Dikkie is verder lief en aanhankelijk en dik... Het enige is dat ie na het eten alles er weer uitgooit. Hij schrokt denk ik en dan hups alles eruit. De viezerik eet de kots daarna gewoon op... (maar ik ruim het meestal op met een keukenrolletje). Er zit dus bijna altijd alleen maar halve vergane brokjes in en weinig haar, wel veel slijm.
Vorig jaar heb ik voor 250 euro aan onderzoeken bij de dierenarts uitgegeven zonder resultaat. Het zou toch kunnen zijn dat het eten niet goed doorstroomd en ik moest maar wat malt-pasta af en toe erbij geven. Dat doe ik ook en dat vind ie lekker.
Nu was een maand geleden de andere poes ineens helemaal opgeblazen en ging ook kotsen, maar dat was anders, dat spoot er uit en hij kon moeilijk poepen. De dierenarts heeft hem onderzocht en dacht aan een infectie. Wat spuiten en light voedsel mee en vervolgens iedere dag gekookte kip en rijst gegeven. Ook maar aan Dikkie, want die koste immers ook en die is toch te dik. Deze week werd er niks gekotst.
Nu zijn we een paar weken verder en ze zijn beide aan de light-blikjes en aan de lightbrokjes in water gedrenkt en het kotsen van Dikkie is weer als vanouds.
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden. Kan toch moeilijk elke dag kipfiletjes gaan koken voor m'n beesten...
Als iemand zegt dat de dierenarts me verder kan helpen dan doe ik dat natuurlijk, maar de 250 euro van vorig jaar zit me niet lekker. En de poes is verder heel aanhankelijk en lief en knort dat het een lieve lust is.
Las ergens dat het van stress zou kunnen komen, maar Dikkie is de meest relaxte kat van Amsterdam en stress komt niet in z'n woordenboek voor.
Graag van iemand een advies over hoe Dikkie z'n eten binnen kan houden en ik minder keukenrol hoef te gebruiken

grt Marije