Krabpalen en klimmeubelen

Kattenbak, kattenren, grit, voer- en waterbakjes, mandjes, krabpaal, kattentuigjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Het zijn stevige dingen. Ik heb ze hier al een hele tijd in gebruik met een grote groep en ze leven nog! Ze zijn erg geliefd! Kussentjes kunnen in de was.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Evil Bunny

Supermooie krabpalen bij JustCats

Bericht door Evil Bunny »

Hoihoi,

Ik heb een tip voor de persoon die niet houdt van de lelijke doorsnee slecht kwaliteit krabpaal made in China! ;-)

Kijk eens op http://www.justcats.nl, daar bieden ze supermooie kwaliteitskrabpalen aan. Ze zijn wat duurder, maar vrienden van mij hebben er eentje en die is ZO ontzettend mooi. Ze hebben hem nu drie jaar en hij ziet er (op het sisaltouw na) nog als nieuw uit.

Groetjes,
Marieke
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
Wij hebben een krabpaal die we zelf hebben gemaakt.
Oke er gaat wel wat tijd inzitten maar hij is echt heel gaaf en precies met de dingen die onze kat geweldig vind.

groetjes wendy
kattekopje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:52

Bericht door kattekopje »

Ik ben ook al een tijdje bezig nu met zelf een krabpaal maken. Als je een beetje rechterhanden hebt is dat helemaal niet zo lastig. Oké, het sisaltouw wikkelen is een tijdrovende bezigheid waar je soms kramp in je vingers aan over houdt.
Tussentijdse tests met de kat bewijzen dat deze minstens zo goed in de smaak valt. En dan heb ik nu nog niet eens alle extraatjes eraan gemaakt ;-)
In verhouding tot de exemplaren die je in de winkel vind is dit toch wel heel erg voordelig. Ipv zo'n 350 euro kom ik nu uit op ongeveer 150 euro in totaal. En dan heeft hij ruimte voor 3!
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Yeeeeeeeej, ik heb vandaag mijn krabpaal binnengekregen die ik voor onze schatjes op Dierendag besteld had!! Ruim op tijd, bij een goede dierenwebshop, dus ik ben helemaal blij!! Dit is hem geworden:

Afbeelding

In tegenstelling tot onze andere krabpaal, waar we toch 45 euro aan besteed hebben en die volledig genegeerd wordt, wordt deze nu al zeer veelvuldig gebruikt!! Tux en Metzli hebben er al flink op gespeeld, hun nagels erin gezet, en ze liggen er nu al heel de avond lekker op te slapen. En met name het hangmandje valt zéér in de smaak!

Oh ja, en hij is als je de palen echt goed vastdraait ook echt heel stevig, geen wiebelgeval (beweegt niet tot nauwelijks) en voelt heel solide aan!!

Foto's volgen snel!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
anny
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2007 19:38
Locatie: weert

Bericht door anny »

bij ons valt de nieuwe krabpaal ook goed in de smaak. mij valt op dat ze ook heel veel bovenop in het zitje gaan liggen en ook in het huisje.
dus wij zijn er blij mee. maar het krabben.... dat schiet nog niet op, onze kater heeft altijd alleen de krabpaal gebruuikt en doet dat nu ook heel goed, maar ons kleine meisje gebruikt buiten deze krabpaal ook nog steeds de eetkamer stoelen. dus daar ben ik niet zo blij mee.
marcello
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:54
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door marcello »

Wij hebben voor onze kitten Tommi deze krabpaal gekocht. Hij is er erg tevreden mee en zoekt de paal vaak op. Alleen ligt Tommi niet meer in onderste box, ik vraag me wel af waarom hij daar niet meer in ligt. Hij ligt liever in z'n mandje of bij z'n baasje :lol:

Afbeelding
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Volgens mij vinden de meeste katten die huisjes niet erg boeiend hoor, die van mij helemaal niet althans ;-)
De ouwe krabpaal die boven stond heb ik gesloopt voor de nijnen die er wel dankbaar gebruik van maken :grin:
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik heb gemerkt dat bange of schuwe katten het huisje in eerste instantie veel gebruiken als toevluchtsoord, maar dat ze als ze eenmaal niet meer bang zijn een plekje hogerop zoeken, zoals lekker bij het baasje ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

mijn zwervertje ligt steevast in een huisje, de rest van de katten komen er nooit. Die zijn allemaal sociaal en liggen bij mij of elders "zichtbaar" in huis
True love is the love from an animal
marcello
Huiskat
Huiskat
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 sep 2007 16:54
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Bericht door marcello »

Sandra W schreef:Ik heb gemerkt dat bange of schuwe katten het huisje in eerste instantie veel gebruiken als toevluchtsoord, maar dat ze als ze eenmaal niet meer bang zijn een plekje hogerop zoeken, zoals lekker bij het baasje
Dat kan wel kloppen wat je daar schrijft Sandra, want Tommi ging daar de 1e 3 dagen in liggen en af en toe kwam z'n koppie tevoorschijn. Nu is tie gewend aan z'n nieuwe omgeving en vliegt ie door het hele huis :shock:

Bedankt ;-)
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Klopt hier ook helemaal. Xandor was in het begin gek op dat huisje, later werd het niet meer gebruikt. Tot wij op vakantie gingen en mijn zusje op kwam passen, toen was dit weer een heerlijk veilig plekje.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

lengte krabpaal

Bericht door Anaheim »

Hoi,

Ik ben zo langzamerhand eens aan het kijken voor een nieuwe krabpaal, heb nu 2 van die kleintjes staan en een krabplank, maar wil graag zo'n hele mooie met wat meer mogelijkheden.

Op de krabpaal zitten natuurlijk meerdere palen en omdat ik hier heb gelezen dat een kat zich graag helemaal uitrekt om te krabben, wat bij mijn palen dus niet echt lukt hoewel ze er wel graag aan krabben, vroeg ik mij af wat nou de lengte ongeveer moest zijn van 1 zo'n paal om de kat zich goed te laten uitstrekken tijdens het krabben.

Heb op een site al verschillende leuke modellen gezien en er staat altijd wel de totale hoogte bij maar dan weer niet de verschillende lengtes van de palen die erin verwerkt zijn.
Snappen jullie het nog? ;-)

Vroeg me dus af of jullie hier een antwoord op hebben wat dus een mooie lengte is.

En misschien nog tips voor een site waar goede krabpalen te koop staan zijn ook zeer welkom.

Groetjes Lenie
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Ik heb even voor je zitten kijken op een paar sites, maar er staan inderdaad geen hoogtes bij van de palen zelf!

Als je gaat kijken, kijk dan gewoon goed naar de onderste palen en vergelijk die met andere modellen, dan heb je wel een idee of de palen lang zijn of niet. Ik heb mijn krabpaal daar ook op uitgezocht.
McZoo heeft trouwens wel veel krabpalen, voor ene scherpe prijs, alleen de service is daar niet bepaald goed en de kwaliteit ook niet. anderhalf jaar teurg heb ik daar een krabpaal gekocht en van alle palen is het sisaltouw al kapot! De eerste was al na een paar maanden kapot, daar heb ik een nieuwe voor gekregen, Toen binnen een jaar alle palen kapot waren, heb ik weer gemaild, maar nooit een reactie gekregen op mijn mails. Ik heb uiteindelijk een hele mooie paal gekocht in de dierenwinkel, voor een prikkie bleek achteraf. Later zag ik deze in andere dierenwinkels voor meer dan de dubbele prijs! En ik heb hier in ieder geval een jaar garantie op de palen. Vraag daar dus naar als je een krabpaal koopt.
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Bericht door Anaheim »

Bedankt voor je antwoord had op internet al gekeken bij mczoo en een leuke gezien, die gaat dus niet door heb geen zin in een krabpaal die na 3 maanden uit elkaar valt :shock: .

Verder zag ik ook nog sites van zooplus en nog witjesverzendhuis.Had ik ook al 2 mooie gezien.

En die grote in de dierenwinkel, misschien een beetje een rare vraag, maar die krijg je in een doos mee, neem ik aan zodat je hem thuis in elkaar kunt zetten?

En bedankt voor de tip van de garantie! ;-) Zou ik zelf nooit aan gedacht hebben.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Plaats reactie