Heftige ruzie na castratie

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
gideonkos
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2008 01:12

Heftige ruzie na castratie

Bericht door gideonkos »

Hallo allemaal,

Ik heb sinds 26 april 2007 twee katten, één kater en één poes. De kater hebben wij gisteren laten castreren en de poes is (nog) niet gesteriliseerd. In de tijd vooraf aan de castratie ging het allemaal geweldig (het zijn broer en zus) en konden ze het heel erg goed met elkaar vinden. Nu hebben wij gisteren de kater laten castreren en die kwam 'opgewekt' weer terug. Bij thuiskomst stond het zusje al overeind tegen de deur aan, wij dachten dat ze het wel fijn zouden vinden elkaar weer te zien. Maar helaas.. Na de kater weer vrijgelaten te hebben wilde die heel graag alleen maar bij het zusje zijn. Overal waar zij heen ging (en gaat) volgt de kater haar. Zij blaast en valt af en toe aan. Dit was gister zo en nu nog steeds, er is werkelijk nog niets veranderd. De kater blijft miauwen en gaat steeds ongeveer 1 meter van het zusje vandaan liggen.

Ik weet niet wat ik hiermee aan moet. Wel heb ik ze vandaag uit mijn hand snoepjes gegeven en dan komen ze verbazingwekkend wel alle twee uit diezelfde hand eten, en staan ze zelfs tegen elkaar aan. Maar zodra de snoepjes op zijn is het opnieuw feest.

Ik zou reacties erg op prijs stellen aangezien ik hoop dat er snel een (mogelijke) oplossing te vinden is...

Alvast bedankt!

Gideon
fvddungen
Lynx
Lynx
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 jul 2007 21:40
Locatie: Hilversum

Bericht door fvddungen »

Zelf denk ik dat het wel weer bekoelt. Als 1 van de katten bij de da is geweest, draagt die een geur om zich heen, waar de andere echt niet blij mee is. Na enkele dagen is dat wel weer over.

Ik heb zelf ook 2 katten uit 1 nest gehad (ook broer en zus) en dat was samen echt een hecht stel. Maar in het verleden als 1 van de 2 bij de da was geweest voor een operatie, dan konden ze even niet meer bij elkaar in de buurt komen. Vechten is het niet geweest, maar wel hoop gegrom en geblaas. Na een dag of wat was het al weer over.

Dus niks aan de hand, lijkt mij. Gewoon lekker laten gaan en ik denk dat het vandaag of morgen al weer helemaal goed is.
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Komt inderdaad door de da geur.
Even flink gaan aaien zodat jouw lucht weer op de kater komt wil ook goed helpen om de lucht snel weg te krijgen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Hier is het na een paar uur alweer over als er eentje anders ruikt, komt vanzelf wel weer goed ;-)
Elise03
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2008 23:46

Re: Heftige ruzie na castratie

Bericht door Elise03 »

Hey Hey!
Ik heb ook wel eens gehoort dat als de een en daarna de ander naar de D.A. is geweest er inderdaad veel ruzie is geweest...
Daarom heb ik er voor gekozen om ze alle 2 te behandelen op de zelfde tijd en datum!
Gewoon lekker knuffelen en het smerige geurtje van de D.A. weer de jouwe maken!
Ik ben echt een muts...had ze alle 2 een t-shirt gegeven met mijn geur zodat ze me niet zouden missen..... :eangel:
Veel sux6!
Kus, Elise
Gesloten