[=TERUG] een van de twee katten weg....

Is je kat opeens verdwenen of na het buitenspelen niet meer teruggekomen? Heb je een kat gevonden of is er eentje aan komen lopen? Zet het in dit forum.
Gesloten
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

[=TERUG] een van de twee katten weg....

Bericht door catzz »

Hoi!
helaas is een van onze twee katten verdwenen...hij is al ruim twee weken zoek......
behalve dat dat voor verdriet bij ons zorgt, is dit natuurlijk ook voor zijn vriendje chegge heel erg wennen
heeft hier iemand ervaring mee?
chegge lijkt niet echt verdrietig, maar ja, hoe merk je dat precies?
hij komt nu wel veel meer om aandacht vragen en wil geknuffeld, dat deed hij eerst niet
de kat die weg is eiste toch wel alle aandacht op, kan het zijn dat chegge het nu mss wat rustiger vindt in zijn eentje?
ik vind het moeilijk hoor......hoop sowieso dat de kat terug komt (wie weet......)
maar als dat niet het geval is, vraag ik me af of Chegge nu wel of niet behoefte heeft aan een nieuw kameraadje
Chegge is 3 jaar, zijn vriendje 4 jaar.......
wat me ook opvalt is dat Chegge veel miauwt, normaal hoorde je hem eigenlijk nooit maar nu miauwt hij heel veel
ook als hij buiten loopt en hij ziet je begint hij meteen te miauwen.....

ik zou graag reacties lezen van mensen die eerst 2 (of meer) katten hadden en waar opeens een kat weg is (overleden of weggelopen)
hoe reageerde jullie andere kat hier op?
en hebben jullie wel of niet een nieuwe kat genomen?
opelvectra
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 22 jul 2008 20:47

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door opelvectra »

ja had het toen een van de zusjes overleed,de ander word zeker gemist en gezocht,zoals ik lees was de ander de baas als het ware,nu doet de ander dat want de gene die weg is heeft het haar geleerd en neemt het over

ja katten missen elkaar wel degelijk,en nemen over van de ander,ik zou persoonlijk niet zo snel een ander erbij zetten

de ene kat van mij die over was lag voor de kachel eerste tijd ,kwam niet veel uit,later ging het beter
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door Kattenbella »

Heb je je kat al op de Amivedisite en andere sites voor gemiste en gevonden katten geplaatst? Heb al alle instanties al gebeld in je omgeving en dit steeds weer herhaald? Twee weken is nog niet zo lang. Ik heb zelf een kat opgevangen en via Amivedi weer terug weten te brengen naar zijn mensen. Hij was ruim een jaar van huis geweest door een verhuizing. Hij was ontsnapt.
Als je besluit een andere kat in huis te nemen besef je dan dat de kans zeer aannemelijk is dat je drie katten kan hebben.
Wil je dit?

Het is zeker mogelijk dat Chegge zijn vriendje mist. Toen mijn Boes broertje op de jonge leeftijd tijdens een operatie overleed stormde Boes naar het raam. Hij was vreselijk verdrietig en werd opgevangen door zijn twee halfbroers. Zij bleven stijf tegen hem aanzitten, heel bijzonder en mooi.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door Sandra W »

Persoonlijk denk ik uit je beschrijving te lezen dat je kat het heerlijk vindt zo zonder die andere kat en dat hij nu pas echt de aandacht kan krijgen die die andere kat steeds inpikte. Ik zou dus zeker geen kat meer nemen als je andere kat niet terugkomt (wat ik natuurlijk wel hoop!), maar dat is mijn persoonlijke mening.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door catzz »

dank jullie voor jullie reacties
het is fijn dat jullie hetzelfde gevoel erbij hebben als ikzelf heb.....een nieuwe kat erbij voelt nu gewoon niet juist
en als chegge zich goed blijft voelen is het prima zo
ik woon niet in NL maar heb hier asiel ed instanties geinformeerd (en buren enz enz)
blijf zeker hopen.........maar een ongeluk met auto of vos is zeker niet ondenkbaar :((
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

een van de twee katten weg....kat weer terug na 3 weken!!

Bericht door catzz »

dit sluit aan bij dit onderwerp.....had er al een een nieuw onderwerp voor geopend maar admin. vroeg om dit hierbij te plaatsen.....

Hoihoi allemaal!
na mijn berichtje vorige week.....Mammut is sinds gisteren weer thuis!
n.a.v. briefjes die we in brievenbussen hadden gestopt, belde een mevrouw zo'n 4 km verderop dat ze een kat binnengelokt die bij haar in de tuin rondliep, omdat ze dacht dat dat wel eens die van ons zou kunnen zijn. Wij er direct naar toe....en jawel!!
ongelofelijk.....al die tijd is hij dus niet echt ver weg geweest (?)
hij is flink vermagerd en ligt nu lekker te slapen en bij te komen
Chegge was eerst niet zo blij (die had natuurlijk 3 weken lang alle aandacht)....maar ondertussen zijn ze toch ook wel weer aardig tegen elkaar.
Ik ben zo blij dat er zo'n lieve mensen bestaan die je ook echt bellen als ze denken je kat te hebben gezien (en hem dan ook nog binnenlokken) Deze mensen hebben zelf een poes, dus zijn ook kattenliefhebbers.
vanochtend belde er nog een mevrouw (van in de 70) die wilde laten weten dat ze de kat niet had gezien, maar dat ze het zo erg vond dat we hem kwijt waren. Toen ze vervolgens hoorde dat hij terug was, was zij ook heel blij :smile: Heb ik vervolgens een kwartier met die mevrouw (die ik verder helemaal niet ken) aan de telefoon gehangen en over katten gepraat....
Claire68
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 23 dec 2007 11:10
Locatie: Leeuwarden

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door Claire68 »

Leuk om te lezen dat je kat terug is! :eclap:
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door Kattenbella »

He joh, ik heb het gevoel nu dat je niet blij bent en je schuldig voelt dat Mammut weer thuis is. Heeee..Feest!
Ze komen wel weer samen hoor! Chegge zal er denk ik uiteindelijk ook best wel blij mee zijn. Katten wennen wel erg aan elkaar.

Verwen ze lekker samen en geniet joh! Mammut is ook jouw bessie.

Laat je eens foto's zien?
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
catzz
Huiskat
Huiskat
Berichten: 29
Lid geworden op: 08 jul 2008 09:59

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door catzz »

aaaaaah, Chegge en Mammut zijn weer heel lief tegen elkaar !!
als ze elkaar tegenkomen even neusjes tegen elkaar en als Chegge buiten is geweest gaat hij nu eerste effe Mammut zoeken om hoi te zeggen.
Ik ben nog even voorzichtig met Mammut buiten laten, vandaag ben ik even met hem naar buiten gelopen, maar hij vond het niet echt zo leuk. Het zal wel weer even duren voor hij weer durft, denk ik. Hij wil nu vooral heel veel geknuffeld (soms is het net een babietje, wil ie alleen maar in je armen liggen en spinnen)(ow, zoals jullie kunnen lezen heb ik geen ervaring met babies...die spinnen nl geloof ik niet ;-) )(en kwijlen geloof ik ook niet)
We hebben het nu weer lekker gezellig samen!
Het was wel even een rare situatie hoor in het begin....maar zo te gek dat ze nu weer samen zijn
(Mammut is 4 en Chegge 3 jaar, Chegge woont al van kleins af aan bij Mammut en ze zijn dikke vrienden dus die vijandige houding van Chegge was effe niet zo leuk natuurlijk)
Ze wonen nog niet zo lang bij ons dus ik ben ook nog steeds bezig ze te leren kennen.

oh...foto's moet ik eens effe gaan uitzoeken hoe dat moet.....
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door Boomer »

Toppie !! :pdtura1:
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: een van de twee katten weg....

Bericht door tacuma »

Heerlijk dat het zo goed is afgelopen! :eclap:

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gesloten