Duvel wil niet eten en Vedet speelt met nageltjes uit

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Bedankt voor de uitleg. Ik was aan het proberen. Maar ik behoor denk ik niet tot de vaste gebruikers waardoor ik geen foto-album kan aanmaken?!

Ik zal hier dan alvast één fotootje plaatsen van mijn kapoenen:

Afbeelding

Links is Vedet (het kleintje met beetje achterstand) en rechts Duvel
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Nooit je kat met zn snufferd in zn eigen plasje duwen! Dan bevestig je eerder nog dat ze het daar moeten doen, dan dat ze begrijpen dat het verkeerd is. Dat snappen ze toch niet.

Zet je kitten na het eten op de kattenbak, de meeste kittens moeten dan wel iets doen. Zo ook als ze net wakker zijn.
Als je kitten een vast plekje heeft om te plassen, dan kun je daar een kattenbak neerzetten, of eventueel een afwasteil gevuld met grit.
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Allen bedankt voor de tips. Maar voorlopig heb ik nog niks moeten gebruiken. Sinds vrijdagochtend zijn er geen accidentjes meer gebeurd!

Joepie! :grin:

Nog even over die nageltjes van Vedet. Het is een beetje moeilijk toch hem telkens af de schoot te zetten als hij zijn nageltjes uitsteekt? Is het ook niet belangrijk ze heel veel vast te nemen? Dus dat is een beetje tegenstrijdig. Ik wil ook niet dat hij zo helemaal onafhankelijk wordt en altijd maar alleen speelt en alleen slaapt...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Dat is zeker niet de bedoeling, dus je kunt ook even alleen de pootjes vasthouden of even niets doen (dus stoppen met aaien tot hij weer wat rustiger doet) in plaats van hem van je schoot te zetten.

Het kan ook zijn dat hij altijd wat meer zijn nageltjes zal gebruiken dan de andere kat, want iedere kat is toch net weer anders. Dan kun je maar beter een trui met lange mouwen dragen en een spijkerbroek als hij bij je komt liggen ;-).

groeten,
Sandra
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Het probleem met Vedet is dat hij uiterst zelden uit zichzelf komt knuffelen. We nemen hem zelf altijd bij ons in de zetel en forceren hem een klein beetje om bij ons te blijven zitten en om hem te aaien. Hij vindt dat heel leuk, want begint dan te spinnen. Maar toch wil hij telkens terug ontsnappen. Heel soms wordt hij dan toch rustig en slaapt hij op onze schoot. Heel raar, want hij is juist degene die thuis zo veel is gepakt omdat hij het zorge-kitten was. Dus als wij hem niet zouden aaien omdat zijn nageltjes eruit zitten, dan zou hij zeker gaan lopen. Wat zit meneer daar anders te doen? :???: Duvel daarentegen komt echt zelf aan de zetel staan en dan pakken we hem snel op omdat we hopen dat ze niet heel onze zetel ruïneren. En die is dan echt superlief. Hij kruipt helemaal tot boven op ons borst en zit zo heel lief in onze ogen te kijken! Om te smelten! :lol:
Gesloten