Vlooien en ontvlooien

In dit forum kun je terecht met vragen over (ont)vlooien, teken, wormen, mijt, etc. kortom, alles wat kriebelt en kruipt en waar je kat niet blij van wordt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noa
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:28

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Noa »

Zoiets dacht ik al, ik vond het al zo gek. Dank je, Sandra. Dan houd ik het gewoon bij Stronghold voor katjes. Dan maar duurder, het is in ieder geval veilig.
thomasgabrielwarrior
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008 10:22

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door thomasgabrielwarrior »

wanneer kan je eigenlijk beginnen met b.v vlooien middel
mijn pantera is nu 3 maanden oud
gr
erwin
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Boomer »

Hoi welkom :)

Je kan je kat nu al ontvlooien met stronghold. Deze hebben speciale kitten doceringen namelijk de roze verpakking.
Stronghold is te koop bij een dierenarts, niet in de winkels.
Stronghold helpt tevens voor diverse mijtsoorten en spoelwormen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
thomasgabrielwarrior
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2008 10:22

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door thomasgabrielwarrior »

thanks boomer
zal eens langs de dieren arts gaan en dat spulletje halen
gr
erwin
remco30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2008 21:46

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door remco30 »

Ik heb nog een vraagje:mijn kittens van 9 weken heeft vlooien,ik wil ze behandelen met stronghold.Ze komen niet buiten verder,dus als ik de katten behandel en de kleden en bank behandel met spray,ben ik er dan vanaf?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Boomer »

Als je ze regelmatig kamt dan heb je snel door of ze weer vlooien hebben of niet.
Toch zou ik ze regelmatig in de gaten houden.
Zelf heb ik ooit in het verleden een flinke plaag gehad terwijl ze niet buiten kwamen en er ook geen hond in huis was. Er hoeft maar 1 iemand op visite te komen die een vlo meeneemt en je hebt ze weer in huis.
Zelf ontvlo ik ze erg weinig maar kam ze regelmatig. Als ik vlooien zie dan wordt het weer tijd :)
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
remco30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2008 21:46

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door remco30 »

Klopt het dat ze eruit zien als een soort kruipende kleine beestjes?Ik kon ze zo zien lopen/kruipen in het vacht.
Hoe lang duurt het voordat de vlooien dood zijn als je de spray/druppels hebt gebruikt?
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Boomer »

Kleine zwarte lopende beestjes zijn inderdaad de vlooien. Overigens kunnen ze ook ver springen.
Hoe snel het vlooienspul gaat werken weet ik niet, daar zou je de bijsluiter even op moeten nalezen.
Wat je ook erbij kan doen is kammen met een vlooien kam. Daarbij pak je een bakje met wat water met daarin wat afwasmiddel. Zo kan je makkelijk vlooien doodmaken ( ze verdrinken door de afwasmiddel).
Blijven kammen totdat je niets meer tegenkomt.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
remco30
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 jul 2008 21:46

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door remco30 »

Bedankt nog,de da heeft geen stronghold maar dat andere bekende spul erop gedaan(naam even kwijt),verder hebben we de bank en tapijt ingesprayt,dus we hopen dat het over is over enkele dagen.We moeten wel de behandeling herhalen na 4 weken en dan nog een keer het huis doen om het zeker te weten.
Er liggen wat dode vlooien in het kleed en op de bank,je krijgt er wel vlekjes van als je niet oppast.We mogen pas na 2 a 3 dagen weer stofzuigen.
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door rissie »

Ach zie dit als beginners geluk, het kan slechter.
En zeker nu ook voor jezelf een strak patroon aanhouden met de vloouendruppels, zkeer met dit warme weer.

Ik geen normaal druppels iedere 6 weken maar met dit warme weer iedere 4 weken.
Gebruikersavatar
sterrre
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 aug 2008 20:47

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door sterrre »

Hallo

Wij hebben zondag ons katje Siep (9 weken) opgehaald van een boerderij
Ik had al een afspraak gemaakt bij de dierenarts voor a.s vrijdag om hem na te laten kijken en voor zijn 1e inenting
maar zondag vertrouwde ik de boel al niet toen we Siep gingen halen, ik zag allemaal witte dingetjes op zijn vacht die leken te bewegen (brrrrrrrr)
dus ik maandagochtend direct de dierenarts gebeld of we toch niet al langs konden komen ik mocht direct komen en maar goed ook het arme beestje had last van luizen (en niet zo weinig ook), oormijt en waarschijnlijk ook wormen
dus kreeg direct een stronghold kuur mee en extra oordruppels voor de oormijt thuis direct de pipet in zijn nekje gedaan
met het uur zag je de luizen dood van hem afvallen ben met kammen 1 vlo tegen gekomen (en ik maar stofzuigen heb die dag wel 20x gezogen)
binnen 24-48 uur is alles dood! op Siep na dan ;-)
echt super spul die stronghold!
Siep is nu een tevreden kitten die gelukkig geen last meer heeft van de jeuk!
Vind het echt zielig dat de rest van de katten die daar nu nog op die boerderij zitten zo onverzorgt zijn!!
maar goed Siep is gered en zal hier goed verzorgt worden!

Heeft iemand een tip hoe ik de (dode) neten uit de vacht kan krijgen die zitten zo vastgekleeft... is daar een shampoo voor oid?
Gebruikersavatar
Clyde
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jul 2008 19:08
Locatie: belgie

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Clyde »

moet een kat die binnen zit ook ontvlooid en ontwormt worden ?
ook al is het om het half jaar ?
Miauww !
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door rieneke »

mijn katten komen alleen buiten op een afgezet balkon.
de afgelopen 10 jaar geen vlooien gezien, dus niet ontvlooid ook.
ook ontwormen heb ik in geen 10 jaar gedaan, behalve als er een nieuwe kat bijkomt.
die ontworm ik dan, en voor de zekerheid neem ik de rest ook mee.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door tacuma »

Hallo allemaal,

Is er hier iemand die dezelfde ervaring heeft als ik? Nadat ik vorig jaar gemerkt heb dat
Frontline de vlooien op mijn vier katten niet doodde, ben ik overgestapt op Advantage
(alleen verkrijgbaar bij de dierenarts). Vorig jaar werkte dat prima, maar dit jaar lijken de
vlooien ook daarvoor immuun te zijn geworden. Zodra ik maar iets van vlooien bespeurde,
ben ik er weer mee begonnen, maar het lijkt alleen maar erger geworden te zijn.
Tegelijkertijd heb ik de katten ontwormd. Nu heb ik mijn toevlucht maar genomen
tot een knock-down middel, en ben van plan dat regelmatig te herhalen, totdat de cyclus
van de vlooien onderbroken is. Ik geef de katten ook gistvlokken door hun eten, maar daar
halen de vlooien hun neusjes blijkbaar ook niet voor op.

Wél is het zo dat drie van de vier katten buiten de tuin komen, en dat cyper ET een vriendje
heeft dat onder de vlooien zit -de eigenaresse doet er niets aan, helaas. De katten
binnen de tuin houden is geen optie, en bovendien zitten er ook wel eens katten bij het
hek te kijken en te wachten, dus helemaal isoleren is ook niet mogelijk.

Herkent iemand dit probleem, en zo ja: hoe los jij dat op?

Groeten van Laura (met de handen in het haar!)
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Nenad
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 aug 2008 12:51

Re: Vlooien en ontvlooien

Bericht door Nenad »

Hai

Wat bedoel je met een "knock-down" middel? Zelf heb ik ook dat spul via de dierenarts.
Je hebt wel gelijk als je zegt dat er maar één iemand één vlooitje mee hoeft te nemen en het is foute boel.
Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.

Groetjes

Nenad
Plaats reactie