Kattenbak wisselen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
mx7733
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mei 2008 14:52

Kattenbak wisselen

Bericht door mx7733 »

Hoi, ik heb een vraag, nou eigelijk twee.

Mijn kat, Tijgert, woont sinds kort bij me en moet nog even wennen ;-) Zijn opvoeders hebben hem geleerd op de bak te gaan met houtkorrels, het 'klontergrid' at ie namelijk op. Zelf wil ik wel over stappen. Moet ik het dan langzaam 1/2 om 1/2 doen of gewoon gelijk grid?

Tevens staat zijn bak nu in de woonkamer omdat hij de gang nog wat eng vindt. Als dat over is kan ik hem dan gewoon verplaatsen of moet ik hem steeds een stukje opschuiven tot de juiste plek bereikt is? vind ie hem dan nog?

Groet
Tijgert en mezelf
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Kattenbak wisselen

Bericht door Shaz »

Ik zou beginnen met een heel klein beetje gritt in combinatie met houtkorrels en heel goed in de gaten houden of hij hier niet van eet! Dit is erg gevaarlijk. Als het goed gaat kan je langzaam aan steeds meer gritt doen tot je helemaal over bent. Maar als hij ervan eet zit er niks anders op dan het voorlopig zo laten en het over een paar maanden nog eens proberen.
Je kan inderdaad de kattenbak steeds een klein stukje opschuiven tot die op de gewenste plek staat.
groetjes Sharon
Gesloten