Mijn kat is nu 6 maanden oud, ik denk dat hij met 7,5 week iets te vroeg bij zijn mama is weggehaald, want hij is een kat van extremen!
Het belangrijkste is dat hij zich niet laat corrigeren; plantenspuiten, 'nee', in de handen klappen, een tik op de neus; niets houdt hem tegen.
Van begin af aan is hij extreem in positief en negatief gedrag. Hij heeft een sterke bijt en lik-neiging! Klinkt raar, maar is waar!

Als het maar even kan, wil hij je hand vastpakken in zijn bek; soms zacht, soms hard. Corrigeren, op welke manier dan ook, pikt hij niet en gaat dan juist in 'de aanval'. Het beste is nog af en toe volledig negeren, maar soms heeft ook dat geen zin.
Als hij met me wil knuffelen, kruipt hij zowat in me, gaat kwijlen en is echt aan het zoeken naar een 'tiet'. Dat geeft niet, maar ik kan hem niet corrigeren. Daarnaast lijkt het vaak dat het bij hem OF bijten OF likken is.
Nu heeft hij ook het aanrecht uitgevonden, maar hij is gewoon niet te corrigeren. Als ik met de plantenspuit aankom, springt hij eraf, doet hij zn ogen alvast even dicht, en vervolgens springt hij er weer een paar minuten later op.
Ik weet niet hoe ik hem nou moet 'trainen' om dit soort dingen af te leren. Vooralsnog bijt hij niet door enzo, maar ik wil ook voorkomen dat hij dat gaat doen!
Speelsheid en stout zijn etc is prima, ik zou niet anders willen, ik weet dat hij 'verwend' is omdat ik de hele dag thuis ben, maar ik doe mijn best om hem gepast te negeren, geef hem echt alleen zn eten en drinken in zn bakjes etc. en bekijk hoe zijn koppie staat of hij speels is, of vol adrenaline als hij van buiten komt rennen en speeltjes heb ik in overvloede en al aan stokjes etc.
Kortom: wat moet ik doen?!
Thanks alvast!
Groetjes, Fiona