Prijs- en kwaliteitvergelijking (dierenartsrekeningen, voer, grit, etc.)
Ik heb alles bij de Intratuin gekocht, eerst kreeg ze kittenvoer van pet's place, maar dat is zo duur! Nu krijgt ze volwassenenvoer, we hebben een hele grote zak gekocht, volgens mij 10L, en die was ongerveer 8 euro. Ook hebben we bij de Intratuin kattengrind gekocht, dit was 8 euro voor 30L. Verder hebben we ook de kattenbak daar gekocht voor ongeveer 20 euro. De krabpaal was pas bij de Karwei in de aanbieding voor 50 euro, bij andere zaken betaal je minstens 100 euro voor een paal van dit formaat.
ik haal alles in die dierenzaak van mijn schoonzus. Zij heeft een holistisch centrum voor dieren.
Omdat ik met Minou hier nog niet naar de dierenarts ben geweest, en de twee kittens pas over een paar weken hoeven heb ik er nog geen idee van wat die kosten zijn.
De kattenbakkorrels merk Linda, per zak van 10 liter iets van 5 euro. Zijn van dezelfde kwaliteit als biokat.
Voer: Minou krijgt vlees uit blikjes van Carni en de kittens krijgen carnibest, prins en bandit.
De blikjes kosten iets van 70 cent per stuk. De carnibest is 3,50 per kilo en de prins en bandit zijn ook zoiets. Voor een week was ik laatst een tientje kwijt.
Brokken krijgen ze van cat lovers gols en kost een tientje per twee kilozak.
Brokken krijgen ze ter aanvulling op hun vlees.
Binnenkort ga ik proberen de kleintjes kippennekjes te geven.
Ik ben een voorstander van Barfen. Minou eet het eigenlijk niet maar sinds ze natuurlijke voeding krijgt, doet ze het veel beter dan op de whiskas enz.
De twee kittens vinden het allemaal even heerlijk!
Krabpaal heb ik toentertijd gekregen en kostte iets van 135 gulden.
Voor de rest hebben de katten veel speeltjes die nogal varieren in de priis.
Groetjes Sylvia
Omdat ik met Minou hier nog niet naar de dierenarts ben geweest, en de twee kittens pas over een paar weken hoeven heb ik er nog geen idee van wat die kosten zijn.
De kattenbakkorrels merk Linda, per zak van 10 liter iets van 5 euro. Zijn van dezelfde kwaliteit als biokat.
Voer: Minou krijgt vlees uit blikjes van Carni en de kittens krijgen carnibest, prins en bandit.
De blikjes kosten iets van 70 cent per stuk. De carnibest is 3,50 per kilo en de prins en bandit zijn ook zoiets. Voor een week was ik laatst een tientje kwijt.
Brokken krijgen ze van cat lovers gols en kost een tientje per twee kilozak.
Brokken krijgen ze ter aanvulling op hun vlees.
Binnenkort ga ik proberen de kleintjes kippennekjes te geven.
Ik ben een voorstander van Barfen. Minou eet het eigenlijk niet maar sinds ze natuurlijke voeding krijgt, doet ze het veel beter dan op de whiskas enz.
De twee kittens vinden het allemaal even heerlijk!
Krabpaal heb ik toentertijd gekregen en kostte iets van 135 gulden.
Voor de rest hebben de katten veel speeltjes die nogal varieren in de priis.
Groetjes Sylvia
a3 schreef:Voor drie katten (2 katers(4 en 2 jaar oud), één poes(2 jaar oud)):
DA: jaarlijkse 'apk' met ontwormen 112 euro in totaal (alledrie tegelijk meenemen anders duurder).
Vandaag was ik ook bij de da met onze drie knullen en voor hun 'apk" betaalde ik €86,-.
Eigenlijk vond ik dat best duur maar nu ik het verschil zie

Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
Sinds ik samenwoon, ga ik naar een andere dierenarts dan mijn ouders, dus weer nieuwe prijzen.
Volgens mij een heel goedkope dierenarts, als ik jullie prijzen zo bekijk!
Glas diergeneeskunde te Diever. Ik verkies deze dierenarts, goed 20 minuten rijden, boven die in Oosterwolde, omdat die duurder is en ik mensen uit Oosterwolde ken die naar Diever gaan, omdat ze daar zo diergericht zijn.
Nota van juli 2007:
Consult: €12,61
Enting kitten: €11,35
Paspoort: €4,20
Ontwormingspasta Vitaminthe: €7,36
Alles inclusief BTW: €41,32.
Morgen met twee kittens, twee entingen en voor de laatste die gekomen is nog een paspoortje.
Volgens mij een heel goedkope dierenarts, als ik jullie prijzen zo bekijk!
Glas diergeneeskunde te Diever. Ik verkies deze dierenarts, goed 20 minuten rijden, boven die in Oosterwolde, omdat die duurder is en ik mensen uit Oosterwolde ken die naar Diever gaan, omdat ze daar zo diergericht zijn.
Nota van juli 2007:
Consult: €12,61
Enting kitten: €11,35
Paspoort: €4,20
Ontwormingspasta Vitaminthe: €7,36
Alles inclusief BTW: €41,32.
Morgen met twee kittens, twee entingen en voor de laatste die gekomen is nog een paspoortje.
- Kattenbella
- Tijger
Bij ons betaal je ook voor alledrie de katten consult. Bij de laatste twee wel iets minder.Miranda schreef:Ach, het is minder dan normaal, dus mag niet klagen. Mag ik sowieso al niet, als ik de prijzen vergelijk met hier.
Bij navraag vertelden ze dat we betaalde voor het nakijken van de kat en het wegen.
Als je de mensen leert kennen, dan ga je van de dieren houden.
ik betaal geen consult bij mijn DA en krijg overal korting op, omdat we er zo vaak komen
Vanaf oktober krijg ik alles tegen inkoopsprijs, chippen en enten kan ik zelf, dus ik heb maar heel weinig DA kosten
Jaarlijkse APK kost voor 30 katten 500 euro
Zonder korting:
Steralisatie 100 euro
Castratie 45 euro
Chippen 35 euro
Verder betaal ik 200 euro per maand aan voer
en 70 euro aan steentjes
Vanaf oktober krijg ik alles tegen inkoopsprijs, chippen en enten kan ik zelf, dus ik heb maar heel weinig DA kosten
Jaarlijkse APK kost voor 30 katten 500 euro
Zonder korting:
Steralisatie 100 euro
Castratie 45 euro
Chippen 35 euro
Verder betaal ik 200 euro per maand aan voer
en 70 euro aan steentjes
True love is the love from an animal