Natuurlijk kun je altijd van elkaar leren

.
Maarrrrrrr.........
Ik vond de quote's die je aanhaalt in je laatste bericht alles behalve schelden, eerlijk gezegd.
Samenleven houdt niet in dat je geen rekening met je medemens hoeft te houden. Dit heeft m.i. niets te maken met verzuring, maar wel met respect voor anderen.
Natuurlijk moet je je dier de vrije natuur gunnen...... MITS daar de mogelijkheid voor is!! Niet alleen voor wat betreft je buren en andere buurtbewoners, maar ook voor de katjes zelf. Voor je het weet liggen ze onder een auto of iets dergelijks. De mogelijkheid tot DIE vrije natuur is voor de meesten van ons ver te zoeken, vrees ik

.
Instincten moet je zeker niet beknotten...... maak je eigen huis en tuin tot een speelparadijs bijvoorbeeld. Velen hier hebben hun tuin inderdaad kat-proof gemaakt, of er een goede ren in gemaakt. Zo hakt het bijltje aan twee kanten.... je bezorgt anderen geen last, de poezels hebben de ruimte en een frisse neus. Bovendien zijn ze veilig! En dat is iets wat voor veel van ons bovenaan in het lijstje staat.
Verder denk ik dat het goed is als mensen zelf de keuze maken om hier in dit topic te lezen. Ze moeten geen info krijgen via een algemene babbelbox waar ze verder niets mee kunnen

. Als je standpunten van anderen wilt weten moet je er gewoon in dit topic om vragen, lijkt me.
Meid, geloof me...... je bent echt niet blij als er iets met je dieren zou gebeuren, hoor. Ik weet het uit eigen ervaring; de keuze om ze af te laten schieten of om ze te herplaatsen omdat 1 buurtbewoner de aanwezigheid van onze katten niet accepteerde. Ik hoop dat je het nooit mee hoeft te maken, het is vreselijk. Wie zegt je dat er niet zo een buurtbewoner is? Hij/zij gaat het je zelf niet vertellen, hoor!
Er is nog wel iets waarin ik duidelijk achter Sandy sta: je gaat heel erg gemakkelijk heen over het feit dat jouw katjes ook de dieren van anderen zouden kunnen doden. Je kan een konijntje wat gepakt werd niet zomaar vervangen, ook dit is een dier waar mensen van houden, net zoals als jij van je eigen diertjes houdt. Probeer je eens in te leven in dat gevoel, dat kun je nooit vergoeden met een geldbedrag of iets anders in die strekking.
Verder zou ik persoonlijk nooit een kat uit mijn tuin wegjagen door er stenen of iets dergelijks naar te gooien, daarvoor hou ik teveel van alle dieren, maar Sandy sprak ook in de term van "bij wijze van spreken" dus ik neem gewoon aan dat ze dat ook zo bedoelt

. Zij ziet in haar tuin een kat waar niet naar omgekeken wordt, en ik kan me voorstellen dat je daar af en toe behoorlijk nijdig om kan worden.
Naar mijn idee valt en staat ieders mening ook vanuit de situatie waarin iemand zich begeeft

.