Wat doe je na de dood van je gezelschapsdier?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
janneman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jul 2007 09:26
Locatie: tilburg

Wat doe je na de dood van je gezelschapsdier?

Bericht door janneman »

Hoi,
Wat doe je na de dood van je gezelschapsdier
Wat kan je doen na de dood van je gezelschapsdier.?
wat doe je als Herinnering aan je gezelschapsdier?
Wat heb jij gedaan na de dood van je gezelschapsdier.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Jan, hoe kom je zo bij deze vraag? Maak je je erg zorgen over je Fredje? Kan ik mij voorstellen.

Ik heb hier katten begraven en laten cremeren. Ik merk dat het voor mij erg belangrijk is dat ik mijn best heb gedaan en zo goed mogelijk voor mijn katten heb gezorgd, zeker met een grote groep.
Het liefst laat ik de overleden kat even in de groep om ze afscheid van elkaar te laten nemen.

Het troost mij altijd erg hier een afscheidsverhaal te schrijven, liefst met een mooie foto
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
janneman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jul 2007 09:26
Locatie: tilburg

Bericht door janneman »

ja ik moet er ook bij stil staan dat het niet goed af kan lopen.
Ik kan hem ook niet laten lijden,ik heb er een vreemd gevoel bij.
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Het is ook moeilijk allemaal en ik kan mij je gevoel wel voorstellen.

Nog even he!

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
janneman
Huiskat
Huiskat
Berichten: 61
Lid geworden op: 22 jul 2007 09:26
Locatie: tilburg

Bericht door janneman »

dank je
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Jan, hier mijn antwoorden ;-) . Het gaat hier alleen niet om een poezel, dat is ons nog bespaard gebleven, maar wel over mijn eerste lieve hondje:

Wat doe je na de dood van je gezelschapsdier
Wij hebben haar thuis in laten slapen en hebben haar nog een uurtje bij ons thuis gehad. Daarna hebben we haar zelf weggebracht naar het crematorium. Ondanks het grote verdriet was het fijn om die tijd met haar samen nog even te hebben.

Wat kan je doen na de dood van je gezelschapsdier.?
Wij hebben haar dus laten cremeren en uit laten stooien op het veld bij het crematorium. We konden kiezen uit verschillende mogelijkheden en hebben gedaan wat het beste bij haar paste en dat was het veld. Op velden was ze vrij.

wat doe je als Herinnering aan je gezelschapsdier?
Wij hebben nog altijd een foto van haar in de kamer staan met daaraan haar halsbandje. Ook heeft een heel lieve vriendin een schilderij van haar gemaakt die hier ook in de woonkamer hangt.
Niets van dit alles zou ik een andere plek willen geven.
Ook hebben wij een plukje haar bewaard in een lief doosje ;-)

Wat heb jij gedaan na de dood van je gezelschapsdier.
Veel geschreven en veel gepraat, gehuild. Haar spulletjes heel langzaam opgeruimd en het uiteindelijk een plekje weten te geven, ook al heeft dat lang geduurd.

Jan, ik wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop echt dat je maandag met positieve berichten komt.
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Wat doe je na de dood van je gezelschapsdier
Linus is helaas bij de dierenarts overleden, omdat hij daar toen was. Omdat hij toen aan het lijden was hebben we gekozen voor euthanasie daar, omdat het lang zou duren voordat we het thuis konden doen. We wilden het namelijk liever thuis doen, maar ja.. toen ging dat echt niet.
Daarna is Linus eerst bij de dierenarts gebleven, omdat mijn vriend op vakantie was. Hij kon Linus na zijn vakantie nog een keer zien bij de dierenarts. Daarna is Linus overgebracht naar een crematorium in Beverwijk. Daar hebben we nog een keer afscheid genomen. Hij lag toen zo mooi in zijn mandje.

Wat kan je doen na de dood van je gezelschapsdier.?
Linus is 'individueel' gecremereerd, zoals dat heet. Zijn as hebben we nu in een asbusje. We hadden hem kunnen verstrooien op het veldje, maar we wilden hem liever nog bij ons houden. We hadden van te voren bedacht om Linus in de buurt van water uit te strooien, maar toen het eenmaal zo ver was bleek dat we dat niet konden. We willen hem bij ons houden, en we hopen dat we nog ooit tegen een mooi urntje aanlopen wat bij Linus past.

wat doe je als Herinnering aan je gezelschapsdier?
Wij hebben een fotoalbum gemaakt met allemaal foto's uit Linus leven; thuis, tijdens vakanties bij mijn ouders, tijdens zijn ziekte. Daarnaast staat zijn asbus naast een uitvergrote foto in de kast, af en toe zet ik er een bloemetje bij.
Ook heb ik voor Linus een afscheidstopic geschreven, en om andere katten te helpen een artikel over nierfalen (staat bij 'ziektes' op de kattensite).

Wat heb jij gedaan na de dood van je gezelschapsdier.
Eerst alles gelaten zoals het was. Het was echt een puinhoop thuis, want we gaven om de twee uur eten, vaak medicijnen, etc. Echt tijd voor opruimen was er niet bij ;-). Uiteindelijk heb ik alles langzaam opgeruimd, medicijnen die ik over had aan Bella opgestuurd ;-) en veel met Lynx geknuffeld.

Jan, ik hoop ook van harte dat het maandag goed gaat! Het moet echt zenuwslopend zijn om zo lang te moeten wachten, en om Fredje ziek te zien.. Veel sterkte nogmaals.
corneillie
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 apr 2009 16:26
Locatie: wiljenieweten
Contacteer:

Re: wat doe je na de dood van je gezelschapsdier?

Bericht door corneillie »

als je echt hebt gehouden (en t nogaltijd doet) koop je geen nieuwe poes, maar hang je fotos iuit van de vorige!!
(nu mijn geniale poes er niet meer is moet ik maar met slimme zinnen komen!! :rip: )
!! uit het oog maar niet uit het hart!!poes,zal je nooit vergeten !!
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Re: wat doe je na de dood van je gezelschapsdier?

Bericht door Shaz »

O maar houden van betekent niet dat je niet verder mag met je leven hoor! Net zoals er genoeg mensen zijn die na het overlijden van hun partner weer nieuw geluk vinden hoef je na het overlijden van je kat het niet de rest van je leven te doen met de herinneringen.
Wij denken nog regelmatig aan de katten die zijn overleden en hebben ook foto's van hun, maar ik ben daarnaast ook heel blij met de levende knuffeltjes die we nu in huis hebben.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
Uumie
Panter
Panter
Berichten: 591
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:41
Locatie: Tilburg

Re: wat doe je na de dood van je gezelschapsdier?

Bericht door Uumie »

Corneille, dat vind ik een beetje vreemd geformuleerd. Een nieuwe poes kopen wil niet altijd zeggen dat je de oude vervangt, of vergeet. Mijn poes Zorro woont nog bij mijn ouders en ik hou zeker weten echt van haar. En toch heb ik hier in mijn eigen appartementje ook twee katten. Maar Zorro wordt nooit vergeten! Het is ook geen vervanging voor haar, zoals Zorro is er geen. Ik hou zowel van haar als van de twee andere poezen en de kater van mijn ouders, maar ook heel veel van onze eigen katers.
En geloof me, als één van onze katers overlijdt, komt er zeker wel een nieuwe. Beide kwijnen ze weg als er geen andere kat is om bij te liggen, mee te spelen en kattendingen mee te doen. Maar dat wil niet zeggen dat de oude poes vervangen wordt.
Wel ben ik het met je eens dat je geen nieuwe poes moet nemen om de oude te vervangen. Neem de tijd na een overlijden en beslis dan of je wel een nieuw katje wilt.

Overigens, ontzettend veel sterkte met het overlijden van je poes. :( Ik hoop dat je een aantal hele mooie foto's van haar hebt en die op mooie plekjes kwijt kunt.
Kopjes van de katers George (12), Morisson (8), Charlie (1) en Dean (1)!
Plaats reactie