

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Marijn »

Van Cat's Best Eko plus zijn natuurlijk ook kleinere verpakkingen verkrijgbaar. 10 liter 20 liter en 40 liter geloof ik. Ik bestel altijd de grootste omdat ik het laat bezorgen. Het is trouwens veel lichter dan grit, zodat een zak van 20 liter, ( en zelfs van 40 liter) nog door deze 'gespierde breinaald :lol: 'te verslepen is... Het spul door de wc gaat perfect... het valt daar uitelkaar en is zó weg. Je ruikt bij ons beslist geen kattenbak meer! Ook ideaal als je kleinbehuisd bent dus!
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door evaleeuw »

hmmmmm klinkt wel erg verleidelijk eigenlijk... *zucht* denk dat ik nog maar even bij schep en schoon blijf :roll:
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
nona_toma
Lynx
Lynx
Berichten: 183
Lid geworden op: 26 okt 2008 16:10

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door nona_toma »

Ik ben zelf echt fan van de silica korrels! Ik ben zelf allergisch voor een hoop dingen waaronder ook dieren (heb 1 kitten en rijd paard ;)), huisstofmijt en hooikoorts e.d. Over de dieren kan je aardig heen groeien of zijn anders wel goede tabletten voor te krijgen, net als de hooikoorts.. maar de stof die bij grit vrij komt.. ik ga dan de rest van de dag piepend door het huis heen.

Het voordeel van de silica vind ik dat de poep echt keihard word (bij little pears beter dan bij bijv. magic kraft), met het schepje haal je de poep eruit en je spoelt het door de wc. Als fez geplast heeft word het hier groen/geel en als ik dus 's avonds zijn bak doorga hoef ik dit alleen om te gooien (harken). Als het gele dus overheerst is het tijd om te verschonen (ongeveer 3 weken is haalbaar met 5 of 7,5 liter, afhankelijk van de leeftijd en dus hoeveelheid ontlasting).
De urine en poep worden dus geabsorbeerd waardoor geurtjes verdwijnen, poep kan door de wc en door het omgooien van de korrels blijven eventuele geurtjes dus niet hangen (aangezien katten vaak op dezelfde plaats plassen). Het ligt ook niet door het hele huis en er is geen stof.
Scheelt dus enorm in kosten aangezien je voor 1 kat maar 1 zak per bak nodig hebt.
When you frown, the world goes down
But when you smile, the whole world smiles with you
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Umimeis »

Ik heb gewoon een kattenbak met kap en kattenbakvulling dat gaat klonteren, zodat je het er makkelijk eruit kan scheppen. En met de stank valt het bij ons nog wel mee.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door evaleeuw »

Nu was ik laatst bij de Aldi en zag daar kattengrit van het merk Lucky Cat (5 kilo voor +/- 2 euro) heeft iemand hier ervaring mee? Ik kon niet op de verpakking ontdekken of het klontvormend is of een geurtje bevat.
Groetjes Eva
Gebruikersavatar
Tejo
Huiskat
Huiskat
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jan 2007 09:21

Re: Alles over de kattenbak

Bericht door Tejo »

Ik wil hier even melden dat ik een littermaid kattenbak over heb nu we geen poezen meer hebben.
Hij kostte nieuwprijs 250 euro. Ik heb hem al een tijdje in gebruik en hij werkt PRIMA! Nooit problemen gehad, behalve eenmaal dat er een onderdeeltje stukging, maar mijn man repareerde dat zelf (alleen loopt het kabeltje nu aan de buitenzijde wat normaal binnenin verstopt zat, maar dat doet niks af aan de werking van de kattenbak!)
Je moet 'm alleen gebruiken met de juiste kattenzand (klontervormend) en dan werkt ie echt PRIMA!!!!!!!!!!!!!
Ik verkoop 'm trouwens voor een prikje voor geïnteresseerden!
Vele likje van onze lieve schat!
Mensen die katten haten zullen in een volgend leven terugkomen als muizen.
Plaats reactie