Ik heb er sinds afgelopen zaterdag een beetje ervaring mee, alhoewel elke kat natuurlijk verschilt in karakter.
Ik heb de kleine even in de reistas laten zitten toen hij hier binnenkwam en de grote er aan laten snuffelen enzo. Dat was natuurlijk wel even wennen voor onze kater van 1 jaar en die was de rest van de dag niet te genieten (grommen en blazen), maar hij durfde de kleine niet echt aan te raken.
Ik heb de kleine 's nachts bij ons in de slaapkamer genomen en de grote de rest van het huis zeg maar. Dat is prima gegaan (geen krabbende kat aan de deur in ieder geval, of ik heb zoooo vast geslapen

)
In de slaapkamer had ik eten en drinken en een aparte bak (gewoon een simpele afwasbak van de Xenos met kattenbakkorrels erin) voor de kleine neergezet. Inmiddels gaat hij zowel op die bak als op de andere en de grote blijft ook gewoon op z'n eigen bak gaan. Dat gaat dus eigenlijk vanzelf goed bij mij.
Zondag was het al beter met het grommen en blazen en 's avonds begon Jupi (de grote) zelfs de kleine te likken, maar probeerde ook zachtjes te bijten. Dus toch nog een nachtje apart laten slapen.
Nu is het wel stoeien, maar soms net iets te hardhandig bij de kleine Diablo. Dan hoor ik 'skwieeeeek' (ofzoiets) en maak ik een hard geluid zodat Jupi Diablo weer loslaat. Maar die kleine kan ook uitdagen hoor! Dan rennen ze mekaar achterna het hele huis door. In het algemeen gaat het dus heel goed, maar ik moet blijven opletten en als wij niet thuis zijn dan zitten ze nu nog apart, maar slapen gaat weer met de deur open en dat gaat prima. Jupi laat Diablo dan met rust gelukkig.
Het enige dat ze echt samen doen is een beetje kittenmelk drinken (wel ieder van een apart schoteltje, maar wel naast elkaar).
Ik heb wel dat ze van elkaars brokjes eten en dat kan je denk ik toch niet helemaal voorkomen, maar ik zorg wel dat Diablo meer kittenbrokjes dan gewone brokjes binnenkrijgt. Hij moet er tenslotte nog van groeien. De grote houd ik zoveel mogelijk weg bij de kittenbrokjes, want daar schijnen toch meer dingen in te zitten die voor een volwassen kater dikmakend zijn en hij is juist zo mooi slank.
Verder was onze kleine al ingeënt voordat hij bij ons kwam, dus met die vraag kan ik je niet helpen.
Nou, het is een lang verhaal geworden, maar ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het bij jou allemaal goed verloopt met de kennismaking enzo!