Ik heb dit topic helemaal doorgespit, vanwege een aantal vragen die ik heb wat betreft eten voor Diablo (4 maanden) en Jupi (1 jaar en 4 maanden):
De laatste weken had ik 'gewoon' Albert-Heijn-huismerk-voer en Smolke kittenbrokjes (voor Diablo). Van dat AH voer gaan ze aan de diarree, dus na het doorlezen van dit topic heb ik RC Fit32 gekocht voor Jupi, in combinatie met het Opticat premiumvoer van de Lidl. Sinds eergisteren krijgt Jupi dit en het lijkt erop dat de diarree al minder is.
Nu is er een probleempje: voor Diablo heb ik nu RC kitten (kleinverpakking van 400 gram) gekocht. Dit lust hij op zich wel, maar als ik het niet meng met een beetje Opticat en RC fit 32 dan gaat hij uit het bakje van Jupi eten.
's Morgens haal ik dan het bakje van Jupi weg als Jupi klaar is met eten en even naar buiten mag. Dan moet Diablo wel uit z'n eigen bakje eten. Maarja, de rest van de dag (zeker als ik moet werken en dus weg ben) staan beide bakjes er gewoon en verdenk ik Diablo er ernstig van dat hij dan uit het bakje van Jupi eet.
Mijn vraag is eigenlijk of ik in dit geval het kittenvoer (nadat het op is) achterwege kan laten en ook Diablo gewoon een mengsel van RC fit32 en Opticat kan gaan geven of dat ik nog even door zou moeten gaan met kittenvoer, omdat Diablo nog zo jong is. Op zich ziet Diablo er goed uit, is niet te dun of te dik.
Doordat Diablo dus ook uit het bakje van Jupi eet, heeft het niet zoveel zin om te gaan afwegen wat ze krijgen, want ik weet nu niet precies wat ieder binnenkrijgt. Hoe zou ik dat kunnen oplossen?
Overigens krijgen ze 's avonds altijd een paar theelepels blikvoer door hun brokjes gemengd, en daarvoor heb ik nu ook meer hoogwaardige producten gekocht met minimaal 30% vlees erin. Smullen dat ze doen!