spinnen en met de staart slaan

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Myron
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2007 17:05
Locatie: Kerkrade

spinnen en met de staart slaan

Bericht door Myron »

hallo,

een vraagje, als een kat spint voelt hij zich prettig toch, heb gelezen dat als een kat met z`n staart beweegt dat ie dan opgereegd of ontevreden is. myron doet vaak beide als ie bij me ligt. wat betekent dat ?

groetjes myron
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Een kat geeft inderdaad met het zwiepen van zijn staart vaak aan dat hij het ergens niet mee eens is. Hij gebruikt dit dan als een waarschuwingssignaal voordat hij tot de aanval overgaat. Zolang andere katten (of mensen) dit teken goed oppakken zal hij niet aanvallen, zodat dit middel veel conflicten voorkomt.

In jouw geval met het zwiepen gecombineerd met het spinnen kan het zo zijn dat het aaien hem na een tijdje teveel wordt en hij dus met zijn staart zwiept om zijn innerlijke spanning weer te geven. Het kan zijn dat als je dan door blijft aaien hij uiteindelijk wegloopt of in je hand bijt.

Als dit niet het geval is en je ziet verder geen tekenen dat je kat gespannen is (zoals oren naar beneden, onrustig draaien of klagend miauwen) en hij lekker ontspannen blijft liggen, dan is er niet veel aan de hand en kun je gewoon verder gaan met aaien.

groeten,
Sandra
kattekopje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:52

Bericht door kattekopje »

Hier thuis doet Ruby dit ook erg vaak en hier is het een teken dat ie zin heeft om te ravotten en te spelen. Dan kan je beter een verenstokje of een balletje pakken dan aaien, want de kans is groot dat ie dan je arm als speelgoed gaat beschouwen ;-)
Gebruikersavatar
diana1982
Huiskat
Huiskat
Berichten: 88
Lid geworden op: 18 sep 2007 13:55
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door diana1982 »

hier doet belle dat ook, altijd tegelijk, maar ze vind het wel lekker, loopt niet weg, haalt ook niet uit.

Misschien een gewoonte?
True love is the love from an animal
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hallo
Onze kat doet dat ook regelmatig.
Hij ligt dan heerlijk bij je te spinnen en dan begint hij met zijn staart te slaan.
Als ik dan door ga met aaien dan bijt hij na een tijdje in mijn hand (niet hard hoor)
Hij geeft dan gewoon ff aan dat hij er echt even geen zin meer in heeft.

Groetjes
Myron
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2007 17:05
Locatie: Kerkrade

Bericht door Myron »

bedankt voor de reacties! :grin:

ja hij doet alleen spinnen en met de staart slaan, is verder niet onrustig ofzo. vaak bijt ie me dan wel in m`n hand. ik had gelezen dat dat liefdesbeetjes zijn, omdat wanneer een kat zich zo tevreden voelt of het zo prettig vind dat je hem zo aait dat ie dan sexueel opgewonden raakt en op een gegeven moment die opgewondenheid inderdaad niet meer kwijt kan en je dan in je hand bijt. beetje raar om te zeggen dat een kat sexueel opgewonden van je raakt haha, maar ok :-P

hetzelfde zou dan ongeveer zijn met over z`n buik aaien, dit vind ie ook prettig maar op een gegeven moment beseft ie dat dat z`n zwakke plek is en haalt uit, waar zowel de kat zelf als de eigenaar van schrikt
Gebruikersavatar
wendy dirk
Huiskat
Huiskat
Berichten: 71
Lid geworden op: 04 sep 2007 16:40

Bericht door wendy dirk »

Hoi
Die van ons vind het echt niet prettig als ik aan zijn buikje zit.
Als ik ook maar 1 keer aai dan grijpt hij me. :cathappy:
Maar ja zoals je al zei dat is dan natuurlijk ook wel zijn zwakke plek.
Toch raar he dat ze het ene moment ervan genieten als je zit te aaien en het andere moment in 1keer van zich afbijten. :grin:

groetjes
Myron
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 aug 2007 17:05
Locatie: Kerkrade

Bericht door Myron »

haha ja dat is inderdaad raar. myron kan k de ene keer wel over z`n buik aaien en de andere keer niet. ook als ik merk dat ie aanstalten maakt om uit te halen trek ik me hand terug om hem vervolgens weer naar hem toe te brengen net zo lang tot ie niet meer uithaalt.als ie opgereegd is dan krab ik hem achter op de kop, daar wordt ie rustig van.
Gesloten