Ik ben nieuw hier, en heb eigenlijk al gelijk een aantal vraagjes!
Ik heb een kater (Exotic Shorthair Smoke), zijn naam is Dinges, hij is 4 jaar oud. Hij is toen hij een paar maanden oud was op straat gegooid, toen hij 7 maandjes was hebben mijn moeder en ik hem opgehaald uit het asiel, wij waren allebei gelijk verkocht! Hij zat daar met zijn ingezalfde oogjes achter dat tralie kooitje. We mochten hem pas een week later mee nemen omdat hij niesziekte had. Na een week mochten we hem eindelijk ophalen, er werd ons wel verteld dat het een ziektebeestjes was en dat ie waarschijnlijk zijn leven lang kleine kwaaltjes zou krijgen. En inderdaad dat klopte ook, we hadden hem nog geen 2 maanden of hij was al 4 keer bij de DA (dierenarts) geweest. Eén keer voor een onstoken pootje en 3 keer voor zijn oogjes. We haden toen al ruim €400,- uitgegeven aan hem, maar dat was hij ruimschoots waard! Het is echt een lieverd, hij is zo gek als een deur en heeft eigenlijk alleen een voorkeur voor mij. Ik mag alles met hem doen, en een ander echt niet. Hij komt altijd elke avond lekker bij me liggen in bed. Hij knort heel erg luid, maar toch blijft het een lieverd. Nou ben ik sinds een jaar verhuisd naar Hilversum, ik ben bij me vriend ingetrokken. En natuurlijk moest Dinges mee, want hij hield het niet uit zonder mij. Ruim 2 maanden geleden is Dinges buiten getrapt door een buitenstaander, en kwam erg geschokt binnen rennen, wij meteen naar de DA gegaan.
Want zijn bek lag helemaal open. Wat bleek nou, zijn onderkaak was in het midden gescheurd, en er moest een operatie komen om een ijzerdraadje te plaatsen. Het ijzerdraadje is erin gezet en afgelopen woensdag eruit gehaald, weer via een operatie. Mijn vriend en ik kregen vorige week donderdag te horen dat er vergif in de steeg zou liggen en dat er al 2 katten overleden waren, mijn vriend is dat gaan nachecken en inderdaad er ligt echt vergif en er zijn echt al 2 katten aan overleden. Dus we houden Dinges nu al sinds vorige week donderdag binnen. Sinds wij Dinges hebben is hij al aan de diarree, en we maakten ons daar eigenlijk nooit zorgen over en zijn DA ook niet. Nou is zijn buikje sinds een week of 2 al opgezwollen en hard, we hebben afgelopen woensdag gevraagd aan de DA of hij er even aan wou voelen of er iets verkeerd zit. De DA denkt dat zijn limfklieren zijn opgezet en dat het foute boel is. Nou heeft hij sinds woensdag al eén keer naast de kattenbak gepoept en vandaag in de badkamer geplast. Dat is echt niets voor Dinges. Dat heeft hij nog nooit gedaan! We hebben diarree remmers mee gekregen en een ontwormingskuur, en we moeten het even 2 weken aankijken. Maar ik ben echt bang dat het foute boel is. Kan het naast de kattenbak poepen en plassen te maken hebben dat hij nu binnen moet blijven? Kan het zijn dat het aan de vulling van de kattenbak ligt? Eerst hadden we die van Tom Poes maar die hebben ze nu niet meer waar wij boodschappen doen en we zijn overgestapt op huismerkgrit. Mijn vriend en ik hebben het ook niet breed vandaar.
Heeft iemand misschien een andere verklaring voor dat hij ernaast plast en poept? Ik merk trouwens ook dat hij iets sneller moe is en hij drinkt een stuk meer en eet een stuk meer. Hij knuffelt nog wel net zo veel en heeft ook nog steeds een voorkeur voor mij.
Wie ow Wie kan mij helpen hiermee?
Hier trouwens een paar foto's van Dinges:

Groetjes Dominique