Hallo,
Ik zit nog even bij te komen. We hebben sinds een paar maanden een poes uit het asiel. Ze is iets ouder als een jaar en is super lief.
Sinds een paar weken mag ze naar buiten en daar is ze helemaal blij mee. Ze moet ook echt naar buiten kunnen. Die weken binnen, waren helemaal niets voor haar.
Net ging een vriendin van me weg en kwam de buurvrouw van twee huizen verder langsgelopen met haar hondje. Of ik er even voor wilde zorgen, dat onze kat niet meer in haar tuin kwam. Mijn eerste reactie was: "Hoe wil je dat ik dat doe?" Ik moest haar maar binnen houden of aan een lijntje doen. Dus ik zeg tegen die vrouw: "Dan kan ze terug naar het asiel, want dan wordt ze gek." Kijkt ze me echt zo aan van "tja". Nou ik ben toch een partij boos.
Ik snap wel dat hun niet zitten te wachten op onze kat in de tuin. Maar ik snap überhaupt niet dat ze daar in de tuin komt. Die hond van hun zit heel veel buiten en daar moet ze niets van hebben. Nu heeft ze blijkbaar vanochtend daar in de tuin gepoept en dat vind ik echt heel vervelend. Maar ik zie echt niet in wat ik kan doen.
Heb hier net al alle oplossingen zitten lezen, maar een ren waar ze echt in kan rennen, daar hebben we de tuin niet voor. Ik zou een soort van gevangenisluchtplaats kunnen maken van onze tuin, maar daar worden wij en onze directe buren ook niet blij van.
Die mensen hadden ook al geklaagd dat ze een merel had aangevallen die bij hun in de tuin zat. Volgens mij hebben ze gewoon een hekel aan katten. Ik weet echt niet wat ik hiermee moet doen. Ik kan toch niet het hele leven van onze kat aanpassen, naar hun wensen?
Belde net met mijn man en die zei gelijk: "Als ze oorlog willen kunnen ze het krijgen, die kat blijft lekker buiten spelen." Maar ik heb ook geen zin in een burenruzie.
Moet ik nu naar die mensen toegaan om het proberen uit te praten of zou dat verloren moeite zijn? Wat zijn jullie ervaringen met boze buren?
Groetjes,
Het vrouwtje van Miepie
Boze buren
Re: Boze buren
hallo vrouwtje van miepie, welkom hier!
ik begrijp dat dit een akelige situatie voor je is.
maar je katje veroorzaakt overlast, en dat kan ik me best voorstellen.
je buren houden mss van vogels, en van tuinieren.
dan is het niet leuk als er een kat achter de vogels aan zit en in de tuin schijt.
de kat valt onder jouw verantwoordelijkheid, en die zal je moeten nemen.
ik denk dat het het beste is als je je tuin afzet, dat hoeft echt niet lelijk te zijn.
katje blij en je buurvrouw blij.
het advies van je man vind ik niet zo geweldig eerlijk gezegd, stel dat ze het katje wat aandoen?
hopelijk is je man handig en maakt hij een veilige afscheiding, bijv met schuin gaas.
ik begrijp dat dit een akelige situatie voor je is.
maar je katje veroorzaakt overlast, en dat kan ik me best voorstellen.
je buren houden mss van vogels, en van tuinieren.
dan is het niet leuk als er een kat achter de vogels aan zit en in de tuin schijt.
de kat valt onder jouw verantwoordelijkheid, en die zal je moeten nemen.
ik denk dat het het beste is als je je tuin afzet, dat hoeft echt niet lelijk te zijn.
katje blij en je buurvrouw blij.
het advies van je man vind ik niet zo geweldig eerlijk gezegd, stel dat ze het katje wat aandoen?
hopelijk is je man handig en maakt hij een veilige afscheiding, bijv met schuin gaas.
- Kattenbella
- Tijger
Jakkes, wat een vervelende toestand
Je wordt zo toch in een hoek gedrukt met je kat.
Wat is de achtergrond en is het echt niet mogelijk een lekker rennetje te maken voor haar?
Je geeft aan dat ook hier weer buren niet blij mee zullen zijn, maar dan vind ik dat ook jullie rechten hebben en jullie best doen jullie aan te passen.
Je kan de ren tot een mooi speelplaatsje maken voor je kate en katten kunnen wennen aan een andere situatie.
Ik hoop dat je de weg tussen twee meningen kan vinden en blijf ook bij jezelf.
Sterkte! Bella

Wat is de achtergrond en is het echt niet mogelijk een lekker rennetje te maken voor haar?
Je geeft aan dat ook hier weer buren niet blij mee zullen zijn, maar dan vind ik dat ook jullie rechten hebben en jullie best doen jullie aan te passen.
Je kan de ren tot een mooi speelplaatsje maken voor je kate en katten kunnen wennen aan een andere situatie.
Ik hoop dat je de weg tussen twee meningen kan vinden en blijf ook bij jezelf.
Sterkte! Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
- Kattenbella
- Tijger
Ik kan het niet aan mijn bericht toevoegen, maar een gesprek met deze buren aangaan zou ik zeker doen. Koffie, gebakje en de situaties naar elkaar uitleggen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Ik zou toch proberen je tuin af te zetten zodat je kat er niet uit kan want hoe lullig het ook klinkt, je buren hebben het recht om jouw kat niet in hun tuin te willen.
Zoals schuin afzetten op de schutting of schrikdraad plaatsen er omheen.
Zij hebben immers niet gekozen voor jouw kat, zij is jouw verantwoordelijkheid en het is ook aan jou om te zorgen dat anderen geen last hebben van jouw huisdier.
De opmerking van je man is nogal kort door de bocht en onredelijk, en als ik dus zo'n buurman zou hebben had hier al een honkbalknuppel achter de deur klaargestaan voor m.
Dat schiet dus gewoon niet op, waarbij mensen ook rare dingen kunnen gaan doen om jouw kat uit hun tuin te houden en dat wil je liever niet
Een eventuele ren in je tuin heeft niemand wat over te zeggen overigens, wat jij in jouw tuin zet is jouw goed recht.
Zoals schuin afzetten op de schutting of schrikdraad plaatsen er omheen.
Zij hebben immers niet gekozen voor jouw kat, zij is jouw verantwoordelijkheid en het is ook aan jou om te zorgen dat anderen geen last hebben van jouw huisdier.
De opmerking van je man is nogal kort door de bocht en onredelijk, en als ik dus zo'n buurman zou hebben had hier al een honkbalknuppel achter de deur klaargestaan voor m.
Dat schiet dus gewoon niet op, waarbij mensen ook rare dingen kunnen gaan doen om jouw kat uit hun tuin te houden en dat wil je liever niet

Een eventuele ren in je tuin heeft niemand wat over te zeggen overigens, wat jij in jouw tuin zet is jouw goed recht.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
je zou de tuin inderdaad af kunnen zetten. Maar aan de andere kant denk ik ook dat het in de natuur van een kat zit om bijvoorbeeld achter een vogel aan te gaan. Hier kun je echt niet veel aan doen. Binnenhouden is geen optie. Je zou natuurlijk ook even kunnen wachten, vaak zijn de eerste reacties negatief van mensen als ze iets zien, wat niet van hun is. Maar de optie van Kattenbella zou ik nu wel het beste vinden. Koffie gebakje gesprekje, en laat ze maar een beetje kennis maken met die kat. Voor sommige mensen smelt er dan iets in hun en dan praten ze er soms ook wel eens anders over.
Laat maar weten hoe het afloopt
Laat maar weten hoe het afloopt

Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
† 30 maart 2010 Jobey
- Kattenbella
- Tijger
Als het niet wil lukken, mijn katten vangen heel stoer regenwormen
in de ren.
Succes. laat je weten hoe het gaat bij jullie? Ruzie met de buren (ik typte beren
) is niet prettig.

Succes. laat je weten hoe het gaat bij jullie? Ruzie met de buren (ik typte beren