Buurman met stroppen in de tuin, wat te doen?

Voor overige vragen over de kat die niet onder een andere categorie passen.
Gesloten
Zip
Kitten

Buurman met stroppen in de tuin, wat te doen?

Bericht door Zip »

Vandaag kwam onze poes voor de tweede keer met een (konijnen)strop om d'r lijf aanrennen. Dit maal ook zonder d'r bandje (met naamkokertje en belletje) :evil: :evil: . Samen met onze zoon ben ik toch maar een rustig door onze (woon)wijk gaan wandellen, bijna thuis zag ik zo'n zelfde strop bij de achterburen in de heg hangen, stevig vastgemaak aan een metalen paal.
In eerste instantie kookte ik van woede, toch maar rustig naar huis gelopen. Nog even terug gelopen om zowel een foto als een filmpje met m'n mobiel te maken. M'n vrouw heeft hierop de politie gebeld, deze konden helaas niets voor ons betekenen, een strop op je eigen terein is niet strafbaar! Het enige wat men ons kon adviseren was te gaan praten met de buren.....

Morgen maar een bellen met de 'meld dierenmishandeling' deze zetten zich in ieder geval ook in ter voorkoming van dierenleed... en stichting kattenzorg... kijken wat die adviseren..

Zojuist die strop maar eens even weggehaald, zat nog behoorlijk stevig vast.. als d'r daar 1...

:cry: :cry:
Kattenbella
Tijger
Tijger

Bericht door Kattenbella »

Mag dit van jullie gemeente? Volgens mij je je Daar ook naar wenden om vragen te stellen en eventueel een aanklacht in te dienen via de politie.

Sterkte!
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Kattenbella
Tijger
Tijger

Poessies maar evn binnenhouden? ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Zip
Kitten

Bericht door Zip »

We zijn wel blij te weten wíe de stroppen 'zet'... :-|
Morgen zowiso een paar keer kijken of er weer een nieuwe strop zit... :evil:
Kattenbella
Tijger
Tijger

Echt het gemeentebeild even checken en de katjes binnenhouden. Met en beetje mazzel kunnen jullie de ontdekte idioot laten bekeuren :evil:
Zip
Kitten

Bericht door Zip »

Vandaag belde er een man van de politie, hoe men gister aan de telefoon gereageerd had, was niet correct of hij even langs kon komen.
Een strop in je tuin hangen is wel degelijk strafbaar, jammer dus dat we gister die strop weg hebben gehaald.
Hij was wel blij dat we zowel een foto als een filmpje gemaakt hebben, alleen jammer dat we dus de strop weggehaald hebben, de agent is bij de buurman geweest maar meneer ontkent iets van een strop te weten, hij had wel een hekel aan de katten die in z'n tuin kwamen.
We zijn 's middags nog even bij die mensen aangegaan om te vertellen dat ze gewoon naar ons toe moeten komen als ze last hebben van de poezen, hij ontkent nog steeds glashart dat hij iets met de strop in z'n tuin te maken heeft; "zal iemand ander wel neergehangen hebben", nou toen kon ik me maar moelijk beheersen, de dierenbeul, we hebben hem nog verteld dat wij er in ieder geval alles aan zouden doen de poezen bij heb weg te houden, maar dat z'n strop natuurlijk echt not-done is, toen zijn we maar weggelopen.
:evil: :evil:

Vanmiddag alle kieren tussen de coniferen met gaas af gezet, tegen de schutting zit nu bovenaan een strook kippengaas, wat aan de voorkant naar beneden hangt... (zal zo eens even wat gaan lezen hier over afrasteren....) Morgen maar zien wat voor nieuwe plek ze nu weer verzinnen om weg te glippen... :???:
Kattenbella
Tijger
Tijger

Jakkes, wat een spanningen zo voor jullie :???: Ik hoop dat je tips kan vinden hier. Ik heb hier een ren voor de katten. Niet voor de buren, maar wel tegen het verkeer.

Succes en sterkte daar.
Gesloten