Onkruidbestrijding

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Resora
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 aug 2004 23:26
Locatie: Gent

Onkruidbestrijding

Bericht door Resora »

Hallo!
deze morgen heeft de plantsoendienst op de oprijlaan van ons beluikje onkruid bespoten met een bestrijdingsmiddel op basis van groeihormoon. Daar spelen veel kinderen en ook mijn katten lopen daar regelmatig. Kan dit schadelijk zijn voor hun gezondheid en hou ik ze dus beter enkele dagen binnen ( wat haast onmogelijk is) of kan ik ze gerust hun gangetje laten gaan. Ik heb die mensen wel verteld wat mijn bezwaren zijn en ze hebben gelukkig niet op het binnenplein gespoten, maar intussen ben ik er toch niet echt gerust op. Weet hier iemand meer over de schadelijkheid van deze produkten?
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Onkruidbestrijding

Bericht door Admin »

Groeihormonen zorgen dat het onkruid snel gaat groeien en uitgeput raakt en afsterft. Of het schadelijk is voor mens en dier is moeilijk te zeggen als je de exacte naam van de stof niet weet waarmee gespoten wordt.

Het beste kun je het algemene nummer van de Dierenbescherming bellen 088 8113 000 en vragen of ze je er willen doorverwijzen naar de juiste afdeling die meer weet van gif in de wijk.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gesloten