Ik heb sinds vorige week twee kittens. Ze zijn nu bijna 9 weken oud.
Na het horen van een hoop adviezen, en het doorlezen van dit forum natuurlijk, heb ik nog steeds een paar vragen.
Ik geef de katjes harde kittenbrokjes van Whiskas; daar doe ik een paar lepels heet water bij zodat ze zacht worden. 's Ochtends geef ik ze een paar eetlepels kattenmelk, en 's Avonds meng ik een eetlepel Whiskas natvoer voor kittens door de harde brokjes. (reacties hierop zijn welkom!)
Op zich merk ik dat dit best goed gaat, hoewel de kittens aanvallen op de kattenmelk en het natvoer, en de brokjes maar mondjesmaat eten. Maar dit zal nog een kwestie van wennen zijn, nietwaar?
Verder las ik op het flesje van de kattenmelk dat dit is voor katten vanaf 6 maanden, maar dit vind ik raar; mijn kittens houden er niets aan over (geen diarree, braken etc.) en ze kregen van de moederpoes toch ook melk?
Ook merk ik bij de ene kitten dat ze wel aankomt (ze is al 30 gram aangekomen sinds woensdag!) maar de andere blijf erg mager; ik voel al zijn botjes zitten als ik hem aai. Nu heeft hij ook wel een erg dunne, zachte vacht (de vader is een Pers), maar dan nog. Ik geef hem al wat extra natvoer dan zijn zusje, en hij is verder wel actief en ziet er gezond uit, maar toch.
Heeft iemand opmerkingen of adviezen naar aanleiding van mijn enorme verhaal?

Oja, vrijdag ga ik met ze naar de dierenarts voor een algemene check en om te vragen naar ontwormen en inenten.