Bij aaien van de kitten komt de penis omhoog

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
m0rdex
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2007 07:49

Bij aaien van de kitten komt de penis omhoog

Bericht door m0rdex »

Beste mensen hier op dit forum,

Mijn vriendin en ik hebben sinds een aantal weken een paar van die kleine huis-tuin en keuken mormels over de vloer heen lopen, een zwart-wit mannetje en een rood vrouwtje, broer en zus van elkaar, beide zo'n 4 maanden oud.

Nu zaten we gister lekker op de bank met Bob (de zwart-witte) op onze schoot, 'm lekker te aaien. Hij ging lekker op z'n rug liggen knorren, maar tot onze verbazing groeide er ook wat daar beneden... We zijn er even op gaan letten en toen Bob zich uitrekte, leek er inderdaad een druppeltje uit te komen..

Wat moeten we hiervan denken?? Is dit een teken dat ie de puberteit ingaat? Dat we 'm z.s.m. moeten castreren voordat ie Harry (het vrouwtje) zwanger maakt?

Of hoeven we hier ons geen zorgen over te maken?

Bij voorbaat dank,
Mark & Michelle
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Het lijkt er inderdaad op dat de pubertijd bij hem gaat intreden. Bij de ene kat gebeurt dit veel eerder dan bij de andere, zeker als de kater wat groter en steviger is, maar het kan ook gewoon een reactie zijn dat hij het lekker vindt om geaaid te worden (net als kleine jongetjes hun eerste reactie al om jonge leeftijd kunnen krijgen zonder seksuele bijbedoelingen).

Het kan dat hij op korte termijn zijn zusje gaat bestijgen, maar dat hoeft niet, het kan ook nog gewoon een voorbode zijn. Daarnaast hoeft het zusje nog niet vruchtbaar te zijn, dus het hoeft nog geen probleem te zijn.

Toch zou ik het wel goed in de gaten houden, want als het zusje wel bevrucht wordt is dat een ramp voor haar, aangezien ze nog veel te jong is.

Ik raad je dan ook aan om het katertje al bij zo'n 5 à 6 maanden te castreren om verdere risico's uit te sluiten en direct al als je seksuele reacties bij één van de katjes ziet. Je kunt dan bij het poesje nog even wachten, aangezien het voor haar een grotere operatie is dan voor hem.

groeten,
Sandra
m0rdex
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2007 07:49

Thanx

Bericht door m0rdex »

Sandra, bedankt voor je reactie!

De dierenarts had het de vorige keer inderdaad ook over ongeveer 6 maanden, dus dan zullen we dan meteen maar actie ondernemen.

Tot nu toe heb ik nog niet gezien dat er iets sexueels tussen de katjes opbloeit, 't is allemaal nog platonisch stoeien (volgens mij).

We hebben de katjes nog niet ingeënt, en bij de katten van mijn ouders hebben we dat in hun hele leven nooit gedaan. De dierenarts zegt het alsof het bijna verplicht is, maar is dat ook zo? Of is dit alleen een verkooppraatje?

Groetjes,
Mark
Gebruikersavatar
Luuntje
Lynx
Lynx
Berichten: 103
Lid geworden op: 05 jun 2007 07:13
Locatie: Bergen op Zoom

Bericht door Luuntje »

Het is inderdaad niet verplicht je katten te laten enten. Het staat iedereen vrij dit wel of niet te doen, maar als ik je iets mag aanraden; doe het maar wel!

Het is (sorry) toch echt geen verkooppraatje van je dierenarts naar mijn mening. Er zijn verschillende virussen en bacterien waarvan je katten ernstig ziek kunnen worden, of zelfs dood kunnen gaan.
Ook als het binnenkatten zijn is het handig ze te laten enten. Je (of eventuele visite) neemt namelijk zelf allerlei bacterien en virussen van buiten mee. Bovendien aai je vast en zeker weleens andere katten of honden, en ook daarvan kunnen jouw katten ziek worden.

En wat dacht je van een evt. logeetje? Een dier van een vriend of kennis waar je op moet passen? Vooral als het weleens vechten geblazen is is het zeker een goed idee!

Als je ooit van plan bent je katten naar een pension te brengen, als je zelf op vakantie gaat of wat dan ook, is het in veel gevallen zelfs verplicht om je katten te laten enten!

Check dit dus goed na. Het is helaas niet goedkoop om je katten te laten enten, maar als je het geld kunt missen; zeker doen!

Groetjes, Luuntje.
De kat zei: "Ik ben geen vriend en geen dienaar. Ik ben een kat die gaat en staat waar hij wil en ik wil in jouw hol komen wonen."
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Bedankt lieve kattenvrienden

Aan deze informatie heb ik heel veel!
Ik vraag me alleen nog af waar je rekening mee moet houden als je je katjes laat helpen, welke nazorg hebben ze nodig?

gr. Lotus
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Lotus schreef:Ik vraag me alleen nog af waar je rekening mee moet houden als je je katjes laat helpen, welke nazorg hebben ze nodig?
Dat is weer een ander topic, namelijk http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=4070
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
Gebruikersavatar
Lotus
Huiskat
Huiskat
Berichten: 52
Lid geworden op: 24 aug 2007 11:00
Locatie: Polder
Contacteer:

Bericht door Lotus »

Dta zijn nou berichten!! Dank je wel!
Profeet Mohammed aaide zijn kat (Muezza) 3 keer over zijn kop en sinds die tijd hebben alle cyperse katten een "M" op het voorhoofd
m0rdex
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 aug 2007 07:49

Bericht door m0rdex »

hartstikke bedankt voor alle reacties!!

We gaan binnenkort dan wel weer even een paar bezoekjes brengen aan de dierenarts. :icon_shifty:

Groetjes,
M&M
Gesloten