Wanneer naar buiten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Jordan

Wanneer naar buiten?

Bericht door Jordan »

Hallo iedereen,

ik ben ten einde raad..ik heb 2 katjes..ze zijn nu bijna 3 maandjes..
het zijn 2 katertjes..2 broers..flinke jongens..
Ze zijn ontzetend druk, en vraag mij af wanneer ik ze naar buiten kan doen,
en hopelijk kunnen ze daar hun energie een beetje kwijt.

Ik heb een tuin, grotendeels afgesloten, maar ze zouden wel via een hoekje
weg kunnen glippen..
Moet wel zeggen dat ik vaker kleine katjes bij ons in de buurt heb zien lopen..
dus het zou moeten kunnen..het is een rustige buurt..

(ze zijn al ontwormt en hebben de entingen gehad)

Hoop op een goed advies..
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Wanneer naar buiten ??

Bericht door sandy »

Ik zou toch proberen de tuin ontsnapproof te maken als je ze nu naar buiten wil laten en dan alleen voorlopig onder toezicht eruit laten.
3 maanden is veels te jong om ze de vrijheid te geven omdat ze totaal geen benul hebben van de gevaren buiten.
Als je dat wil moet je ze echt langzaamaan laten wennen aan buiten zijn, al moet ik zeggen dat ik persoonlijk daar niet voor ben.
Mijn katten mogen in de tuin maar verder niet, ik hou ze dan ook altijd in de gaten als ze buiten zijn.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Re: Wanneer naar buiten ??

Bericht door rieneke »

ik sluit me aan bij wat sandy zegt.
wil je ze toch vrij naar buiten laten, wacht dan tot ze gecastreerd zijn met 5 of 6 maanden.
katjes van die leeftijd zijn sowieso druk.
misschien kan je het binnen wat opleuken met dozen en speeltjes, en afgeplakte wc rollen waar je iets lekkers in stopt?
Jordan

Re: Wanneer naar buiten ??

Bericht door Jordan »

BEDANKT , hier heb ik zeker wat aan.. :grin:
Gebruikersavatar
Muizenis
Poema
Poema
Berichten: 308
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:25
Locatie: Utrecht

Re: Wanneer naar buiten ??

Bericht door Muizenis »

Ze zijn bijna 3 maanden maar hoelang zijn ze al bij jou? Een kat, jong of oud, moet ook eerst aan het nieuwe huis wennen. Pas dan kun je ze langzaam aan de tuin laten wennen. Katjes van die leeftijd hebben een eindeloze energie. Wanneer jij al lang moe bent begint voor hen net de lol! :pdtkap: Echt alles is spannend op die leeftijd :lol: Ik zou de katten zo'n 8 weken binnenhouden vanaf het moment dat ze in huis kwamen. Dit omdat het nog kittens zijn. Een volwassen kat (waar ik meer ervaring mee heb) zo'n 3 weken. Wanneer ze 8 weken oud waren toen ze bij jou kwamen kunnen ze dus over een week of 3 naar buiten. Doe dit op een rustige tijd van de dag en onder toezicht. Laat ze zelf de boel ontdekken maar houd ze wel van een afstandje in de gaten. Ook is het belangrijk om de deur open te laten. Wanneer ze ergens van schrikken kunnen ze direct weer het veilige territorium in dat ze al kennen. De tijd van buiten zijn kun je steeds iets meer verlengen. Nog een kleine tip; Wanneer jullie weer naar binnen gaan geef ze dan een snoepje of iets anders lekkers. Even met de verpakking rammelen en dan deur dicht en snoepje geven. Wanneer ze dan later gewoon zelfstandig buiten zijn en je rammelt met het doosje weten ze dat ze wat lekkers krijgen en zullen ze snel weer terug komen. Dit werkt beter dan gewoon roepen... ook de liefde van een kat gaat door de maag ;-)

Een simpel kattenspeeltje is heel makkelijk zelf te maken! Een schone kurk aan een touwtje in een deuropening... als ze in de gaten hebben dat het ding beweegt als ze ernaartoe springen zijn ze er meestal niet meer bij weg te slaan! Jij zit lekker op de bank toe te kijken en zij worden uiteindelijk moe van al het gespring!

Veel plezier met de Doerakken!!!

Groet,
Pauline :cathappy: :thup:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift, that's why it is called present
Gesloten