buurkater

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

buurkater

Bericht door sandy »

Ik heb even een vraag over onze buurkater.
Dit beestje loopt dag en nacht buiten, komt bij mij wel eens een snoepje of kattenmelk halen, is hele lief en aanhankelijk naar mij toe, kan m ook gewoon optillen.
Nu kwam hij vrijdag bij de poort op het moment dat ik naar mn werk moest, hij was vies en liep mank met zn achterpootje.
Ik heb m in de tuin gelaten en bij de buren aangebeld met de mededeling dat ik het vermoeden had dat hij aangereden was en bij ons dus in de tuin zat.
Het buurmeisje was er, die heeft m waarschijnlijk binnengehaald, ik heb niks mer gehoord dus ben later op de dag zelf wezen vragen hoe het ging.
De buurjongen deed open en wist van niks? Quincy was naar zijn zeggen gauw naar buiten gerend en er was niks aan de hand volgens zijn zeggen.
Dus ik denk niet dat ze naar de dierenarts zijn geweest.
Echter, ik zie m hier net 2 keer aan de overkant voorbij lopen en hij loopt nog steeds goed mank, de eerste keer rende hij weg voor en auto terwijl hij op de stoep liep.
Daarmee ontzag hij zn pootje dus heeft hij nog steeds goed last ervan.
Ik heb op dit moment een mail gestuurd naar de dierenbescherming, maar wat moet ik doen als de db, zoals gewoonlijk, niks doet?
Ik ben in staat om m binnen te halen en weg te brengen naar een asiel waar hij wel de zorg krijgt die hij nodig heeft, of m mee te geven aan iemand ver weg die wel voor m wil zorgen zoals het hoort!
Het is een schat van een kater hoor, in het begin vond ik m erg irritant omdat hij constant op mn nijnen loerde maar door hem te accepteren en aandacht te geven is dat al veel minder geworden.
Ik kan dit niet uitstaan!
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: buurkater

Bericht door tacuma »

Hallo Sandy,

Geen idee wat je in dit geval zou mógen doen, maar je kan natuurlijk wel net doen of je
nergens vanaf weet, en de dierenambulance laten komen voor deze kat. Als ze zo slecht
voor hem zorgen, zal hij ook zeker niet gechipt zijn, en is de kans dat hij onbehandeld
thuis weer afgeleverd wordt niet zo heel groot. Ik zou ik dat geval gewoon zeggen dat
er een aangereden kat rondloopt, en glashard beweren dat je niet weet van wie hij is.
Je hebt ze erop aangesproken, en ze ondernamen geen actie, dus m.i. heb jij het recht
dan wel om dit te doen, omwille van het welzijn van deze kat.

Laat je het weten hoe het verder gaat?

Groeten van Laura.
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: buurkater

Bericht door daantje »

Jemig San, ik lees dit nu pas. Erg lastig joh!
Ik zou zeker wel iets ondernemen. Het is nogal duidelijk dat er niet naar hem omgekeken wordt :???: .
Ik weet echt niet wat de mogelijkheden zijn, maar het asiel (of de diernambulance) kan je vast een stuk op weg helpen met advies.
Bah, wat vervelend als je weet van wie het dier is en ze doen gewoon helemaal niets :-( .

Ik ben ook heel benieuwd naar de afloop!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: buurkater

Bericht door sandy »

Ik dacht dat hij wat beter liep maar het gaat nog steeds niet lekker, ik zal maandag de dierenambulance is bellen om te vragen wat ik kan doen.
De db bellen begin ik gewoon niet aan, een 0900 nummer dus mooie geldklopperij weer, een melding via mail accepteren ze niet om redenen die nergens op slaan. maarja ze willen net als elke organisatie die met 0900 nummers smijt nog meer geld uit je zak halen.
In een mail kan ik net zo goed mn verhaal doen :-|
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: buurkater

Bericht door Kattenbella »

He San, het lullige is is dat als je weet van wie de kat is de instanties niets kunnen doen. Ik heb dit meegemaakt met de hoogzwangere poezen voor mijn deur.
De mensen waar ze van waren hadden een afstandsverkaring ondertekend en zelfs toen werd er moeilijk gedaan. het was alleen op te lossen door een inspecteur op hen af te sturen. Niet echt fijn als het je buren zijn en in dit geval dus ook niet nodig.

Burocratie alom dus :???:
Ik heb hier ook een manke man om mijn huis trouwens, ook niet behandeld. Hij heeft zijn eigen buitenverblijf.

San, dit soort dingen blijven echt rottig en niet goed behandeld :???:
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 28 jun 2008 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: buurkater

Bericht door sandy »

inderdaad Bel, je zou er moedeloos van worden.
Probleem is dat hij er verder goed uitziet en dan doen ze al helemaal niks al is dat pootje verwaarloosd.
Gisteravond toen wij thuiskwamen kwamdie weer aanlopen, hij wou naar binnen maarja dat kan helaas niet.
En hiernaast was het donker dus moest dat beestje weer verplicht buiten zitten, ze hebben geen kattenluikje voor m namelijk.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: buurkater

Bericht door Kattenbella »

Huisje bestellen bij "mijn mannen"? ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: buurkater

Bericht door sandy »

Als dat zou kunnen Bel, bij jou zoudie een geweldig leven hebben ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: buurkater

Bericht door daantje »

Dit zou mij ook vreselijk aan mijn hart gaan :???: . En eigenlijk is het toch te gek voor woorden dat niemand iets kan doen, he? :cry:
Bah, op die manier wil je zelf toch ook geen dier hebben als je er niet eens goed (genoeg) voor kunt zorgen?
Hij mag nog blij zijn dat jij je om het bekommert, San!
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: buurkater

Bericht door sandy »

Als ik ze zie zal ik toch is vragen waarom ze niet naar een dierenarts zijn geweest met m.
Veel mensen zouden gewoon geen dieren mogen hebben.
Jammer genoeg zijn de instanties een lachertje Daan, die halen alleen maar poen binnen en voor de rest doen ze niks :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
flocke
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jun 2008 15:43

Re: buurkater

Bericht door flocke »


Hallo iedereen en Sandy

Dat van die instanties, dit is eigenlijk wel waar, ik heb begrepen dat dit in Nederland
is, maar in Belgie is het juist hetzelfde.
Die asiels en dierenambulances zijn niet allemaal goed, velen wel hoor, maar er zijn erbij
die het ook zo nauw niet nemen met dierenliefde en vele dieren afmaken terwijl wij allen denken dat er voor hen gezorg word. Enkel de dieren waarvan ze denken er geld uit te slaan worden
verzorg, zeker geen dieren waar er medische kosten aan zijn.
Jammer, allemaal heel jammer.
De meeste mensen denken teveel goeds over azielen.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: buurkater

Bericht door Sandra W »

Gelukkig zijn niet alle asielen hetzelfde. In mijn asiel staat de deur voor ieder dier open, hond of kat, jong of oud, mooi of lelijk, ziek of gezond. Het maakt mij niet uit en als ik geen plek heb dan maak ik wel plek, desnoods op de toilet ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: buurkater

Bericht door Kattenbella »

Sandra, ik weet het van jou, zo werk ik ook hier.
;-)

Ik denk ook niet dat de boosheid naar de asiels moet gaan, maar naar de overheid die er geen cent voor over heeft. Het is niet belangrijk :???:
Ik baal daar echt super van. Zo mogen de dierenbeschermingsorganisaties lang niet alles doen wat ze willen, omdat de wetgeving niet alles toestaat.

Ik loop deze week de collecte voor de plaatselijke dierenambulance weer met heel veel liefde. Ik blijf hopen op meer van de overheid.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Beestje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 mar 2007 00:51

Re: buurkater

Bericht door Beestje »

Ik heb ook geen vertrouwen meer in asiels!
Vorig jaar heb ik een zwerfpoes binnen gehaald maar het ging echt niet met de rest van mijn katten.
Het asiel raadde me aan om de voordeur maar weer open te zetten!!!!
Nou ja zeg!!!!
Wie sturen kan zeilt bij elke wind
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: buurkater

Bericht door sandy »

Ik weet dat er in België in elk geval 1 asiel is die alles binnenlaat, kittens en moederpoezen met kittens die linea recta een spuitje krijgen, de mensen die hun dieren brengen weten dit maar moeten hun dieren kwijt dus sja helaas..

De LID heeft voor het eerst! ingegrepen bij iemand die op een afschuwelijke manier konijnen hield, in kooien die konijnenfokkers gebruiken voor de slacht.
Van iemand van het konijnenforum weet ik dat de dierenbescherming zich absoluut niet bezighoud met konijnen omdat die niet belangrijk genoeg zijn.
Elke klacht daarover verdwijnt in de prullenbak, en andere klachten doen ze nog steeds te weinig mee en dat is echt niet omdat ze geen geld hebben.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten