Ik heb mij net aangemeld hier op de site. Ik ben Melissa, 20 jaar en krijg 1 okt de sleutel van het flatje waar mijn vriend en ik in gaan wonen.
We willen heel graag een kat aanschaffen uit het asiel en daar zijn we gisteren al geweest voor informatie en om daar rond te kijken. Maar ik wil wel zo goed mogelijk voorbereid zijn, aangezien ik wel honden, paarden en konijnen ken, maar zelf nooit een kat heb gehad en mijn vriend ook niet.
Hebben jullie nog sites, tips en/ of boeken die jullie aanraden om te lezen voor de aanschaf van een kat?
Of dingen waar we rekening mee moeten houden met de inrichting van onze nieuwe flat straks (nu kunnen we daar nog mooi rekening mee houden).
Zo zag ik op een site een flesje Cat-Nip Spray staan en dat zou een aangename geur zijn voor katten. Dit was de omschrijving:
Breng de CAT-NIP SPRAY aan op de krabpaal, speeltunnel of ander speelgoed en uw kat(ten) zullen door de aantrekkelijke geur sneller op hun speelgoed afkomen. Ook te gebruiken bij de opvoeding van kleine kittens van bijvoorbeeld het afleren van krabben aan uw meubels.
Heeft iemand hier ervaring mee? We willen namelijk dat al onze nieuwe meubels het liefst zoveel mogelijk ongedeerd blijven...

Zo las ik over het bestraffen als ze iets niet mogen, dat je eerst kon proberen om ze er bijv bij weg te halen door ze er weg te jagen met hard geluid bv klappen en als dat niet hielp met een plantenspuit. Helpt dit inderdaad of is de kans dat je een nieuwe kat hier bang mee maakt groot? Zo ja zijn er nog meer dingen?
We willen een krabpaal kopen met verschillende plateus en een huisje erin waar hij in kan gaan liggen. Is dit goed of raden jullie iets anders aan?
En hebben jullie ook ervaring met voeding? We willen een volwassen kat/poes aanschaffen.Of zijn ze bij winkels deskundig genoeg om ons advies te geven? Hoe vaak kan je het beste voeren? En maken veel katten je 's ochtends wakker voor eten of valt dit nog mee?
We willen de kattenbak waarschijnlijk in de gang zetten, de krabpaal in de kamer en het voer en waterbakje in de keuken. Kan dit goed zo? De kat zou gewoon altijd in alle vertrekken kunnen komen, het is ook allemaal op dezelfde plaats.
Welke kattenbak vulling vinden jullie een aanrader? We kopen namelijk liever een iets duurdere zodat je het niet zo erg ruikt dan een goedkopere.
Ik las ook dat je de kat 1 maal per jaar moet enten. Hoe vaak kan je het beste ontwormen en waar haal je middelen voor wormen? Deze vraag geldt hetzelfde voor vlooien.
Dit was het voor nu even

Alvast bedankt, groetjes Melissa