Kat en baby

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Cynthia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2007 20:45
Locatie: Rotterdam

Kat en baby

Bericht door Cynthia »

Hallo

1 december is mijn dochter Fenna geboren en sindsdien is mijn kat van 10 wat drukker geworden. Hij heeft meer dolle buien gekregen waarbij hij het hele huis doorrent. Vooral als ze gaat huilen trekt hij een sprintje. Ik heb niet het idee dat hij er gestresst van raakt, het lijkt soms juist wel of hij vrolijker is geworden! Misschien omdat we nu heel veel thuis zijn?

Zou dat rennen een vorm van aandacht vragen zijn? Ik geef hem veel aandacht, hij komt ook vaak op schoot zitten (deed hij altijd al). Het enige verschl is dat hij nu ook bij mijn vriend op schoot gaat zitten en veel naar hem toe trekt.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Gaat het zo goed of zie ik het verkeerd?

Groetjes, Cynthia
Gebruikersavatar
rieneke
Tijger
Tijger
Berichten: 1521
Lid geworden op: 16 dec 2007 13:34
Locatie: leiden

Bericht door rieneke »

in welke vorm geef je hem aandacht?
zo'n dolle bui is opgebouwde energie die je kat kwijt moet.
ik denk dat hij het wel fijn zal vinden als je vaker met hem speelt, bijvoorbeeld lekker laten rennen achter een laserlampje of veter o.i.d.
Gebruikersavatar
Marije
Panter
Panter
Berichten: 571
Lid geworden op: 06 feb 2004 10:53
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht door Marije »

Ik denk wel dat het goed gaat zo hoor. De poes moet natuurlijk even aan de nieuwe situatie wennen, maar als hij nog maar genoeg aandacht krijgt, zal het wel loslopen.
Je zult misschien ook vrij veel bezoek krijgen of hebben gekregen de afgelopen weken? Volgens mij vonden onze poezen dat nog het vervelendst toen onze zoon geboren werd.

Mooi naam trouwens, Fenna. ;-)
Cynthia
Kitten
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jul 2007 20:45
Locatie: Rotterdam

Bericht door Cynthia »

Hoi
Bedankt voor jullie reacties. We spelen wel veel met hem hoor, vooral mijn vriend laat 'm altijd lekker rennen.

Hij vindt bezoek niet zo erg. Of hij komt er gezellig bij, of hij zoekt zijn rust op.

Het valt me alleen op dat hij meer is gaan rennen sinds Fenna er is.

Bedankt voor het compliment, we waren ook erg blij dat het een meisje was, we hadden nl geen jongnsnaam...
Gesloten