Huiduitslag

Voor vachtproblemen zoals kaalheid, schilfering, etc. en huidaandoeningen zoals allergische reacties, al dan niet samenhangend met ziektes, voeding of medicijnen.
Gesloten
italdutch
Kitten

Huiduitslag

Bericht door italdutch »

Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Ik heb 5 maanden in Italië gewerkt, op een camping, en heb mijn twee poezen ook daar mee naartoe genomen.
Met 1 gaat het geweldig goed (is ondertussen zwanger) maar de kleinste heeft sinds een aantal dagen uitslag op haar rug (waar de staart begint). Ik heb van een dierenarts in Italië speciale shampo gekregen om haar te wassen maar het helpt niet. Maandag ga ik met haar naar de dierenarts hier in Nederland maar misschien weet hier iemand wat ik er aan kan doen. Ze is verder goed gezond en speelt veel.

Ik hoop dat jullie een antwoord weten en anders moet ik toch maar tot maandag wachten.

Alvast bedankt ook namens poes Silly......
:cathappy:
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: huid uitslag

Bericht door Sandra W »

Dat is zo lastig te zeggen, het kan een allergie zijn zoals een vlooienallergie (daar is er maar 1 voor nodig) of een voedselallergie, maar ook iets anders. Ik vrees dat je dierenarts hier echt even naar moet kijken.

groeten,
Sandra
italdutch
Kitten

Re: huid uitslag

Bericht door italdutch »

Ja, dat denk ik ook. Ik heb haar vandaag nog gewassen met een speciale shampo en dan is ze een paar uurtjes weer rustig. Daarna begint ze toch weer te likken. Gelukkig is ze verder super gezond maar ik ga maandag toch even naar de dierenarts.

Bedankt voor je reactie ;-)
Gesloten