Versvoedingen en 'barfen'

Er zijn verschillende manieren om je kat versvoer te geven en meerdere merken die hiervoor geschikt voedsel leveren. Bij BARF stelt men zelf het menu voor de kat samen, dat bestaat uit allerhande stukken vers vlees en toevoegingen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Nee hoor maakt niks uit, andere merken hebben ook voor honden maar dat word ook algemeen gebruikt voor katten omdat het gewoon voordeliger is.
Mn zus geeft van smuldier ook de compleetversie gaat er ook goed in ;-) Stinkt alleen erg hard :esick:

Ik heb zelfs een tijd geleden op een forum gelezen dat er mensen zijn die hun katten varkensvlees geven omdat ander vlees te duur is :???:
Nou sorry maar daar begin ik echt niet aan al word er gezegd dat auzjesky hier is uitgeroeid, je moet maar zeker weten dat het ook hier vandaan komt.
En daarbij is varkensvlees helemaal niet goed voor ze.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Daar ben ik dus ook altijd iedereen voor aan het waarschuwen San. Dit is lamsvlees. Ik ga het morgen even halen en proberen en ook daarbij de carnibest. de brokken zijn niet te vermijden even, maar wat vers eten is echt wel op zijn plaats.
Varkensvlees is echt uit den boze voor katten!

Echt weer superbedankt voor je advies!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Van varkensvlees kunnen ze ook allergische reacties krijgen, dus dat zou ik zeker niet doen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Nee, absoluut niet! Varkensvlees krijgen ze zeker miet ook niet per ongeluk, want ik ben vega ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
FokSuk
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jul 2007 21:05
Locatie: Noord Brabant

Bericht door FokSuk »

Er zijn twee compleet versies van Smuldier, de een bevat pens en de ander niet, er zijn maar heel weinig katten die pens lusten dus je kan beter de vlees compleet versie proberen, al is die nog heel moeilijk verkrijgbaar helaas. De gewone Smuldier vlees (blauwe verpakking) is een enkelvoudige voeding, die moet je dus niet als hoofdvoeding gebruiken. Malen zou ik het zeker niet doen, zo moeten ze er nog een beetje op kauwen (sommige katten tenminste) en dat is beter voor het gebit en de maag. Beetje kokend water eroverheen en dan weer afgieten wil ook wel eens helpen als ze iets niet graag eten.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Teleurstelling. Het adres van de Carnibest hier dichtbij is verhuisd naar Breda. Er komt wel weer iemand die het gaat overnemen. Ik heb het kattenvoer van Rodi besteld.
Zit er echt niets van varkensvlees bij die lamshart in voor honden?
Ben een schijterd daarin :icon_shifty:
Laatst gewijzigd door Kattenbella op 31 mar 2009 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

2 compleet versies? Ik ken er maar 1 en die stinkt net zo hard als pens ja.
Malen is voor een kitten wel even handiger trouwens, hapt wat makkelijker weg, vooral als ze er nog aan moeten wennen.

Er zit echt geen varkensvlees in rodi Bel, ik geef het 3 keer per week, 1 keer hart en 2 keer lam en rijst.

De kip van smuldier was hier weer geen succes :roll:
Buf en Jes aten er wel van, Red en Mis haalden hun neus er voor op, nou ze wennen er maar aan :-|
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Morgen halen dan ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Mijn kitten lusten ook wat de pot schaft..
Ik geef ze wel eens een hapje als wij zitten te eten en die kraal ooges kijken je vragend aan :oops:

Ik vraag me nu alleen af of dat wel zo gezond is ....
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

De tweede keer dat ik hart gaf (had de rest allemaal ingevroren), wilde Thoran ook mee-eten. Alleen hij at het heel voorzichtig en alleen kleine stukjes, terwijl Mitho grote stukken verkauwt en het binnen no-time op heeft. Stond er van te kijken! :shock:
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Lotus schreef:Mijn kitten lusten ook wat de pot schaft..
Ik geef ze wel eens een hapje als wij zitten te eten en die kraal ooges kijken je vragend aan :oops:

Ik vraag me nu alleen af of dat wel zo gezond is ....
Zolang het maar niet te zout is geeft het niet hoor. En zeker niet als het maar een hapje is ;-)
Zodra je er achter komt wat er eigenlijk in die goeie brokken gaan zou je je daar niet druk om maken..
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Toch zou ik ze persoonlijk niet met de pot mee laten eten, niet alleen is ons eten vaak te zout, te vet of te gekruid, maar nog veel belangrijker: je kunt zo heel makkelijk bietsertjes creeëren die de hele tijd om je tafel lopen te miauwen als je aan het eten bent. Nu zijn het nog kittentjes en is hun gedrag nog schattig, maar straks als ze volwassen zijn ben je er vast niet meer zo blij mee als ze dat doen ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Daar heb ik niet bij stil gestaan! want tot nu ben ik het die graag toe propt! En wat met de pot meeten betreft .. ik kook nu apart een pannetje voor ze, niet elke dag maar af en toe,, lekker met vis,rijst en wat groente... en ze zijn er dol op!
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
Gebruikersavatar
ingelke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2005 15:26
Locatie: Zuid-Limburg

Bericht door ingelke »

Mijn vriend heeft van een van onze katten zo ook een "bedelkat" gemaakt. Ze hebben het heel snel door of er iets te halen valt en weten meestal ook wel van wie ze iets krijgen.
Ik geef mijn katten soms wel eens wat kipfilet of vis van ons. Ik let dan inderdaad wel op dat ik het vlees niet gekruid heb. Ze krijgen ook pas iets nadat wij klaar zijn met eten (en natuurlijk op de grond en niet op tafel).
Ik moet zeggen dat mijn katten weten dat als ze bedelen dat ze niets krijgen, maar ik weet niet of het bij iedereen zo functioneert!?

Groetjes
Inge
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik heb nu Energique ook voor honden. Er zit wel veel bij in zoals groenten en granen. Ook zitten er olieen en viatmine B in. Kennen jullie dit?
Ook weer de lamshart gehaald. Die vinden ze erg lekker!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Plaats reactie