Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door fvddungen »

Zie voor foto's een paar postings terug.

Ik zou hem Jamie kunnen noemen, omdat hij net zo'n dikke snor heeft als Jamie uit MythBusters.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door tacuma »

Oeps, de foto's had ik over het hoofd gezien... :oops: Wat een heerlijk imposante kater,
en qua outfitje past hij helemaal bij jouw andere katten. Zo te zien hebben die twee ook
niet al te veel moeite met hem. Blijkbaar heeft hij jullie gewoon zelf uitgekozen/uitverkoren!

Groeten van Laura.

P.S. Jamie is een leuke, stoere naam die goed bij deze vent past. En laat ik hier nou eens
gelezen hebben dat katten het beste luisteren naar namen die op een i-klank eindigen...
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door fvddungen »

Nou, na een hele tijd weer even een update. De kater is vanochtend ontmand. Gelijk heb ik een bloedonderzoek laten doen, waar gelukkig helemaal niets is uitgekomen. Verder zijn prikjes gehad en een pipetje mee gekregen voor tegen de wormen. De da had wel gezien dat zijn gebit her en der wat ontstoken was (hij stonk ook wel wat uit zijn bekje), maar hopelijk gaat dat met de gekregen ab kuur wel weer weg. Wel even in de gaten houden dus.

Nou, ik heb er dus eigenlijk officieel een leuke lieve gezonde kater bij. Wel ruim 250 euro lichter, maar dat boeit me niet. Ik zal er hopelijk weer een tijd plezier aan hebben. Diertje moet alleen nog steeds een naam hebben.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door Sandra W »

Wat een heerlijk verhaal met een positieve afloop! Waren er maar meer mensen zoals jij! Deze is daarom voor jou: :pdthb:

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door rieneke »

toppie, je maakt verschil!
ik vind het een arie (bombarie) :grin:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door Kattenbella »

:grin: Heerlijk dit bericht!!!! Jaimie vind ik een leuke naam trouwens.

Super dat je zo voor deze mooie man bent gegaan, hij heeft mazzel. Heel veel fijne jaren samen!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door fvddungen »

Nou, sinds de behandeling heb ik hem amper nog gezien hier. Ik moest hem al een nacht binnen houden de dag er voor, waarbij ik hem naar mijn buurvrouw heb gebracht, want alles dicht doen samen met mijn andere 2 katten ging niet echt super. En dan vervolgens een ochtend bij de da en dan de rest van de dag weer opgesloten in mijn huiskamer om bij te komen. 's Avonds heb ik hem weer buiten gelaten. Laatste keer dat ik hem zag was gisterochtend, toen hij weer even eten kwam halen. Hij zal de hele procedure wel niet fijn hebben gevonden en neemt me dat niet in dank af, denk ik. Nou ja, hopelijk komt hij er snel overheen en komt hij weer vaker hier.
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door Muizenis »

Helemaal TOP! Ik heb het hele verhaal gelezen maar heb toch een vraagje. Tenzij ik er over heen gelezen heb... Waarom heb je hem in het begin niet al gevangen om een chip-check te doen (dierenambulance heeft zo'n lezer aan boord) en heb je Amivedi gecontacteerd? Sommige katten en vooral katers, zoals iedereen hier wel weet, kunnen een groot territorium hebben. Misschien heeft hij de weg naar huis niet kunnen terugvinden en is daarom gaan zwerven. Joost mag weten hoelang....! Ik vind dat de DA je wel korting had mogen geven... of sam-sam had moeten doen! Rekening--> :pdtdrv: Waren er inderdaad maar meer mensen zoals jij!!!

Groet, Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door Hilda »

Wat een pracht beest!
Is hij al weer wat meer bij je thuis en in de buurt of is hij nog steeds op zn adelijke teentjes getrapt door dat wat je hem aangedaan hebt?
Goed van je dat je je zo over hem bekommert hebt :eclap:
Laatst gewijzigd door Hilda op 08 jul 2008 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door fvddungen »

Aangezien ik hem al sinds zaterdagochtend niet meer had gezien ben ik vanavond maar even in de achtertuinen van mij en de buren gaan rondkijken. Maar ik vond niks en liep ik weer terug naar mijn eigen huis. Toen ik de keuken inliep zat meneer daar op zijn kont met een blik van 'Ga je me nog eten geven of....'. Nou, er is dus niks aan de hand. Hij heeft zijn bakje eten leeg gegeten en is hem toen weer gepeerd. Ik denk dat hij inderdaad niet echt blij was met de behandeling vorige week en dat ik min of meer zijn vertrouwen weer moet winnen. Gaat wel goed komen dus.

@Muizenis: Het heeft lange tijd geduurd voor ik ging vermoeden dat het een zwerver was. Hij zag er op zich goed uit, was aanhankelijk en dat is niet wat je snel verwacht van een zwerver. Een ongecastreerde kat met veel vlooien hoeft niet perse een zwerver te zijn. En nu nog weet ik het niet 100% zeker. Maar ik neem het maar aan.
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door fvddungen »

Weer even een update: Ik heb hem nu bijna 4 weken niet meer gezien. Ik heb het dierenasiel en de dierenambulance al gebeld, maar bij hun is niets bekend. Ik vrees dat hij een ander adresje heeft, waar hij het nog meer naar zijn zin heeft. Hopelijk heeft hij het daar goed.
Gebruikersavatar
eeke
Lynx
Lynx
Berichten: 120
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:30
Locatie: leeuwarden

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door eeke »

hallo, ik kom zo ook even binnevallen, ik heb t hele fopic doorgelezen en vind t super hoe jij je om t, beestje hebt bekommerd!! :eclap: :eclap:
zouden meer mensen moeten doen.
ik denk dat je kater echt wel weer eens bij je komt hoor hij kwam toch al een mooi poosje bij jouw?
hij is je vast niet vergeten hoor.
ik kan helaas niet de foto's zien van hem ik was wel benieuwd naar die katerkop van hem..
hou je ons op de hoogte van hoe t afloopt??
groetjes eeke
ik heb 3 grote liefde,s... mijn kater loeky, poes lara, en mijn friese merrie eeke
Petras
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 aug 2005 21:25
Locatie: Leiden

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door Petras »

Hoi,

Hoe is het er nu mee? Ik heb een soortgelijk verhaal. Er loopt hier al maanden en mager lapje rond. Ik heb haar (denk ik) eten gegeven en water en ondertussen laat ze zich aaien en aanhalen. Tot zover geen probleem. Alleen heb ik al vier ex-katers. De twee kleinsten vinden het prima, maar de oudste jaagt lapje weg zodra hij de kans krijgt. Ze krijsen ook tegen elkaar. In huis nemen is dus geen optie. Maar ik blijf haar voeren. Volgens mij is ze ooit van iemand geweest, want erg op mensen. Als ik in de wei bent volgt ze me en gaat ze rollen in het gras. Ze is dan erg relaxt. Echt een schatje. Wat zou ik nog meer kunnen doen?
Groeten,
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door Umimeis »

Na laten kijken of ze gechipt is...

Ontopic:

Jeetje! wat een avontuur zeg! Eerlijk gezegd zou ik precies hetzelfde doen als er steeds bij mij een zwerfkat komt aanlopen.
Ik zou laten checken of hij/zij gechipt is en verder zou ik hem/haar ontvlooien en ontwormen.

Mocht hij van niemand zijn dan zou ik hem ook houden.
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
michellexxxx
Huiskat
Huiskat
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jun 2009 13:14

Re: Onbekende kater met wonden. Wat doe ik er mee?

Bericht door michellexxxx »

En hoe is het met hem ??
Plaats reactie