zelfstandig eten kitten

Dagelijkse hoeveelheid, merken kattenvoer, versvoedingen, dieetvoer, etc.
Gesloten
nanja

zelfstandig eten kitten

Bericht door nanja »

kenissen hebben een nest van 4 kittens ze zijn nu 6 weken 3 ervan eten al lekker maar 1 die ik dan krijg wil niet eten loopt er hard voor weg de moeder mept hem al af en toe weg. gaat denk ik nu zeer doen als hij wil drinken. ze geven hem babymelk dat drinkt hij wel op van een schotel. is dat verstandig om te doen. of gewoon niks geven dat hij wel moet gaan eten.
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Misschien zijn de brokjes nog wel te hard of te eng. Ik zou een papje maken van wat brokjes met gekookt water en een beetje kattenmelk of brinta. Op die manier hebben we Zody ook aan de brokken gekregen, die wilde ze eerst ook niet eten. En als ze zo klein zijn vermageren ze heel snel dus helemaal niks geven zou ik niet doen.
groetjes Sharon
Gast

Bericht door Gast »

Shaz schreef:Misschien zijn de brokjes nog wel te hard of te eng. Ik zou een papje maken van wat brokjes met gekookt water en een beetje kattenmelk of brinta. Op die manier hebben we Zody ook aan de brokken gekregen, die wilde ze eerst ook niet eten. En als ze zo klein zijn vermageren ze heel snel dus helemaal niks geven zou ik niet doen.


ze eten ook geen brokjes maar whiskas zakjes junior dus dat is zacht maar ja het zal nog wel komen dat hij gaat eten.
Gebruikersavatar
Moni
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 jan 2007 12:25
Locatie: Heerhugowaard

Voeding kitten van 8 weken

Bericht door Moni »

Hallo,

Dani is nu 8 weken.Ik geef haar 'Carokat kittenbrokjes'.
Ze is gek op gourmet uit een blikje,maar dat mag ze natuurlijk nog niet hebben :shock:
Omdat ik goed wil bijhouden wat ze precies eet,geef ik haar 3x per dag een beetje brokjes.Natvoer erbij geven wordt toch meer aangeraden als 'tractatie' ?
Nu heb ik gehoord dat ze wss ook nog wel wat pap moet hebben.Is dit zo en kan ik dit het beste zelf klaarmaken of is er kant-en-klare kittenpap?
Groetjes,Moni
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1763
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Bericht door sandy »

Met 8 weken heeft een kitten geen pap meer nodig hoor ;-)
Als je kitten gek is op natvoer is er van whiskas ook voor kittens, al denk ik dat gourmet geen kwaad kan als tussendoortje omdat ze al haar voeding uit de brokjes haalt.
Sommigen geven het als extra, anderen als echte maaltijd. Ligt er maar net aan wat je zelf prettiger vind en wat je kat lekker vind natuurlijk :grin:
Een kat van een inmiddels overleden klant van me kreeg alleen maar blikvoer en hij vaarde er wel bij. Brokken moestie gewoon niet.
Gesloten