# Wel of niet eentje erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Gebruikersavatar
claudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:23

# Wel of niet eentje erbij?

Bericht door claudje »

hoi allemaal

Ik zit met een dilemma , sinds een paar weken heeft een vriendin van mij kittens
gekregen helemaal geweldig en zou er dan ook graag eentje bij willen(heb mijn hart alweer laten veroveren), maar aangezien Luna al
3 jr is ben ik bang dat dit niet gaat werken (ik heb er al eerder eentje bij gehaald
en die zit nu bij mijn ouders :roll: )
Nou is Luna ook de eerste kat die ik heb dus veel ervaring heb ik er niet mee ,
een vriend van me rade mij valeriaan aan ?
Wat kan ik het beste doen want ik wil dus niet dat Luna 180 graden verandert :eeh:
groetjes claudia
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: wel of niet eentje erbij

Bericht door jobey »

een tip is wel, dat je niet zomaar moet opgeven. Hoe lang hebben jullie Luna en de andere kat aan elkaar laten wennen??

wat ook vaak op het forum wel wordt gezegd is dat leeftijd vaak niet echt uitmaakt, wel is het verstandig om als je bijvoorbeeld naar een asiel gaat, te vertellen wat voor karakter je kat heeft. Zij weten dan wel er goed bij past en wat niet
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: wel of niet eentje erbij

Bericht door Shaz »

Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoelang je het de vorige keer aan hebt gekeken. Er zijn gewoon katten die niet gelukkiger worden van een kattenmaatje en dan kan je dat maar beter accepteren. Maar als je ze snel weer uit elkaar hebt gehaald kan het zijn dat het gewoon niet voldoende tijd heeft gehad. Ook is het karakter enorm belangrijk! Zoek een kitten die past bij de kat die je al hebt. En er zijn inderdaad bijvoorbeeld geurstekkers bij de dierenarts te krijgen om je kat wat rustiger te maken zodat de acceptatie wat makkelijker verloopt.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
claudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:23

Re: wel of niet eentje erbij

Bericht door claudje »

hoi hoi

ja ik denk dat het ook grotendeels te maken heeft dat Luna mijn 1e kat is en ik niet goed weet hoe of wat .
Bibi en Luna hebben niet echt aan elkaar kunnen wennen omdat ik bang was dat Luna
de kleine iets aan zou doen .
Ik ga zondag de kleine muis ophalen en ga zaterdag iets van valeriaan halen of zo ,mocht het echt niet weken dan mag ik hem gewoon terug brengen dus dat is ook al een opluchting .
bedankt voor jullie reaktie in iedergeval en ik laat weten hoe het gaat met de kleine erbij
groetjesss
claudia
tomnala
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 mar 2008 18:33

Re: wel of niet eentje erbij

Bericht door tomnala »

Kijk eens op de kattengedragstherapie site!!! Daarin staat advies hoe je een nieuwe kat het beste kunt introduceren. Het kost even een paar dagen maar dan heb je wel meer kans op succes. Ik zou ze in elk geval niet direct bij elkaar zetten. geef de oude kat de tijd om te wennen aan de nieuwe geur en geluiden. Bij mij heeft het super gewerkt!
veel succes!

Groet Astrid
Gebruikersavatar
claudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:23

Re: wel of niet eentje erbij

Bericht door claudje »

hoi hoi

nou ben net terug van de kleine en heb een hangmandje mee gekregen met zijn luchtje eraan
die heb ik nu dus in huis hangen zodat Luna
eraan kan wennen verder heb ik Bachbloesem gehaald zodat Luna niet zo gespannen zal zijn
wat volgens de verkoopster ook erg goed schijnt te werken zij geeft het aan haar new foundlander (dus dacht ik als het daarbij werkt moet ik het toch ook maar proberen)
ik heb het nieuwe spul voor Bono (ja ja de naam is bekend :grin: )
gewoon beneden neer gezet zodat mevrouw daar ook aan kan snuffelen
dus hopelijk zal het niet al teveel stress opleveren .
Gelukkig blijft zij (een vriendin waar de kleine vanaf komt ) wel tijdens het kennis maken
bij mij zodat ik er niet alleen voor sta :epray:
Gebruikersavatar
Lotte
Cheetah
Cheetah
Berichten: 959
Lid geworden op: 17 jun 2005 14:11
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: wel of niet eentje erbij

Bericht door Lotte »

Verwacht astjeblieft niet dat je kat hem met open pootjes zal ontvangen.
Ondanks de geurtjes en de Bach heb je kans dat ze even flink zal blazen en hem misschien ook wel een mep verkoopt.
Hoe je het ook brengt, in eerste instantie zal hij een indringer in haar territorium zijn en moeten ze de verhoudingen naar elkaar duidelijk krijgen.

Met wat gemep en geblaas is niks mis, het hoort er gewoon bij ;)

Veel plezier vast, want boven al is een kitten gewoon leuk!
Als niemand je begrijpt, ben je tenminste geen simpele ziel
Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Gebruikersavatar
claudje
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 sep 2008 15:23

Re: wel of niet eentje erbij

Bericht door claudje »

hoi hoi allemaal

nou er is bijna een week voorbij en ik moet zeggen
dat we het erger verwacht hadden :roll: .
Dinsdag heeft Bono zijn entree gemaakt en ik moet zeggen
Luna is niet super enthousiast maar ze vind het wel leuk en inderdaad
grommen blazen en af en toe een mep verkopen ,maar daar blijft het dan ook bij .
Ik bemoei me er niet mee behalve als ik vindt dat het er te heftig aan toe
gaat .
S'nachts neem ik Loen mee naar boven zodat ze wat tot rust kunnen komen ( en ik
natuurlijk ;-) ) maar ik merk nu al dat ze het niet fijn vindt dat Bono alleen beneden zit.
In iedergeval super bedankt voor jullie reacties
Groetjes
claudia trots baasje van Luna en Bono :grin:
Gesloten