Plassen/sproeien/poepen op ongewenste plaatsen

Wanneer je kat het naast de bak doet, op meubilair of op andere plekken, kun je in dit forum je vraag kwijt. Ook voor katten die sproeien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik ben net zelf bezig met het bestellen van een nieuw produkt Odor Guard. Die moet urinegeuren weghalen. Je kan hierover lezen, even zoeken.
Ik wil het in ieder geval wel uit gaan proberen.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik zou er zeker een tweede bak bijnemen. Ik heb nu een sprayflesje Trixx in huis. Zowel de dierenartsen als de dierenspeciaalzaken verkopen dit. Het beloofd dat de urinegeuren weg gaan en weg blijven. Ik ben benieuwd. Misschien iets voor degen met pishoeken. ;-)
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
mongro
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2007 12:51

keuteltjes na slapen

Bericht door mongro »

Hallo,

Ons katertje (ongeveer 1 jaar oud) laat na het slapen hier en daar kleine keutels vallen als hij wakker wordt. Heeft iemand dit eerder meegemaakt en wat zou er tegen te doen zijn?
Hij heeft eerder een periode gehad dat hij dat deed toen hij enkele maanden oud was. Daarna is het een tijdje goed gaan, maar nu doet hij het dus weer...
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Ik zou met dit verhaal zeker even naar je dierenarts gaan. Alle leichemelijke oorzaken uitsluiten en advies inwinnen daar.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
driejees
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2007 21:53
Locatie: Ravels

Help: Kitten poept overal behalve in kattenbak

Bericht door driejees »

Hallo, ons kitten van nu reeds 4 maanden oud poept vaak in huis, in bad of in de lavabo. Plassen doet ze netjes in haar kattenbak. Heeft iemand hier ervaring mee om haar dit af te leren? Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
Kattenbella
Tijger
Tijger
Berichten: 3006
Lid geworden op: 13 jan 2003 18:32
Locatie: Groningen

Bericht door Kattenbella »

Misschien in een bench laten wennen aan de bak.
"All they need are little black-bow ties and top hats. They might even tip you at feeding time, if you're lucky"
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

katje heeft geplast op mijn mooie sporttas!!

Bericht door kaatjuh »

mijn katje heeft geplast op mijn mooie rode sporttas, ik heb deze inttussen al in de wasmachine gestopt maar de geur zit er nog steeds in!! ik heb deze nu dus buiten liggen anders stinkt mijn hele huis naar urine.. Heeft iemand anders hier ervaring mee? of hoe kan ik mijn tas redden..is een dure namelijk!

Ik had per ongeluk deze bij nieuw onderwerp geplaatst (niet goed gekeken) dus ik zet deze alsnog hier bij...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Wat een ramp hè die wildplassende katten en meestal op je mooie spulletjes! Zelf heb ik in de loop van de tijd een stoffen tas, een suede laars en een kussen van de bank naar de stomerij gebracht. Ze kwamen allemaal zonder vlekken én nog veel belangrijker zonder geurtjes terug, dus dat zou ik als ik jou was zeker proberen.

groeten,
Sandra
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

grr...weer geplast..

Bericht door kaatjuh »

ik heb van het weekend een geurvreter voor de kattenbak gehaald van beapher of zoiets. Nou, het helpt echt.. Dit gebruik je 1x per week door een schone kattenbak en die pak urine luchtjes aan.. Helaas geld dit niet voor de poepjes.. Die blijf je ruiken (bah). Ik hoop over een tijdje dat ik het klepje van de kattenbak ervoor kan hangen want dat scheelt namelijk ook al veel geur.. Maar jammer genoeg is mijn kitten (10 weken ) nog te jong daarvoor.

Maar ik kwam tot de ondekking dat mijn ktten op de was heeft geplast en in het doucheputje!! ik word er echt gek van.. ik zet haar zo vaak mogelijk op de bak, na het slapen en eten en dat gaat goed maar waarom ze dan toch zomaar voor de wasmand kiest?? Ik heb kattenbak spul van Biokat en daar ben ik tervreden over al ruikt ie soms wel ergg sterk!! Ik hou van dat kleintje maar als er niet gauw iets veranderd met dat plassen in huis weet ik niet zeker of ik haar wel hou....

hebben jullie nog tips? folie en peper werken niet...
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Ik herken veel van je wanhoop, want ik heb een wildplassende poes van 13 jaar en dat gaat waarschijnlijk niet meer over (het is een stressplasser), maar bij jouw kittentje heb ik nog goede hoop, omdat die nog zo jong is.

Je zou bijvoorbeeld met benchtraining kunnen beginnen, maar dat zonder bench. Je zorgt ervoor dat je haar in een (logeer)kamer of keuken ofzo zet als je er niet bij bent met de kattenbak dicht in de buurt, zodat 100% duidelijk is dat dat haar plasplaats is. Pas als je dan echt geen ongelukjes ziet kun je haar in de rest van het huis laten als je weg bent. Dit kan soms best wel wat tijd kosten (een paar weken ofzo). Katten en ook kittens zijn van nature zindelijk dus als het kwartje valt dan moet het daarna goed gaan. Behalve natuurlijk bij stress of een medische oorzaak.

O ja, wasmanden zijn helaas beruchte plasplaatsen en voor veel katten meestal niet te weerstaan....

groeten,
Sandra
kaatjuh
Huiskat
Huiskat
Berichten: 22
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:55

Bericht door kaatjuh »

hoi sandra, ja, dat is een goed idee maar ze mogen zoiezo toch niet in de woonkamer komen. Ze zitten nu in de keuken, kleine gang en badkamer omdat op deze plekken de plasjes makkelijk schoon te maken zijn... en ze doet het heel goed moet ik zeggen alleen zodra ze in de badkamer is plast ze meteen. Ik hou haar nu heel goed in de gaten en zodra ik zie dat ze wil plassen zet ik haar op de bak. Hopelijk gaat het over een paar weken beter want mijn andere kat (oudere) is gewend om overdag wel in de woonkamer te zijn. Ze mogen ook niet meer nachts bij me slapen, vind ik wel jammer van de ene kant maar het is gewoon niet zo lekker al die haren in je bed!!

Nog een vraagje...hebben jullie ook al zo last van dat mannen absoluut niet van katten houden? er is een jongen die ik leuk vind en andersom maar hij houd niet van katten en andere dieren.. ze haren, stinken en je hebt veel werk... Maar ik geef mijn katten niet op voor hem... de katten blijven nog 10 jaar bij mij wonen, en hij??? dat is nog maar de vraag..
Gebruikersavatar
banoentje
Lynx
Lynx
Berichten: 157
Lid geworden op: 24 jan 2007 12:32
Locatie: Kapellen (België)

Bericht door banoentje »

Kaatjuh, bij mij zou de kat voorgaan. Als het inderdaad om een nieuwe relatie gaat weet je nooit hoelang het gaat duren hé. Ik zou van in het begin duidelijk zeggen dat de katten niet weggaan, dan ziet hij maar wat hij ermee doet.

Groetjes Kathy en Kimba
Gebruikersavatar
daphne
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jun 2007 09:15
Locatie: Almelo

kat plast op bed

Bericht door daphne »

Hallo allemaal!!! :grin:

Sinds 1,5 week heb ik een kitten in huis.:pdtma:
De eerste 3 dagen ging ze vanuit haarzelf al netjes op de bak, daar was ik natuurlijk heel blij mee.

Na die drie dagen ging ze niet meer op de bak maar lekker op het bed!!!
Hierdoor heb ik vanalles opgezocht op internet. :pdtlam:

* de bak in een kleine ruimte zetten(gang,toilet) en haar daarbij opsluiten.
* valeriaan in de bak druppelen.
* bed goed uitwassen
* en als ze de gang, toilet uitkomt haar geregeld op de bak zetten

Dit heb ik dus allemaal gedaan en binnen 4 dagen ging ze zonder dat ik haar erop zette op de bak. Ik liet haar alleen de slaapkamer nog niet in omdat ik bang was dat ik dan weer het hele bed moest wassen.

Nou heb ik haar vanmorgen wel weer de slaapkamer ingelaten en ja hoor.... ik keek..... en daar zat ze weer en de plashouding...... heb haar direct opgepakt en op de bak gezet. Ik had geluk want ze had nog niet op het bed geplast. Maar toen ik bij de bak terug kwam had ze daar ook niet geplast. Nou ben ik zelf stom geweerst want ik had perongeluk de deur naar de slaapkamer open laten staan en ja hoor.... daar lag het plasje.... ben dus nu weer alles aan het uitwassen.....

heeft iemand tips om lotje dit af te leren?
ik heb wel de tip gekregen om peper op het bed te strooien..... dit werkt alleen niet dan plast ze er zo weer op....... wel heeft ze dan jeuk aan de billetjes dus is dacht dat het wel over zou zijn, maar dat was dus niet het geval.... iemand tips???[/img]
Gebruikersavatar
Sandra W
Tijger
Tijger
Berichten: 2500
Lid geworden op: 22 mei 2006 08:37

Bericht door Sandra W »

Een dekbed (of bank, kussen, wasmand of een ander zacht plekje) is helaas voor sommige katten onweerstaanbaar om op te plassen, dus het beste is (voorlopig) de slaapkamerdeur dicht te houden, want echt goed werkende trucjes zijn er haast niet.

groeten,
Sandra
Gebruikersavatar
Miranda
Panter
Panter
Berichten: 566
Lid geworden op: 25 mei 2003 21:22
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Miranda »

Hier hetzelfde. Hartstikke zindelijk, alleen twee keer op bed geplast. Eén keer een drupje en verdergeplast op de bak en de tweede keer een hele plas. Meestal na druk spelen, net alsof ze niet meer weet waar ze de bak zo gauw moet vinden, of inderdaad, gewoon lekker...

Maar ach, verder doet ze het hartstikke goed. :grin:
Plaats reactie