Mijn kat heeft sinds een aantal weken korstjes. Het begon bij de staart onderaan de rug, maar het spreid zich steeds verder uit. Eerst naar zijn buik en langzaam steeds verder. Hij heeft geen jeuk en lijkt er ook geen last van te hebben, maar het word steeds erger. Ik ben ook al met hem naar de dierenarts geweest, maar die wist ook niet wat het was en heeft er dus ook niks mee gedaan.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Verder heeft hij ook sinds ongeveer dezelfde periode last van uitglijden van vooral zijn achterpoten. Hij heeft moetie met traplopen en soms lijken zijn voorpoten ook niet al te soepel meer. Omdat hij al heel oud (15 jaar, heilige birmaan) is lijkt dit wel op artrose, maar omdat het tegelijk op is komen zetten met de bultjes vind ik dit nogal verontrustend....
kat met niet jeukende korsten en spierslapte
- Kattenbella
- Tijger
Re: kat met niet jeukende korsten en spierslapte
Heb je je kat laten testen op suikerziekte? Katten met diabetes kunnen ook zomaar zwakte aan hun achterpoten krijgen. Ik zou sowieso naar een andere dierenarts gaan, want helemaal niets doen is geen optie.
Bij korstjes in de vacht help advantage vaak goed. Je kat kan allergisch zijn voor maar 1 vlo.
Succes en laat weten hoe het gaat!
Bij korstjes in de vacht help advantage vaak goed. Je kat kan allergisch zijn voor maar 1 vlo.
Succes en laat weten hoe het gaat!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
wat betreft de achterpootjes, bij artrose zie je echt opstartproblemen.
op deze leeftijd kan je ook aan spondylose denken.
ook wat kattenbella zegt is een optie.
ik zou van dierenarts veranderen, en hem eens goed na laten kijken.
op deze leeftijd kan je ook aan spondylose denken.
ook wat kattenbella zegt is een optie.
ik zou van dierenarts veranderen, en hem eens goed na laten kijken.
Laatst gewijzigd door rieneke op 06 okt 2008 07:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja inderdaad, ik zat ook gelijk aan dergelijke ouderdomsklachten aan de gewichten te denken en dan heeft je kat in ieder geval blijvend een pijnstiller nodig als verder behandelen niet mogelijk is.
groeten,
Sandra
groeten,
Sandra
dat is niet gezegd hoor sandra.
dankzij glucosamine en visolie heb ik m'n artrosekatjes van de metacam af kunnen halen
dankzij glucosamine en visolie heb ik m'n artrosekatjes van de metacam af kunnen halen