Herseninfarct

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Herseninfarct

Bericht door maaikevanhelvoort »

Mijn kat heeft waarschijnlijk volgens de dierenarts een herseninfart gehad of hij heft een hersentumor. Ze weten het na verschillende bezoeken niet zeker. Het is gissen.
symptomen: niet goed meer kunnen eten (valt uit zijn bekje en kwijlt veel), dwangmatig rondjes lopen door het huis, onrustig, soms evenwichtproblemen, een pupil die altijd groot is.
Ik zit al drie maanden met hem en vanalles gedaan, wie heeft er ervaring met deze verschijnselen??
Ben radeloos en ga er zo onderhand bijna aan onderdoor. De kat is 11 jaar oud.
Maaike
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Herseninfarct

Bericht door Boomer »

Onze Banjer hebben we met een beroerte gevonden in de tuin bij de buren. Bij hem was het een hele zware. Hij kon niet meer staan. Zijn ogen stonden toen ook heel wijd en bij schuimbekte enorm. Ik dacht eerst dat hij vergif had gegeten maar bij de DA bleek het een beroerte te zijn.
We hebben hem toen meteen laten inslapen. Hij had ook al een hoge leeftijd van 19 jaar.

Het klinkt misschien hard maar persoonlijk zou ik kijken of je kat nog een dierwaardig bestaan heeft.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Herseninfarct

Bericht door Sandra W »

Ik vrees dat ik het met mijn voorganster eens ben. Ik heb ook een kat gekend die een hersenafwijking had gekregen en ongeveer dezelfde symptomen had en die is helaas ook ingeslapen. Sterkte met deze moeilijke beslissing.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Herseninfarct

Bericht door Kattenbella »

Maaike, als je er heel veel geld voor over zou hebben, zou je nog naar Utrecht kunnen gaan of eventueel een second opinion bij een andere dierenarts aanvragen.
Ik zou voor een second opinion gaan en dan een beslissing nemen.
Ik proef uit je bericht dat je niet een duidelike diagnose hebt gehad. klopt dit?

Heel veel sterkte!

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
maaikevanhelvoort
Huiskat
Huiskat
Berichten: 62
Lid geworden op: 23 aug 2008 20:36
Locatie: Voorburg

Re: Herseninfarct

Bericht door maaikevanhelvoort »

Ik ben bij twee dierenartsen geweest. Alletwee weten ze het niet zeker. Ik wil wel naar utrecht maar daar zijn lange wachttijden en aan 1 kant wil ik het hem niet aan doen om helemaal in een scan te gaan.
Heeft iemand ervaring met chris polanen? Is hij goed? Hij eet nu minder en alles valt uit zijn bekkie, ik vind het zoooo moeilijk om te moeten beslissen wat ik met hem moet doen. Hij is vaak een zielig hoopje en soms is hij wat beter. Ik hou ik ook zoveel van hem! wordt wanhopig nu! Dit is het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen.
Bedankt voor jullie antwoorden! groetjes maaike
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Herseninfarct

Bericht door rissie »

Chris Polanen schijnt een topper te zijn. Maar wil je deze lijdensweg nog wel door met je kanjer dat is wat je je af moet vragen. Heel veel sterkte met dit moeilijke besluit.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Herseninfarct

Bericht door daantje »

Ik zou de weg van mijn hart volgen, en hoewel ik het niet graag zeg..... ik denk niet dat er nog verbetering komt :-( .
Tja, en dan ken jij je katje het beste..... is het voor hem nog dierwaardig om op deze manier door te gaan, zie je nog levenslust in zijn oogjes?
Alleen jij kan daar een oordeel over geven.

Zelf heb ik in een ver, maar ook in een recentelijk verleden alles af laten hangen van wat de oogjes ons vertelden. En hoewel het moeilijk was op dat moment, denk ik acheraf nog steeds dat we gedaan hebben wat het beste was.

Ik wil je heel erg veel sterkte wensen met alles wat je ook zal gaan beslissen. En wat je ook beslist, ik denk dat alles moeilijk zal zijn, heel erg moeilijk.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Herseninfarct

Bericht door Sandra W »

Gun je kat zijn einde en probeer zijn belang voor dat van jezelf te plaatsen, want dit is geen katwaardigbestaan meer. Al klinkt het mischien gek maar juist zo toon je je enorme liefde voor je kat. Sterkte!

groeten,
Sandra
Gesloten