Diarree

Forum voor vragen over overgeven, maagzuur, verstopping, diarree en andere spijvertering- en ontlastingproblemen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Als je het nekvelletje optrekt valt het dan terug of blijft het staan?

Ik vind het maar vreemd hoor :???:
Als alles ingeent zou zijn dan zou die diarree er ook nog zo moeten zijn. Misschien dat er toch wat anders mis is, maar dan zul je de uitslagen van het onderzoek af moeten wachten.

Ik vind wel dat ze er makkelijk over doen, want het is gewoon niet normaal dat alles daar aan de diarree is :???: Niet best..

Ik zou de kip gewoon erbij proberen, baat t niet schaad t niet..

Succes :???:
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
suzanne7
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:34

Bericht door suzanne7 »

Het nekvel zakt meteen terug, dit test ik een paar maal per dag voor de zekerheid. Ze krijgt nu ook nog van ons met die elektrolyten oplossing per dan een 60 ml extra vocht binnen.

Ik vind ook dat ze heel louche deden, ik begrijp het ook niet.
Mijn vriend en ik wachten de test af maar mijn vriend wil de DA kosten terugvragen bij de opvang-asiel. Ik weet alleen niet of dat wel raadzaam is, het is ten slotten een goede instelling toch
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Je kunt bij aanhoudende diarree ook 1 keer per dag een eetlepel yoghurt geven voor het herstel van de darmfauna. Geef alleen niet te veel en zeker niet te koud. Dit helpt echt heel goed. De kiptip is inderdaad ook heel goed bij diarree.

Wat betreft het hele asiel-verhaal vind ik het heel gek dat ze dit kittentje mee hebben gegeven en dat ze het gewoon vinden dat alle kittens mager zijn en/of diarree hebben. In het asiel waar ik werk geven ze alleen gezonde kittens mee vanaf 10 tot 12 weken en zeker geen zieke en piepjonge kittens. Ik begrijp heel goed dat jullie dit vreemd vinden en de DA-kosten willen verhalen, maar of je het vergoed krijgt is bij dit asiel helaas nog maar de vraag.

O ja, nu even niet ontwormen, want ontwormpasta kan laxerend werken en dat kun je nu echt niet erbij hebben. En natuurlijk geen blikvoer geven, maar dat wist je waarschijnlijk al ;-).

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Poezebal
Panter
Panter
Berichten: 456
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:43
Locatie: ergens in drenthe
Contacteer:

Bericht door Poezebal »

Dat bedoel ik dus ook te zeggen, die hele manier van werken vind ik niet echt goed.

Geld terugvragen heeft weinig zin denk ik, vaak komen dit soort instanties er toch niet op terug en stellen de aansprakelijkheid toch bij jou omdat je zelf t kitten zo mee hebt genomen...

Wel jammer dat ze zo raar reageren, daar gaan bij mij de nekhaartjes toch enigszins van omhoog staan :-|
Ik ben in vorm :cool:. Rond is toch ook een vorm?
Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinnering..
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Zes weken is inderdaad te vroeg en ik vind het helemaal niet normaal dat een kittentje aan de diarree is. Rare reactie dus en jullie zitten er maar mooi mee.

Maar zou de antibiotica niet inmiddels de oorzaak kunnen zijn? Ik weet dat Yoran en Zody daardoor heel erg liepen te winden en hun ontlasting toen ook veel dunner was.

De kip met rijst en rijstwater hielp bij hun inderdaad ook goed.

Ik ben benieuwd wat er uit die test komt!
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Psylluim helpt ook goed, zowel tegen diaree als tegen verstopping.
Dit is oa te koop bij reformzaken.
De dierenarts heeft het ook, maar het heet anders daar.
Gelukkig komt je kitten dus nog wel iets aan.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
suzanne7
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:34

Bericht door suzanne7 »

Dank je voor jullie reacties. Ik zal de yoghurt tip ook eens in mijn achterhoofd houden, maar te veel nieuwe dingen en door elkaar wil ik ook vermijden. We zullen eens samen gaan overleggen of we de kosten gaan proberen te verhalen. Zodra we de uitslag weten zal ik het hier op het forum neerzetten.

Prakvoer krijgt ze ook niet ze krijgt nu weaning van royal canin dit is voor kittens van 4 weken tot 4 maanden.

Mocht het de antibiotica zijn die de diarree veroorzaakt dat deze nu toch moeten stoppen ze heeft eergisteren haar laatste tabletje hiervan gehad. Ze krijgt nu alleen nog elektrolytenoplossing en weaning voer met rijst en rijstwater. De kip zal ik morgen gaan proberen.

Maar het is inderdaad niet netjes, we hebben haar bewust bij het asiel-opvang gehaald om de katjes daar te helpen. :-x
Gebruikersavatar
Boomer
Jaguar
Jaguar
Berichten: 703
Lid geworden op: 26 jul 2007 17:12
Locatie: papendrecht

Bericht door Boomer »

Mijn kitten Xeon kreeg ook diaree ondanks dat ik dezelfde voer gaf als waar hij vandaan kwam. Bij de DA kreeg ik ook finidiar maar aan 1 tabl had ik niet genoeg. Ik had toevallig nog liggen dus was even verder gegaan en toen was het over. Uiteindelijk 6 dgn finidiar. Soms hebben ze nog langer nodig om er doorheen te komen. De poep bleef wel stinken en meurde echt mijn hok uit. Na een paar soorten blikken geprobeert te hebben (brok wilde hij amper) ben ik over gegaan op smuldier en barf producten en dit gaat goed. Als ik nu een keer blik geef stinkt zijn poep weer enorm.
Xeon was 9 weken toen hij bij ons kwam en was ook ontwormd. Maar ik zag na een aantal dagen wel allemaal kleine wormpjes zitten waar hij altijd op de krabpaal lag. Na een wormenkuur uit de winkel was het nog niet weg en uiteindelijk met stronghold bij de DA wel. Voor sommige kuren zijn de wormpjes immuun geworden.

Van Antibiotica kunnen ze ook diaree krijgen en dit werkt ook nog een paar dagen door nadat je gestopt bent. Ook al zegt een DA van niet het is wel zo. Als ik zie wat je al aan meds hebt gekregen tijdens de 2 weken durende diaree vind ik dat best veel. De meds hebben niet eens de tijd om te gaan werken. (of heb ik het verkeerd begrepen)
Verder zou ik niet teveel gaan uitproberen met voer, maar het even bij 1 laten. Iedere voer verandering moeten de darmen ook aan wennen.
Als ze zeggen dat er meerdere kittens diaree hebben dan mogen ze wel eens bij zichzelf gaan nadenken. Dan moet er in mijn ogen toch echt wat heersen.
Dieren zijn oprecht en liegen niet !
suzanne7
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:34

Bericht door suzanne7 »

Als antwoord op de meerdere kittens die diarree hebben kan ik je zeggen dat ik naar het opvanggezin heb gebeld, maar die man zei oh dat gebeurd wel vaker. echt lullig, maar ik wacht even af hoe het met Bounty gaat aflopen. Bij de voorzitter ga ik uiteindelijk mijn verhaal nogmaals doen en wie weet geld terug vragen.
suzanne7
Kitten
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 aug 2007 19:34

Bericht door suzanne7 »

De uitslag is binnen, blijkbaar heeft ze een verteringsprobleem haar zetmeel en eiwitten kan ze niet verteren.
De diarree heeft ze dus nog steeds we hebben nu weer een ander voer gekregen dit slaat tot op heden niet aan.
Ze blijft echter wel speels dus dat is een goed teken.

Heeft iemand ervaring met een kitten die verteringsproblemen heeft en zo ja, welk voer heeft geholpen'
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Nee, ik ken het probleem alleen van mijn hondje. Die kan eiwitten inderdaad niet goed verteren en heeft daarom speciaal voer. Het duurt alleen wel even voordat het lichaam tot rust is gekomen en de diaree weg is, dus dat kan wel kloppen.
groetjes Sharon
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Hallo! Ook ik heb hier een probleem met diarree. Alè, niet ik, maar Vedet, mijn kitten van bijna 8weken.

Hij is hier sinds woensdag samen met zijn broertje. De eerste dag was alles normaal. Maar sinds donderdag avond merk ik dat Vedet diarree heeft. Normaal ga ik komende donderdag naar de dierenarts. Voor de inentingen enzo... Is dat OK? Of moet ik er nu zeker iets aan doen? De diarree zelf is bleker in vergelijking met de kaka van Duvel (broertje). Het is nog niet volledig lopend. Maar toch al zodanig dat zijn poepje niet volledig proper is. Waardoor hij hier en daar een spoortje achter laat.

Voor de rest lijkt hij heel gezond.

Bel ik misschien best naar de dierenarts? Die werkt momenteel wel niet. Daarom vraag ik het eerst hier.
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Als je katje nog goed eet en drinkt dan kun je wel wachten tot maandag met bellen, maar als de diarree echt water is en je katje ook ziek of sloom oogt dan moet je wel direct reageren en langs gaan, want kittens zijn erg kwetsbaar.

Ik weet niet of je je kittentje blikvoer geeft, maar als dat zo is kun je beter even alleen brokjes geven tot de drolletjes weer goed zijn. Tenzij hij dan niet meer eet, want goed eten is nog belangrijker dan goede ontlasting.

groeten,
Sandra
KellyVG
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 08 aug 2007 14:17

Bericht door KellyVG »

Hij krijgt geen blikvoer. Enkel droge brokjes. En hij eet en drinkt goed. En hij is ook even actief als het ander katje. Dus ik had zelf al beslist te wachten tot vandaag. Maar sinds gisteren is het wel erg met Vedet. Als hij speelt of als hij hem inspant, kan hij hem blijkbaar ook niet ophouden. Hier en daar vind ik dus al een "drupje" diarree terug. Gelukkig is hij ondertussen wel zindelijk!

Maar vandaag ga ik absoluut naar de dierenarts. Ik neem dan ook onmiddellijk Duvel mee, dan kunnen ze misschien beiden hun vaccinaties krijgen.

Ik hoop maar dat Vedet niks ergs heeft... Maar ik hoop ook dat het "iets" is. Iets waar iets kan aan gedaan worden. Want voor het moment moet ik niks anders doen dan "diarree-restjes" opkuisen en zijn poep afkuisen. En dat laatste vindt hij niet bijzonder plezant!
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik hoop ook dat het iets onschuldigs is, want diarree is inderdaad geen pretje (ook niet voor het baasje ;-)).

Het kan zijn dat hij van de inenting wat meer diarree krijgt, want soms gebeurt dat, net als bij medicijnen en ontwormpasta, dus kijk daar niet vreemd van op, maar hou het wel goed in de gaten.

groeten,
Sandra

PS: ik hoop snel heel veel foto's van je schatjes te zien :-)! Je moet je even aanmelden als vaste gebruiker en dan kun je een foto-aldum aanvragen. Doen hoor!
Plaats reactie