Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Wow! :shock: Oké! :grin: Stoere katten! ;-)
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

San, ik dacht even dat ze hetzelfde waren :icon_shifty:
Mijn katten zijn dol op de nr 1
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Prins en energique bedoelde ik ;-) Ik hou het mooi bij de energique. De katten zijn er dol op en ze antwoordden eerlijk.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Hihi, nou, hier een nieuwe ervaring.

Ik had laatst van de fokster van Metzli een stuk Carnibest-worst meegekregen. Ik heb dat dus laatst laten ontdooien en het aan Tux en Metzli gegeven.

Gatver, wat stinkt dat spul zeg!! Maar Tux vond het héérlijk! Hij viel erop aan alsof hij weken niets te eten had gehad, zijn hele bekkie zat onder de smurrie toen hij klaar was met eten!! Superlief gezicht, maar heb het toch maar even schoongemaakt, haha. Vervolgens vond meneer het wel een goed plan om Metzli's bakje ook nog leeg te eten, maar dat vond ik toch niet zo'n goed idee. Mevrouw bliefde het overigens helemaal niet, die heeft het bakje onaangeroerd laten staan. Die wilde veel liever haar eigen zakje Gourmet Perle....heeft ze dus een half zakje van gehad...dat heeft ze wel met smaak opgegeten....rare beesten!!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Luun, ik vind Carnibest helemaal niet stinken. je ruikt het nauwelijks. Misschien werkt mijn neus niet meer met alle katten ;-)
Het is helaas niet zo gemakkelijk verkrijgbaar, wel erg goed voor de katten..aanrader dus en veel gezonder dan blikvoer!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

carnibest stinken ?:shock: Vind ik helemaal niet. Was het dan nog wel goed?
Als ik het aan mijn fretten geef en het staat 1 dag dan ga je het wel iets ruiken, maar stinken is dan nog een groot woord.
Als je carnibest met een beetje warm water mengt vinden katten het vaak wel lekkerder omdat er meer geurstoffen vanaf komen.
Pens vinden mijn katten ook niets. Kira eet het wel als het gemengt is met vlees maar het gaat niet echt van harte, Xeon eet het helemaal niet.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ik heb carnibest ook gebruikt voor Missy en ik moet zeggen dat het ik helemaal geen last heb gehad van stank, ja als je het een dag laat liggen dan komt er wel een luchie aan maar dat is met alle vlees.

Ik ga vrijdag energique halen Bel, zal mij benieuwen of die zeurpieten het hier lusten :roll:
Moet wel erg in houden dat ik de goeie neem :ethink:

Ik vond het ook prachtig de eerste keer dat er vers gegeten werd hier :grin: Degenen die het aten althans :hm:
Vooral toen Redney voor het eerst al grommend een stuk bloederig kippebot naar binnen werkte 8-)
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Dat had ik hier ook verwacht San. Jelle vreet echt alles op.
Ik had de energique 1. Er zittwn wel zoveel toevoegingen in dat ik daar mijn edelgist niet meer doorheen durf te doen. Door de lamshart wel. Ik mis de carnibest ook :???:
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Oh ja, je moet het in de koelkast laten ondooien ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Mja dat moet in principe altijd met vlees maar ik vergeet het nog wel is uit de vriezer te halen en dan moet ik het toch buiten de koelkast laten ontdooien :icon_shifty:

Die edelgist kan makkelijk hoor, heb je al is gezien wat er in brokken en blikvoer zit ;-)
Carnibest is een heel goed merk maar voor ons niet te betalen joh, voor jou helemaal niet met zoveel katten :???:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jammer is dat he :???: Ik ben er wel helemaal voor het versvoeren. Het blijft hier bij een cominatie voorlopig! Beter dan helemaal niets.
Naast de "diepvriespizza's met toegevoegde vitamimes" ook " verse groentes"
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 11 mei 2008 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Kippebouten zijn wel goedkoop maar dan moet je weer gaan hakken en malen. en 4 en halve kilo voor een maand ben ik zo een uur mee bezig :shock:
Daarom hoop ik dat ze energique lekker vinden, erg he gemakzucht :lol: Dat is even duur als dus de kippebouten, maar met mn werk, huishouden en vee is het me soms teveel :icon_shifty:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Herkenbaar hoor meid! Hier vinden ze het tot nu toe het lekkerste voer. Ik ben benieuwd!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik zie met het kleine beetje versvoer wat ik geef dat sommige katten al zachter zijn en meer glanzen 8-) Als de financieen het toelaten wil ik dit zoveel mogelijk blijven doen zo!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Ja mooi is dat he, dat was bij mij ook het eerste wat me opviel dat de vacht er zoveel mooier uit gaat zien.
En Buffy ons iele poesje is veel voller geworden, maar nu is Jessie de vetklep :lol:
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Plaats reactie