Een echte jager

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
marlooke
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2008 12:54

Een echte jager

Bericht door marlooke »

Help!!! Wij hebben nu juist een jaar 2 schatten van poezen de één is lekker lui maar de andere is ongelooflijk in het jagen op muizen én helaas ook vogels. De laatste 3 dagen heeft deze maar liefst 9 volwassen merels binnen gebracht én 4 muizen. We hebben de poes nu al een bandje met een belletje aan gedaan, maar ook dit helpt niet om de vogels op tijd te waarschuwen... de tuin afzetten is geen optie want we wonen op een boerderij, de poezen binnen houden zien we ook niet als een mogelijkheid omdat bij ons altijd de deutr open staat. Weet iemand hier toch een oplossing voor????
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Re: een echte jager...

Bericht door Sandra W »

Dat is zeker vervelend! Is ze al gesteriliseeerd, want dat wil ook nog wel eens helpen. Verder zijn dunne katten vaak actiever en hebben ook meestal een groter jachtinstrict dan dikke(re) katten, maar om je kat vet te mesten is ook niet echt een gezonde oplossing. Wel kun je haar alleen met een volle maag op stap sturen en niet in de avonduren (schermer en nacht), want dat scheelt ook bij het willen jagen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, maar het blijft, vrees ik, helaas toch altijd wel een beetje bij het karakter van je kat passen.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Miepje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 31
Lid geworden op: 29 sep 2006 21:32
Locatie: Kampen (Overijssel)

Re: een echte jager...

Bericht door Miepje »

Mijn Miep vant tegenwoordig ook vogels. 2 weken geleden lag er een kop, een poot en wat veren op de deurmat. Er heeft ook al wel een keer een dode vogel gelegen. Het kan ook goed een andere kat zijn, maar ik denk dat Miepje ze ook wel pakt.
Gesloten