Baasje overleden, kat van slag

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Nolita
Kitten

Baasje overleden, kat van slag

Bericht door Nolita »

Mijn vader is afgelopen maand op zijn vakantie overleden. Onze kat was gewoon nog bij mijn moeder thuis. Dat mijn vader op vakantie ging vond onze kat al raar en niet leuk. Maar nu mijn vader helemaal niet terugkomt, is voor de kat niet uit te leggen. De kat is wel helemaal van slag af. De kat was heel erg gehecht aan mijn vader. Ze heeft al geroken aan de kleding die in zijn vakantiekoffer zaten, daar reageerde ze heel erg heftig op. Weet iemand een internetsite of een informatief boek, waar iets staats vermeld over emotie's en het gedrag van dieren na het overlijden. Hoe je daar mee om kan gaan. We merken dat het gemis voor de kat heel erg groot is en dat ze verward is en rare ongewone dingen doet. Wie kan ons helpen? Groeten Nolita
Kattenbella
Tijger
Tijger

Re: baasje overleden, kat van slag af.

Bericht door Kattenbella »

Nolita,

Ik zal voor je kijken. Ik denk dat jullie het beste de kat kunnen verwennen en laten weten dat jullie er zijn voor haar. Klinkt misschien vreemd, maar praat met haar over je vader, daar kunnen jullie je gevoelens ook over kwijt.
Wat deed hij speciaal met haar?

Heel veel sterkte met jullie verlies.

Bella
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Shaz
Tijger
Tijger

Bericht door Shaz »

Ten eerste nog gecondoleerd!
Het zal nog wel een hele tijd raar blijven waarschijnlijk. Voor ons is zoiets al moeilijk te bevatten, maar voor een kat helemaal. Baasje gaat weg en komt ineens niet meer terug. Wij hebben dat ook gemerkt met katten die overleden zijn, de rest heeft echt tijd nodig gehad om dat een plekje te geven. En het heeft lang geduurd voor ze ophielden met zoeken.
We hebben inderdaad geprobeerd om ze nog meer aandacht te geven en als ze behoefte hadden om te knuffelen (Zody had dit vooral heel erg, die miste echt zijn knuffelmaatje) dan knuffelden we lekker met ze.
groetjes Sharon
Nolita
Kitten

Bericht door Nolita »

Bedankt voor jullie lieve en medelevende reacties!!

Het gaat nu alweer een stukje beetje met de kat van mijn moeder.
Ik denk dat dat in de loop van de tijd inderdaad steeds beter
zal gaan en uiteindelijk wel helemaal goed zal komen.

Nolita
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Blij te horen dat het met de kat een beetje beter gaat. Ik wens ou en je moeder nogmaals heel veel sterkte!
Jullie moeten echt veel van haar houden dat jullie zo om haar denken ondanks jullie eigen verdriet.

Ik hoop dat je moeder en de kat van je vader en haar troost bij elkaar kunnen vinden.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gesloten