Nieuwe kitten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
caramel
Huiskat
Huiskat

Nieuwe kitten

Bericht door caramel »

hallo ,

Ik heb een kitten (bleupoint) aangenomen, hij is 2 maanden oud, speelt eet, ravot etc, maar eenmaal slapenstijd en alles stil wordt :grin: begint hij te huilen, hij komt wel van een plaats waar hij broertjes en zusjes had en nog vele andere dieren.

Wat voor een reactie moet ik daarop hebben, negeren troosten wie kan mij helpen?

Thanks
Sandra W
Tijger
Tijger

Re: nieuwe kitten

Bericht door Sandra W »

Je kittentje voelt zich inderdaad nu een beetje eenzaam zonder zijn nestje om zich heen, maar hij zal er uiteindelijk wel aan wennen. Je mag hem dus best overdag wel even lekker op schoot nemen als dat jou uitkomt om hem daar te laten slapen, maar 's-nachts zal hij toch moeten leren om alleen te slapen, dus dan moet je het wel negeren. Gelukkig verwen je zo'n kleintje nog niet zo snel en gaat dit gedrag meestal vanzelf over, dus dat scheelt.

Als hij echt verlatingsangst heeft en hij de hele nacht blijft piepen kun je hem ook in een hoge open doos doen, waar hij niet uit kan klimmen en daar een fleecedekentje, kuffelbeestje en een langzaam tikkende wekker bij doen. De wekker lijkt op de hartslag van zijn moeder en dat zal hem geruststellen en tegen het knuffeltje kan hij lekker aan kruipen. Meestal hoef je dit maar eventjes te doen en zal hij later gewoon alleen kunnen slapen.

groeten,
Sandra
jobey
Poema
Poema

Bericht door jobey »

ik heb inderdaad wel eens gehoord dat knuffelbeesten goed werken. Ik heb hier een soort pop staan (van handdoeken gemaakt)waar stimpy in het begin veel bij sliep.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Shaz
Tijger
Tijger

Bericht door Shaz »

Een knuffel geven! Xandor deed dit in het begin ook wel, die voelde zich echt alleen en Quinto wilde toen ook nog niks van hem weten. Hij kroop dan altijd lekker tegen een knuffelkonijn aan en dan ging hij heerlijk slapen.
Afbeelding
groetjes Sharon
Gesloten