Schreeuwende poes

Als je denkt dat er iets mis is met je kat, bel dan eerst even de dierenarts(assistente) voor advies. Want al zijn er op het forum veel mensen met ervaring, een juiste diagnose kan alleen gesteld worden door een dierenarts.
Gesloten
mila
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2007 15:50

Schreeuwende poes

Bericht door mila »

Onze poes Zorro, is 16 jaar en schreeuwt sinds een aantal maanden alles bij elkaar. We worden er 's nachts wakker van, en overdag doet ze het ook wanneer wij in de buurt zijn. De dierenarts heeft vastgesteld dat ze geen pijn heeft, en met haar nieren en blaas zijn geen bijzonderheden aan de hand.
De dierenarts denkt daarom aan een hormonale kwestie in combinatie met dementie. (Ze is als jonge poes gesteriliseerd). Volgens hem "denkt" Zorro voortdurend dat ze krols is. Ik vind het wel raar, ik heb er dan ook nooit van gehoord en ik kan er niets ove vinden.
We kregen tabletjes mee; calmivet, dat is om rustig te worden. Zorro ging na een half tabletje al zwalkend door de kamer en ik was bang dat ze van de trap zou vallen. Dit medicijn is dus niet de oplossing!
Heeft iemand ervaring met homeopatische middelen op dit gebied?
Zorro de poes!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Hallo Mila,

Verstandig dat je met die medicijnen bent gestopt! Als het hormonen zijn die krolsheid tegengaan geven ze verhoogde kans op suikerziekte bij je kat.
Het lijkt mij verstandig een dierenarts in jouw omgeving te zoeken die (ook) werkt met homeopathie. Ik denk niet dat het verstandig is zomaar iets uit te proberen. Je krijgt dan een volledig advies.

Succes!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Admin
Administrator
Administrator
Berichten: 1915
Lid geworden op: 18 mar 2003 01:33
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door Admin »

Met homeopathische middelen kom je al meteen op Bachbloesem (zie ook HIER), maar er zijn ook minder sterke pillen zoals Clomicalm.

Tekenen van hersenveroudering (ook wel dementie genoemd) bij katten; de kat vertoont de volgende verschijnselen:
  • - is minder alert en vertoont doelloos gedrag
    - begroet familieleden niet meer enthousiast
    - wil niet meer aangehaald te worden of vraagt niet meer om aandacht
    - heeft een verstoord slaappatroon: slaapt meer overdag en/of minder 's nachts
    - doolt 's nachts door het huis
    - begint zomaar 's nachts te miauwen
    - is niet meer zindelijk: verliest controle over de blaas en/of de darmen
Voor katten met dementie zijn er wel natuurlijke geneeswijzen, zoals op DEZE website.

Ondanks de 'diagnose' lijkt het me raadzaam om je kat niet meteen 'dement' te verklaren en daarnaar te behandelen, maar misschien eerst een 2nd opinion vragen bij een andere dierenarts om te zien of er sluitende tests zijn om dementie te achterhalen bij een kat.
"We moesten de kinderen helaas wegdoen, omdat onze katten allergisch bleken te zijn."
mila
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 jul 2007 15:50

Bericht door mila »

Bedankt voor jullie antwoorden, om Zorro dement te verklaren is inderdaad wel erg kort door de bocht als ik dit allemaal lees! Ik vind het merendeel zelfs helemaal niet op Zorro van toepassing. Dus ga ik nog maar eens terug naar de DA, misschien kan hij eens een gehele "bodycheck"of zo doen? Zoals het nakijken van gebit, ogen, oren. Misschien is Zorro wel doof aan het worden? Enfin, ik weet het ook niet, maar het kabaal dat ze maakt is vooral 's nachts erg vervelend, zelfs de buren horen het; ze dachten dat er een baby huilde, kun je nagaan! Verder maakt Zorro een tevreden indruk.
:shock: :shock:
Zorro de poes!
Gesloten