# Katje of poesje erbij?

Voor alle vragen wanneer je een kat of kitten (erbij) wil. Welke problemen kun je verwachten en waar moet je van tevoren allemaal rekening mee houden?
LET OP: Voor acceptatie problemen tussen een nieuweling en je andere kat(ten) kun je HIER terecht.
Gesloten
Rianne86
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2008 15:17

# Katje of poesje erbij?

Bericht door Rianne86 »

Hallo iedereen,

Ik heb 1 poesje en 1 katertje, ze zijn allebei 1 jaar oud (geen familie) en kunnen het heel goed vinden samen.
Nu komt er binnenkort een kitten bij uit het nestje van mn vriendin.
Ik ben de eerste die mag kiezen.
Maar nu vraag ik me af of ik er een beter een poesje of een katertje bij kan nemen?
Of de katten eventueel zelf laten kiezen, is dat wat?
Graag advies, bedankt!

Oh ja ze zijn trouwens allebei geholpen, en de nieuwe kitten laat ik natuurlijk ook helpen als het zover is.

Groetjes Rianne
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Katje of poesje erbij??

Bericht door Hilda »

Hoi Rianne
leuk een katje erbij!
Je eigen katjes zijn 1 jaar en daardoor verwacht ik niet dat het veel moeilijkheden op zal leveren wanneer je er een katje bij neemt.Katten van 1 jaar vinden over het algemeen alles wel goed.
Ik zou zelf voor een kater gaan maar dat is misschien wat gevoelsmatig...Ik vind katers wat socialer en langer speels,mijn ervaring...natuurlijk zullen er ook mensen zijn die dit van poesjes vinden.
Ik zou ze zelf niet laten kiezen want als je je kitten krijgt zullen ze toch nog niet echt poes of kater zijn en dit zal geen invloed hebben op de keuze van je oudere katten.Ze mogen ze of ze mogen ze (nog) niet en ze moeten nog wennen maar kiezen zullen ze vast niet doen.
Gewoon diegene nemen die jou het meest aanspreekt en soms duurt het even maar het komt wel goed!
Groetjes Hilda
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Katje of poesje erbij??

Bericht door jobey »

ik ben het eens met hilda, gewoon kiezen voor degene waar jij het beste gevoel mee hebt, en die je misschien ook wel het mooiste vind van het stel.

Ik ben tot nu toe altijd voor mijn gevoel gegaan en het is nog altijd goed uitgepakt!
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gesloten