Hier staan ze in de straat gewoon achter hun raam te kijken wat je doet
Euhm... notbanoentje schreef:Zijn wij Belgen misschien wat toegeeflijker???
idem hier, ik vind het heerlijk als ik in de tuin zit en ik krijg kattenbezoek van de buurtkatten. Sommige onder hen springen zelfs lekker op schoot, maar ik kan het niet hebben dat ze inm'n tuin poepen, dan jaag ik ze écht weg.sKatje schreef: Euhm... not![]()
Kijk he, ik vind andermans katten zelfs relatief leuk maar die moeten écht niet in m'n tuin komen poepen! (of in huis komen pissen, for that matter)
Ik begrijp deze reactie niet helemaal. In goed overleg met mijn buren hebben wij er gezamelijk voor gezorgd dat ze geen last van onze beesten hebben. Wie nou uiteindelijk zn filters in de tuin leegstrooid doet er dan toch niet toe in mijn ogen (en tevens in mn buurman zijn ogen). Ik ben het helemaal met je eens dat de eigenaar ervoor moet zorgen dat er geen overlast ontstaat, maar als dit toch gebeurd en je kunt in goed overleg met je buren het probleem oplossen, wat is er dan aan de hand? Niks volgens mij. En ik ben ook zeker niet te beroerd of gemakzuchtig om zelf de handen uit de mouwen te steken wat dat betreft zoals gesuggereerd wordt.sandy schreef:En ik blijf het van de zotte vinden dan katteneigenaars zelf niet zorgen dat ze niet in andermans tuin komen.
Waarom blijft die verantwoordelijkheid steeds afgeschoven worden, gemakzucht?![]()
Wellicht had het wel zo schappelijk geweest als je zelf een handje had geholpen met koffiedik strooien.
O pardon, ik heb nergens gelezen dat het in overleg was gedaan. Wees dan wat duidelijker dan hoef ik geen suggesties te maken.a3 schreef: Ik begrijp deze reactie niet helemaal. In goed overleg met mijn buren hebben wij er gezamelijk voor gezorgd dat ze geen last van onze beesten hebben. Wie nou uiteindelijk zn filters in de tuin leegstrooid doet er dan toch niet toe in mijn ogen (en tevens in mn buurman zijn ogen). Ik ben het helemaal met je eens dat de eigenaar ervoor moet zorgen dat er geen overlast ontstaat, maar als dit toch gebeurd en je kunt in goed overleg met je buren het probleem oplossen, wat is er dan aan de hand? Niks volgens mij. En ik ben ook zeker niet te beroerd of gemakzuchtig om zelf de handen uit de mouwen te steken wat dat betreft zoals gesuggereerd wordt.
Mijn reactie op dit forum was enkel bedoeld als tip voor mensen die met het probleem kampen dat hun katten in andermans tuin komen, zeker niet als 'buurman los het zelf maar op' reactie.