Vlieg eten

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Vlieg eten

Bericht door Marcel »

Ik kan het nergens vinden dus dan maar een nieuwe topic, kan het kwaad als Mikkey een vlieg op eet????? daar ben ik benieuwd naar
Mikkey heeft een eigen website -> http://www.mikkeydekat.nl
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Vlieg eten

Bericht door jobey »

Denk het niet, die van mij krijgen er zo nu en dan ook wel eens 1 te pakken, altijd wel heel erg vermakelijk om te zien trouwens. Ze hebben er nooit last van gehad in ieder geval
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door sandy »

Als de vliegen weer goed aanwezig zijn zie ik ze hier regelmatig kauwen op zo'n lekkere vette :esick:
Nooit last mee gehad ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door daantje »

Het eten van vliegjes kan op zich niet zoveel kwaad, als je maar wel steeds op tijd blijft ontwormen ;-) .
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door sandy »

Ik ontworm nooit Daan, alleen als ik het sterke vermoeden heb of zeker weet dat ze wormen hebben.
Preventief ontwormen heeft totaal geen zin, en je merkt het gauw genoeg als ze wormen hebben, dus voor vliegen eten vind ik het nou ook niet nodig.
Het maagzuur van een kat is zo sterk dat daar niet veel in overleeft ;-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
nana
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 apr 2008 22:44

Re: Vlieg eten

Bericht door nana »

Onze katten zijn ook echte vliegenvangers. Is inderdaad erg leuk om te zien!
Ik heb een van onze katten ook weleens betrapt op het proberen te
vangen van een wesp! Toen heb ik em toch echt weg gestuurt, voor
al in de zomer kijken we daar mee uit.
Het is gelukkig nog nooit gebeurt en wil ook niet weten wat er gebeurt
als een kat wel een wesp te pakken krijgt!
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door sandy »

Nou dat wil je echt niet weten, Jessie is ook een fervent jager en we hebben een keer een bij in huis gehad.
Wist ik niet want ik had m niet gezien maar ik merkte het wel toen Jes m had proberen te vangen, ze was gestoken precies op het puntje van dr neus.
Helemaal in paniek rende ze rond in huis en als ik niet rustig op haar had ingepraat en daarna als de sodemieter naar de dierenarts was geweest had het wel eens slecht kunnen aflopen :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Marcel
Huiskat
Huiskat
Berichten: 38
Lid geworden op: 29 okt 2007 12:40
Locatie: Raalte
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door Marcel »

kortom vligen eten kan géén kwaad maar wespen wel
Mikkey heeft een eigen website -> http://www.mikkeydekat.nl
Gebruikersavatar
Hilda
Lynx
Lynx
Berichten: 127
Lid geworden op: 03 apr 2008 09:31
Locatie: Groningen

Re: Vlieg eten

Bericht door Hilda »

Mijn grootste vliegenvanger is Peter(de kat zonder oogjes).
Prachtig vind hij dat...hij weet ze ook als geen ander te vinden!
Ik zet het raam ook expres voor hem open en hoop dat ze binnen komen vliegen en ja d'r gaat ook regelmatig een naar binnen...geen probleem hoor. ;-)
Wespen inderdaad zo snel mogelijk zelf weghalen,als die achter in de keel prikken kan het heel slecht aflopen!
Gebruikersavatar
jobey
Poema
Poema
Berichten: 306
Lid geworden op: 01 mar 2008 12:36
Locatie: Assen

Re: Vlieg eten

Bericht door jobey »

Wespen zijn inderdaad niet erg verstandig om ze te laten eten ;-)
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: Vlieg eten

Bericht door Shaz »

Nee hoor, dat kan geen kwaad. Inderdaad wel het ontwormen in de gaten houden. Maar hier mogen ze ook graag een vlieg als tussendoortje eten ;-) :lol:
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sadewi
Poema
Poema
Berichten: 223
Lid geworden op: 12 aug 2006 08:53
Locatie: Meppel

Re: Vlieg eten

Bericht door sadewi »

Jammer alleen dat je je kat zo slecht duidelijk kan maken waarom een vlieg wel mag, net als spinnen, maar
alles wat zo'n hard geluid maakt, en dus extra interessant is, niet mag.

Vanavond zelfs een vleermuis cadeau gekregen!
Blijven vreemde dieren, die katten!
Dappie rules!
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Re: Vlieg eten

Bericht door Miranda »

Hier zitten ze weleens op een wesp om te kauwen, maar volgens mij zijn die tamelijk taai, want ze vallen steeds weer uit de bek.
Als ik het zie, pak ik ze wel af, maar zoals gister was ik een dag weg en heb ik er geen zicht op. Gelukkig is het nog altijd goed gegaan!
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door daantje »

sandy schreef:Ik ontworm nooit Daan, alleen als ik het sterke vermoeden heb of zeker weet dat ze wormen hebben.
Preventief ontwormen heeft totaal geen zin, en je merkt het gauw genoeg als ze wormen hebben, dus voor vliegen eten vind ik het nou ook niet nodig.
Het maagzuur van een kat is zo sterk dat daar niet veel in overleeft ;-)
Er verwarrend, want wij kregen van onze dierenarts juist het advies om wel te ontwormen in de "eet-eens-een-vlieg" tijd :lol: .

Maar je hebt helemaal gelijk, ik vond deze tekst:

'Een andere misvatting is dat het gevaarlijk is voor een kat om insecten te eten. Veel mensen gruwen van het idee dat katten huisvliegen verschansen omdat vliegen een bron van allerlei infecties zijn. De maagsappen van een kat zijn echter uitstekend opgewassen tegen een doodgewone vlieg. Pas als uw kat zich hoofdzakelijk voedt met sprinkhanen, moet u zich zorgen gaan maken - deze veroorzaken verstopping. Andere insecten bevredigen niet alleen een jachtervaring maar ook vormen zij een adequate natuurlijke beloning als zij er een te pakken hebben gekregen'.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Vlieg eten

Bericht door sandy »

daantje schreef: Er verwarrend, want wij kregen van onze dierenarts juist het advies om wel te ontwormen in de "eet-eens-een-vlieg" tijd :lol: .

Maar je hebt helemaal gelijk, ik vond deze tekst:

'Een andere misvatting is dat het gevaarlijk is voor een kat om insecten te eten. Veel mensen gruwen van het idee dat katten huisvliegen verschansen omdat vliegen een bron van allerlei infecties zijn. De maagsappen van een kat zijn echter uitstekend opgewassen tegen een doodgewone vlieg. Pas als uw kat zich hoofdzakelijk voedt met sprinkhanen, moet u zich zorgen gaan maken - deze veroorzaken verstopping. Andere insecten bevredigen niet alleen een jachtervaring maar ook vormen zij een adequate natuurlijke beloning als zij er een te pakken hebben gekregen'.
Ja maar dierenartsen willen ook verdienen he ;-)
Daarom staan een hoop er nog steeds niet achter als je vers voert of barft, dat is in hun ogen slecht terwijl het heel natuurlijk is.
Gewoon alleen ontwormen als je het sterk vermoed of zeker weet, hoe minder chemische troep ze in hun lijf krijgen hoe beter.
Goed dat je zelf ff gezocht heb, daar word je ook wijzer van :grin:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gesloten