fascinatie kraanwater

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
roderik1963
Lynx
Lynx

fascinatie kraanwater

Bericht door roderik1963 »

In het begin dacht ik..das nieuwsgierigheid, spannend een waterstraal uit zo'n ijzeren ding...
Daarna begon het met gezelschap houden tijdens de afwas, vooral met het voorbereiden ervan, de stop erop, water laten lopen, afwasmiddel erin en maar heen en weer drentelen over het aanrecht...
Soms zat ik blijkbaar in de weg en scheelde het niet veel of er was een bord of kopje gesneuveld, want meneer moest en zou op de 1e rang zitten om goed te bekijken wat ik toch allemaal uitvrat met dat water en die rare dingen die ik eruit aan het halen was.
Afijn, zodra de vaat gedaan was en de gootsteen was uitgespoeld nog even de kraan laten lopen om gewoon na te spoelen.
1e keer was een shock..hij moest en zou met zijn pootje die straal aanraken...brrr, maar ipv er als een haas vandoor te gaan...nog een keer met zijn pootje door de waterstraal heen...mmm..best wel leuk eigenlijk...
Koppie schuin houden...tong naar buiten...heee...das spul dat je kan drinken...
Hee, waar ga je heen met mijn voer en waterbak ?
Oh..ik zie het al.....jahoor...je kan die bak vullen tot je een ons weegt met water, maar ik vind dit water leuker en blijkbaar ook lekkerder...
Miauw...ojee, blijkbaar is de straal te hard, standje terug zetten...spinnnend geluid en tong weer naar buiten.
En ik mag echt niet de gore moed hebben om voortijdig de kraan dicht te draaien....!
Ik ( Appie ) bepaal wanneer dat is toegestaan, ja.
Maar ja..ik kan moeilijk 24 uur lang de kraan zachtjes laten lopen....
Iemand met dezelfde fascinatie voor kraanwater ?
De kat zijn fascinatie dus...voor er reacties komen van aan de kraan hangende onderdanen.
jobey
Poema
Poema

Re: fascinatie kraanwater

Bericht door jobey »

Hihi :grin: , inderdaad mijn zus heeft hetzelfde. Die heeft een kater genaamd Storm die eigenlijk ook alleen maar uit de kraan wil drinken. Vaak geven ze even zijn zin maar niet de hele dag, maar het is wel heel vermakelijk om te zien. Je bent niet de enige dus..
Die van mij hebben het gelukkig niet, maar ik leer ze gelijk af dat ze niet op het aanrecht mogen. Maar mijn jongste wil nou ook wel eens weten wat wij in de badkamer doen. Ik heb wel een keer met mijn oudste (jobey) gehad dat ze nieuwsgierig was en ik was me aan het douchen, toen stak ze haar koppie onder het douchgordijn en werd ze in eens heel erg nat, dus zij doet het niet weer, maar ik denk dat stimpy nog wel eens een poging nog gaat wagen hierop.
Saskia is trotse bazin van Stimpy en Sem!
† 30 maart 2010 Jobey
evil_cookiemonster
Kitten

Re: fascinatie kraanwater

Bericht door evil_cookiemonster »

Mijn vorige kat Jana was ook totaal gefascineerd door water. Elke keer je in de badkamer een kraan openzette, zat ze erbij. Zelfs als je in bad zat, wilde ze er het liefst van al zo dicht mogelijk bij zijn, met een paar natte episodes tot gevolg :grin:

Het was zelfs zo erg dat ze na een tijd weigerde om water uit haar bakje te drinken waardoor we een paar keer per dag de kraan voor haar moesten openzetten... Nu kan je bij de dierenspeciaalzaak een soort waterfonteintje kopen, en dat bleek echt heel goed te werken. Het janken aan de kraan stopte en Jana dronk meestal van haar waterfontein :smile:

de fascinatie met water krijg je er echter niet helemaal uit denk ik, sommige katten zijn er helemaal bezeten door terwijl anderen er niets van moeten weten... Mijn kat nu is bijvoorbeeld helemaal niet zo gek van water, enkel het water in het toilet kan haar wel bekoren... Ik heb ze er al een paar keer moeten uithalen :???:

ik zou dus wel aanraden om situaties waarbij het gevaarlijk kan worden zoveel mogelijk uit de weg te helpen (bv. toiletbril naar beneden doen, je afwaswater niet onbeheerd achterlaten,...) want een ongeluk is heel snel gebeurd!
Gesloten