Mist hij zijn baasje??

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Hallo kattenliefhebbers,

sinds een weekje pas ik nu op de katten van mijn buren die zijn op vakantie.

Maar de laatste dagen als ik in huis kom, zit echt alles onder de diarree en de spuug.

Redtep heeft nergens last van die barteld vrolijk rond en gaat lekker naar buiten, maar Thomas is dus de oorzaak van dit allen. Zou hij zijn baasjes missen. Het is een beetje een problemen kindje en ze hebben hem net.

In het oude gezin waar hij zat zou die het hele huis bij elkaar brullen, maar bij mijn buren niet het is een echte schat.

Is er misschien iets waarmee ik zijn buikje rustig kan krijgen, zat zelf te denken aan okugest.

Ik plaats dit niet bij medisch omdat ik echt denk dat ie ze mist.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rieneke »

ik denk dat je dit door een dierenarts moet laten beoordelen.
wat nou als het geen kwestie van missen is, maar het beestje is gewoon goed ziek (wat ik dus denk)?
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door tacuma »

Hallo Rissie,

In ieder geval telefonisch overleggen met de eigenaren (als dit mogelijk is) en ook met de
dierenarts. Niet zelden kan de dierenarts telefonisch al goed advies geven, zodat je niet
meteen langs hoeft te komen met Thomas. Niet te lang aanzien, want katten kunnen heel
snel achteruit gaan. Sterkte ermee!

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Ik heb net de DA gebeld, ik kan vanmiddag om 16.15 uur terecht.

Mijn buren hoef ik niet te bellen we zijn op hele goede voet met elkaar, en we weten van elkaar dat we moeten doen wat nodig is.

En zeker nu het al 2 dagen duurt. Ik vin dhet zo zielig voor hem, kroelen doet ie nog wel en kletsen ook.
Nu maar kijken of we hem op een normale manier in de koffer kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door tacuma »

Prima actie, Rissie! :eclap:
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Maar nu hoorde ik net van mijn man, dat thomas vanacht alles schoon heeft gehouden.

Dus ik kijk vanmiddag nog even, of ie zijn eten van vanmiddag binnen heeft gehouden.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Gisteren middag even bij Thomas wezen kijken.

En hij heeft alles schoongehouden, dus ik de DA gebeld. Zijn ontlasting was ookal iets harder.
Deze adviseerde dat we het nog even aankijken. Maar volgens mij kan hij gewoon niet alleen zijn. Er is wel een 2 kat, maar doet gaat zijn eigen gangetje.

Vanochtend 06.00 uur ging ik naar mijn werk hoorde ik hem mauwen HARD!!!! dit is ook een van de redenen geweest dat hij bij zijn vorige eigenaar weg ging, hij gilde het hele huis bij elkaar.

Maar vanmiddag ga ik weer vene bij hem kroelen en vanochtend doet mijn vriend ze eten geven. Dus ben benieuwd,.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Zojuist bericht gehjad hij heeft ook vanacht weer alles schoon gehouden.
Dus het gaat goed!!!
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rieneke »

gelukkig, dat is goed nieuws! :smile:
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Het hele weekend heeft ie het huis schoon gehouden maar gisteren avond spuugde alles weer uit.
En de hele dag brult ie het hele huis bij elkaar, volgens mij kan die echt niet alleen zijn.

Vanochtend was ook weer alles schoon, zijn ontlasting is weer mooi hard.

Ik weet echt niet meer wat ik met hem moet. Vanochtend hoorde ik hem bij mij in de woonkamer brullen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door Sandra W »

Het zou inderdaad kunnen zijn dat hij eenzaam is en dan kan hij misschien de volgende keer beter naar een kattenpension gaan, zodat hij meer aandacht krijgt of dat er iemand bij de buren in huis gaat logeren.

Wat zei de dierenarts er eigenlijk over?

groeten,
Sandra
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Ik had de dierenarts gebeld dat hij niet meer spuugde en zijn ontlasting weer mooi hard was.
Dus die gaf aan het even aan te kijken.

Vanochtend was alles weer schoon, hij drink goed en eet goed. Maar ik denk dat ie gewoon niet alleen kan zijn.
Het is voor hun weer een leer voor de volgende keer, dan moeten ze maar iemand bij hun in huis laten logeren.

Ik vind het zo zielig, en als wij thuis zijn zet ik zoveel mogenlijk hun tuin deur open kan die lekker in de tuiin dartelen, maar zelf dan gaat ie weer naar binnen op zijn krabpal naar buiten zitten kijken.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door rissie »

Nou even een up date.

Thomas heeft zijn baasje gewoon gemist, want ze zijn terug en er is niets meer aan de hand.
En als ie mij ziet komt ie keihard naar me toe rennen de gek hahhahaha

Eind goed al goed.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Mist hij zijn baasje??

Bericht door Shaz »

Gelukkig maar dat hij dus verder niet ziek is, maar voor de baasjes dus wel iets om mee te nemen voor een volgende vakantie. Blijkbaar is dit voor de kat niet de juiste oplossing.
groetjes Sharon
Gesloten