Niezen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Niezen

Bericht door Marcel »

Mikkey niest al 2 dagen veel, moet ik me zorgen maken ivb met de niesziekte vorig jaar is ze hier voor ingeint en een over een maand moet ze dan weer of heeft dit niks met die ziekte te maken. Wij mensen moeten ook wel eens niezen en dan is dat niet erg maar is dit bij katten het zelfde en gaat het van zelf weer over. Ze ziet er niet ziek uit en de ogen zien er normaal uit.
Mikkey heeft een eigen website -> http://www.mikkeydekat.nl
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: niezen

Bericht door Shaz »

Veel katten die niesziekte gehad hebben blijven er gevoelig voor. Wij hebben hier ook drie katjes die als kitten niesziekte gehad hebben en zodra hun weerstand minder is komt het weer opzetten. Niet zo heftig en gelukkig vaak alleen maar met niezen en een snotterige neus. Hou het goed in de gaten en laat niet enten zolang je kat nog niest. Zolang het niet erger wordt kan je inderdaad kijken of je kat het zelf op kan lossen, anders zou je een AB kuur bij de dierenarts kunnen halen of een homeopatisch middel kunnen gebruiken. Ik gebruik voor mijn katten Luchtweg Compositum, onder andere hier verkrijgbaar: http://www.nmlhealth.com/p,36,519/Lucht ... situm.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: niezen

Bericht door Leonie89 »

persoonlijk zou ik direct naar de dierenarts gaan, of iniedergeval even een belletje plegen..
ik heb geen ervaring met niesziekte, geef gewoon mijn mening.. ;-)
Laatst gewijzigd door Leonie89 op 06 sep 2008 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: niezen

Bericht door rieneke »

bij niezen ren ik ook niet meteen naar de da.
zolang het daarbij blijft, of eventueel met helder snot, kijk ik het aan.
het is toch een virus wat de katten zelf moeten overwinnen.
als het snot viezig gelig of groenig wordt, is er een bacteriele infectie bijgekomen, en hebben ze ab nodig.
hier hebben ze in november allemaal de nies gehad, maar het is gelukkig weer overgewaaid.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: niezen

Bericht door Leonie89 »

misschien ben ik een beetje overbezorgd :oops: :lol:
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: niezen

Bericht door rieneke »

heel herkenbaar hoor, hier ook zo'n muts die snel panikeert.
ik heb een drager in huis, dus wat nies betreft heb ik geleerd het aan te kijken.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: niezen

Bericht door Shaz »

Dat leer je inderdaad snel af ;-) Helemaal met meerdere katjes in huis die nies hebben, zelf ren je immers ook niet bij iedere verkoudheid naar de huisarts :lol: Een AB-kuur krijg je toch alleen maar als het duidelijk is dat je kat het zelf niet op kan lossen doordat het echt een infectie is.
groetjes Sharon
Gesloten