Katten en hitte

Kammen, kattennagels knippen, vlooienmiddel, wormenkuur toedienen bij een kat, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Laat ze maar lekker pitten. Kleine kinderen doen dit over het algemeen ook. Ze kunnen dit lekker allemaal nog doen :grin:
Zou het wel goed zijn met een washanje voor een ventilator? Ik ben altijd een beetje bang voor kou of longontsteking.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Bericht door yana »

Onze katten gaan vreemd genoeg bij warmte juist bóven zitten, waar het het warmst is..snap ik niks van..Verder doen ze dan id niks. Vooral de ragdoll, langhaar, heeft veel last vd warmte altijd. Dan weet ze gewoon niet waar ze moet liggen van 'ellende', zielig.
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Katten liggen nu eenmaal graag bij je in de buurt
Bam & Nayah luieren graag op een stoel naast mij aan mijn buro-tafel
Maar als het zonnetje binnen schijnt zoeken ze een koel hoekje op
Ik heb daar een katoenen kleedje gelegd zodat het hun plekje meer koelte bied

maar ik had net zo goed hun stoeltje daar kunnen zetten.. :roll:
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door Leonie89 »

oh wat een goeie topic!! fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die me hier zorgen om maak..
Benthe schijnt ook geen last van de zon te hebben, integendeel.. ik maakte me zorgen omdat ze bij ons niet naar buiten kan/mag en de temperatuur in huis liep op tot 28 graden..
maar mevrouw ging juist lekker voor het raam in de zon liggen..
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Re: Katten en hitte

Bericht door Kattenbella »

Hier liggen ze voor kleed, hoewel die gekke Griek nog steeds onder het dekbed gaat liggen :roll:
Lekker laten luieren en relaxen, dat doen wij ook het liefst met de hitte ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Evil Bunny

Re: Katten en hitte

Bericht door Evil Bunny »

Onze langharige is gek op het zonnetje maar wordt vanwege zijn donkere vacht heel snel superheet, dus dan druipt ie weer af naar een stukje schaduw. Laatst was hij in het zonnetje op een vlieg aan het jagen, en na vijf minuten springen en dollen lag hij gewoon te hijgen als een hond, met de tong uit de bek! :shock: toen heb ik hem maar binnen gelegd, haha.
Malijn gaat soms uit gekkigheid in de wasbak liggen, als ze het echt te warm heeft. Kraan op een laag standje open vindt ze dan niet eens erg! :grin:

En ja, veel slapen en drinken, maar dat doen wij natuurlijk ook als het warm is.
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1266
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door Leonie89 »

ik heb de handdoek in de vriezer geprobeerd, maar Benthe keek er niet naar om.. ze heeft dus echt weinig last was de warmte.. ze ligt wel graag voor de ventulator, maar zou ze daar niet verkouden door kunnen worden??
rissie
Lynx
Lynx
Berichten: 107
Lid geworden op: 09 jun 2008 19:10
Locatie: Gouda

Re: Katten en hitte

Bericht door rissie »

Tommie heeft absoluut geen last van de hitte, die ligt eerst eerlijk in de zon te suffen.
En wordt het te warm dan gaat ie heerlijk op de keuken liggen.
Gebruikersavatar
evaleeuw
Lynx
Lynx
Berichten: 168
Lid geworden op: 10 jun 2008 18:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Katten en hitte

Bericht door evaleeuw »

Ari (8 wkn) ligt met deze warmte op het marmar dat voor de openhaard ligt, lekker koud! Ook slaapt ze veel maar dat is volgens mij ook Kitten eigen... Wel gaat haar buikje als een gek op en neer als ze net ligt als ze dieper slaapt gaat het in een rustiger tempo.

Soms rent ze zo hard dat ik er duizelig van wordt!!! :lol:
Groetjes Eva
gerda812
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 05 jun 2010 19:45

Hoe geef je kat verkoeling met dit weer

Bericht door gerda812 »

Hoi allemaal,

Wat een weertje he!

Helaas heeft dit weer ook 1 groot nadeel het is bij mij binnen niet koel te krijgen (29 graden).

We hebben alle zonwering naar beneden. Ramen en deuren open en nog koelt het niet af.

Dit is ook aan mijn poes Katrien te merken. Ze loopt door het huis met haar ziel onder haar pootjes! Mijn vraag is weet iemand of heeft iemand ideeen hoe ik het voor haar aangenamer kan maken? Zij mag niet naar buiten.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,

Groetjes,

Gerda en Katrien :-(
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Hoe geef je kat verkoeling met dit weer

Bericht door Anne1988 »

Dat probleem heb ik hier ook.. ..

Mijn katjes slapen de hele dag, zodra ze wakker zijn miauwen ze ontzettend zielig... Ze zetten een paar stappen en vallen weer miauwend in slaap.

Ze weten niet meer waar ze moeten liggen om het wat koeler te krijgen!
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Sannie_xx
Panter
Panter
Berichten: 420
Lid geworden op: 15 aug 2009 11:11
Locatie: Utrecht

Re: Hoe geef je kat verkoeling met dit weer

Bericht door Sannie_xx »

Waterbadje!
Ik heb er nog geen, maar heb extra drinkbakjes staan omdat Zooey daar dan lekker in gaat lopen scheppen met dit weer.

Verder zijn bepaalde plekjes in het huis vaak koeler zoals berging, onder het bed oid. Misschien ze daarbij laten?

Ook een fijne maar niet alle katten houden ervan: oude frisdrankfles vullen met water en nachtje laten vriezen in de vriezer. Dan handdoek eromheen wikkelen en tadaa; koel plekje om tegenaan te liggen.
Gebruikersavatar
Anne1988
Lynx
Lynx
Berichten: 164
Lid geworden op: 27 mei 2010 20:28
Locatie: Hoofddorp

Re: Hoe geef je kat verkoeling met dit weer

Bericht door Anne1988 »

Die van mij zijn misschien ook niet al te slim trouwens.. Ze kiezen mijn schoot uit om lekker te gaan slapen. Pfff, veel te warm joh!

Die tip van een frisdrankfles vullen en in de vriezer leggen vind ik wel wat. Ga meteen even een flesje vullen!
-- Ayla 06-04-2010 -- Ik wou dat ik twee katjes was.
-- Nala 06-04-2010 -- Dan kon ik samen spelen.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Hoe geef je kat verkoeling met dit weer

Bericht door Tember »

Gelukkig lijken mijn katten er niet veel last van te hebben. Erwin ligt lekker buiten in de schaduw en Dennis ligt op bed. Verders rennen ze af en toe alsof het heel niet warm is als debielen achter elkaar aan door het huis, dus het zal goed zitten met ze.
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Hoe geef je kat verkoeling met dit weer

Bericht door sandy »

Het valt hier ook wel mee met de katten, liggen wel de hele dag voor pampus maar voor de rest niks vreemds.
De ventilatoren draaien overuren en als ze het echt warm krijgen binnen, dat was erger toen we nog geen zonnescherm hadden gingen ze gevieren onder de plafondven in de huiskamer liggen.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie